Marianne schreef:
Nu is het duidelijk, zie weleens een kolentrein rijden en weet dus nu dat die van SFB is. Leuk weetje over dat logo.
Ja, van die bekoelde liefde had ik vernomen. Hierdoor heeft B- Cargo klanten verloren aan SNCF Fret.
Vreemd eigenlijk, dat ze meer personeel aan gaan nemen, omdat ze niet flexibel genoeg zijn. Lijkt me een niet erg logische redenering. Is het dan niet beter om juist het personeel flexibeler te maken?
Hoeveel dagen per week rijdt die kolentrein , ik zie hem rond 19:00 in Kalmthout zowel op vrijdag, dinsdag en maandag ???
Ik denk niet dat B-cargo nog mensen binnenneemt, de NMBS wel...
Deel van het probleem is dat men de privé zolang mogelijk administratief "gesaboteerd" heeft , die tijd echter niet gebruikt heeft om zichzelf produktief te maken.
Konden ze politiek waarschijnlijk moeilijk, zij konden slecht zelf zeggen dat er een probleem was..
Nu de kredietcrisis ...misschien hadden ze zelfs gehoopt dat de kleintjes nu juist zouden vallen als "vliegen"....anderzijds geeft hen dat nu een kans om af te slanken zonder hun gezicht te verliezen.