Pagina 2 van 2
Geplaatst: 25 mei 2006, 14:00
door Jonathan
enrico schreef:ja dat is waar als ik eens meerijd met de trein zit er wel eens wat volk in de treinen in het weekend.
Soms is één, enkele break of klassiekske wel eens te weinig. Zoals op de IC L en de IR i. Of het L-treintje naar Kortrijk zit in Brugge toch ook altijd goed vol. Om maar een paar voorbeelden te geven.
Geplaatst: 25 mei 2006, 22:25
door Frank
Jonathan schreef:Dat is juist het probleem met zo'n dingen, je kunt niet controleren of ze op die mars geweest zijn of niet.
Is dat een probleem voor de NMBS? Ik denk het niet. Morgen zijn er veel mensen die niet moeten werken, dus een mindere treinbezetting. In de daluren zijn de treinen van Brussel naar Antwerpen sowieso al een zee van capaciteit. Als je die kan vullen met mensen die vijf euro betalen, waarom niet? Wat die mensen dan in Antwerpen gaan doen, zal de NMBS worst wezen. Het is bovendien een kans om mensen kennis te laten maken met de trein, wie weet worden het wel klanten.
Geplaatst: 26 mei 2006, 00:54
door Steven
Frank schreef:Jonathan schreef:Dat is juist het probleem met zo'n dingen, je kunt niet controleren of ze op die mars geweest zijn of niet.
Is dat een probleem voor de NMBS? Ik denk het niet. Morgen zijn er veel mensen die niet moeten werken, dus een mindere treinbezetting. In de daluren zijn de treinen van Brussel naar Antwerpen sowieso al een zee van capaciteit. Als je die kan vullen met mensen die vijf euro betalen, waarom niet? Wat die mensen dan in Antwerpen gaan doen, zal de NMBS worst wezen. Het is bovendien een kans om mensen kennis te laten maken met de trein, wie weet worden het wel klanten.
voila das de juiste bedoeling, frank heeft het begrepen

, sommige hier nog precies eens een kursus PR moeten geven

Geplaatst: 26 mei 2006, 11:06
door Patrick
Suggestie voor NMBS-PR-stunt: weekendbiljet afschaffen en tijdens het weekend/feestdagen in België sporen voor 5 EUR heen en terug

Geplaatst: 26 mei 2006, 11:27
door Wover
da vind ik precies niet echt een realistisch iets. Als je nu ziet hoe weinig mensen eigenlijk weten dat een weekendbiljet +- 50% goedkoper is dan in de week, wat zouden ze daar dan weet van krijgen. Ik denk dat er maar weinig nieuwe reizigers zouden bijkomen, dus laat het maar zoals het nu is, want €5 heen en terug is wel heel weinig
Geplaatst: 26 mei 2006, 16:34
door Trainspotterke
Wover schreef:da vind ik precies niet echt een realistisch iets. Als je nu ziet hoe weinig mensen eigenlijk weten dat een weekendbiljet +- 50% goedkoper is dan in de week, wat zouden ze daar dan weet van krijgen. Ik denk dat er maar weinig nieuwe reizigers zouden bijkomen, dus laat het maar zoals het nu is, want €5 heen en terug is wel heel weinig
Vind ik ook! Ik zou dan bijvoorbeeld in het weekend evenveel moeten betalen voor een heen- en terugrit van Brugge naar Gent als van Brugge naar Aarlen!
Geplaatst: 26 mei 2006, 21:14
door Jonathan
Trainspotterke schreef:Wover schreef:da vind ik precies niet echt een realistisch iets. Als je nu ziet hoe weinig mensen eigenlijk weten dat een weekendbiljet +- 50% goedkoper is dan in de week, wat zouden ze daar dan weet van krijgen. Ik denk dat er maar weinig nieuwe reizigers zouden bijkomen, dus laat het maar zoals het nu is, want €5 heen en terug is wel heel weinig
Vind ik ook! Ik zou dan bijvoorbeeld in het weekend evenveel moeten betalen voor een heen- en terugrit van Brugge naar Gent als van Brugge naar Aarlen!
Zoals nu de gepensioneerden, die gaan ook voor € 3 Van Brugge naar Gent en voor € 3 van Brugge naar Aarlen.
Geplaatst: 26 mei 2006, 21:16
door 1607
this 4 euro.

beter eerst alles nagaan voor je je druk maakt.

Geplaatst: 26 mei 2006, 21:20
door Jonathan
1607 schreef:this 4 euro.

beter eerst alles nagaan voor je je druk maakt.

Ja, inderdaad, en ik heb er hier dan nog honderd 65+kaarten liggen. Zelfs nog van € 2,50.
Geplaatst: 28 mei 2006, 20:30
door Bert