Ongeval te Duffel
Ongeval te Duffel
Hallo
Vadaag is in Duffel een kraan van 15 a 20 meter op het spoor gevallen.
Schade: Bovenleiding is geraakt
1000V kabel greaakt
Prognose:Zo snel mogelijk
Vadaag is in Duffel een kraan van 15 a 20 meter op het spoor gevallen.
Schade: Bovenleiding is geraakt
1000V kabel greaakt
Prognose:Zo snel mogelijk
Re: Ongeval te Duffel
Alle 4 de sporen zijn afgesloten volgens verschillende nieuwssites... Ik ben benieuwd hoe zwaar ze beschadigd zijn...
EDIT: ik vroeg me eigenlijk al af waarvoor dat die grote werken ginder dienden. Men heeft daar een deel van een vijver zitten dempen en de aarde zitten verhogen tot de hoogte van de spoorwegberm, dus het lijkt me toch dat het iets met de sporen te maken heeft. Zou men die (trage) brug over de Nete gaan vervangen?
Greetings,
Glodenox
EDIT: ik vroeg me eigenlijk al af waarvoor dat die grote werken ginder dienden. Men heeft daar een deel van een vijver zitten dempen en de aarde zitten verhogen tot de hoogte van de spoorwegberm, dus het lijkt me toch dat het iets met de sporen te maken heeft. Zou men die (trage) brug over de Nete gaan vervangen?
Greetings,
Glodenox
Laatst gewijzigd door Glodenox op 30 aug 2009, 20:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Railtime:
Hopelijk kunnen ze zop snel mogelijk wat sporen vrij geven...L25 + 27: Antwerpen - Vilvoorde: Val van een kraan in de sporen
13:03 Ten gevolge een val van een kraan in de sporen te Duffel is het spoorverkeer volledig onderbroken tussen Mechelen en Kontich zowel op lijn 25 als lijn 27.
* Sommige treinen zijn omgeleid via Leuven - Aarschot en Lier.
* Een vervangende busdienst is ingericht tussen Kontich en Mechelen.
* Komende van Brussel worden reizigers verzocht om zich naar Gent-St-Pieters of naar St-Niklaas via Dendermonde te begeven waar ze treinen richting Antwerpen kunnen nemen.
-
Hallo
Ik vermoed dat dit zeker een week gaat duren.
Ik zal wrs morgen ter plaatsen moeten gaan voor die kabel
Ik zal morgen proberen foto's te nemen.
Ik vermoed dat dit zeker een week gaat duren.
Ik zal wrs morgen ter plaatsen moeten gaan voor die kabel
Ik zal morgen proberen foto's te nemen.
Mechelen heeft het zwaar te verduren ook
Railtime meld:
L53: Mechelen - Gent-Sint-Pieters: Storing aan de brug van Kapelle-op-Den-Bos
14:47 Ten gevolge van de storing aan de brug van Kapelle-op-Den-Bos is het spoorverkeer onderbroken tussen Mechelen en Londerzeel.
Een vervangende busdienst is ingericht tussen Londerzeel en Mechelen
Railtime meld:
L53: Mechelen - Gent-Sint-Pieters: Storing aan de brug van Kapelle-op-Den-Bos
14:47 Ten gevolge van de storing aan de brug van Kapelle-op-Den-Bos is het spoorverkeer onderbroken tussen Mechelen en Londerzeel.
Een vervangende busdienst is ingericht tussen Londerzeel en Mechelen
Hola, dan zijn er wel ineens veel mankementen...
Hopelijk kan men die storing snel verhelpen, anders gaat het wel heel zware spits worden morgen. Die bovenleiding herstellen zal wel eens even kunnen duren als er ook veel van de installatie die er rond staat ook beschadigd is.
Greetings,
Glodenox
Hopelijk kan men die storing snel verhelpen, anders gaat het wel heel zware spits worden morgen. Die bovenleiding herstellen zal wel eens even kunnen duren als er ook veel van de installatie die er rond staat ook beschadigd is.
Greetings,
Glodenox
Voor wie toegang heeft tot hdfv: http://www.hulpdienstenforum-vlaanderen ... hp?t=57314
Ziet er eerlijk gezegd niet zo goed uit, vrees voor morgen :/.
Ziet er eerlijk gezegd niet zo goed uit, vrees voor morgen :/.
Railtime 17:00 -> 18:00 : Slecht 1 trein vertrokken uit Mechelen
- 17:00 -> 18:00 : Treinen bij vertrek in Mechelen
Vertrek Vertraging Bestemming Spoor Type Trein nummer Details
17:00 afgeschaft Antwerpen-Centraal IC 2015
17:01 afgeschaft Leuven IC/IR 2637
17:05 afgeschaft Londerzeel IR 4138
17:05 afgeschaft Antwerpen-Centraal IC/IR 2616
17:14 Sint-Niklaas 2 IR 2716
17:22 afgeschaft Brussel-Zuid IC 9248
17:25 afgeschaft Brussel-Zuid IR 3287
17:40 afgeschaft Mechelen IC 9245
17:43 afgeschaft Antwerpen-Centraal IR 3267
18:00 afgeschaft Antwerpen-Centraal IC 2016
Zou nu echt niet in de schoenen van de stationschef van Mechelen willen staan...Knipex schreef:Railtime 17:00 -> 18:00 : Slecht 1 trein vertrokken uit Mechelen
Net op het nieuws gehoord dat ze daar aan werken waren. Zulke werken op een zondag? Iemand idee waar deze werken voor dienen?
Gisteren was het spoor van lijn 25 richting Antwerpen al buiten dienst. Treinverkeer werd afgewikkeld via het spoor van lijn 27.
Die werken dienen 1 voor de lijn daar rechter te trekken en 2 voor de nieuwe brug dat de oude brug over de Nete kan verdwijnen (ik gooi de bal toch juist he dit is wat mij gezegt geweest is???)Presario schreef:Zou nu echt niet in de schoenen van de stationschef van Mechelen willen staan...Knipex schreef:Railtime 17:00 -> 18:00 : Slecht 1 trein vertrokken uit Mechelen
Net op het nieuws gehoord dat ze daar aan werken waren. Zulke werken op een zondag? Iemand idee waar deze werken voor dienen?
Op het nieuws van 16u werd gemeld dat de vervangende bussen ook al niet meer reden. Iemand een idee waarom (te veel toestroom waarschijnlijk?)
Ze gaan de sporen opschuiven zodat die bocht daar weg is en de treinen sneller kunnen rijdenGlodenox schreef:Alle 4 de sporen zijn afgesloten volgens verschillende nieuwssites... Ik ben benieuwd hoe zwaar ze beschadigd zijn...
EDIT: ik vroeg me eigenlijk al af waarvoor dat die grote werken ginder dienden. Men heeft daar een deel van een vijver zitten dempen en de aarde zitten verhogen tot de hoogte van de spoorwegberm, dus het lijkt me toch dat het iets met de sporen te maken heeft. Zou men die (trage) brug over de Rupel gaan vervangen?
Greetings,
Glodenox