"Ja, het gaat zeer slecht bij B-cargo"

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Shrek

Re: "Ja, het gaat zeer slecht bij B-cargo"

Bericht door Shrek »

Marianne schreef: Vreemd eigenlijk, dat ze meer personeel aan gaan nemen, omdat ze niet flexibel genoeg zijn. Lijkt me een niet erg logische redenering. Is het dan niet beter om juist het personeel flexibeler te maken?
Probeer dat maar eens aan de vakbond uit te leggen :wink: Om zoiets gedaan te krijgen heb je al een stevige economische crisis nodig :)
dentheo

Bericht door dentheo »

Marianne schreef:
Nu is het duidelijk, zie weleens een kolentrein rijden en weet dus nu dat die van SFB is. Leuk weetje over dat logo.
Ja, van die bekoelde liefde had ik vernomen. Hierdoor heeft B- Cargo klanten verloren aan SNCF Fret.

Vreemd eigenlijk, dat ze meer personeel aan gaan nemen, omdat ze niet flexibel genoeg zijn. Lijkt me een niet erg logische redenering. Is het dan niet beter om juist het personeel flexibeler te maken?
Hoeveel dagen per week rijdt die kolentrein , ik zie hem rond 19:00 in Kalmthout zowel op vrijdag, dinsdag en maandag ???

Ik denk niet dat B-cargo nog mensen binnenneemt, de NMBS wel...
Deel van het probleem is dat men de privé zolang mogelijk administratief "gesaboteerd" heeft , die tijd echter niet gebruikt heeft om zichzelf produktief te maken.
Konden ze politiek waarschijnlijk moeilijk, zij konden slecht zelf zeggen dat er een probleem was..
Nu de kredietcrisis ...misschien hadden ze zelfs gehoopt dat de kleintjes nu juist zouden vallen als "vliegen"....anderzijds geeft hen dat nu een kans om af te slanken zonder hun gezicht te verliezen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Marianne

Bericht door Marianne »

dentheo schreef:
Hoeveel dagen per week rijdt die kolentrein , ik zie hem rond 19:00 in Kalmthout zowel op vrijdag, dinsdag en maandag ???
Ik bedoelde ook niet, dat hij niet veel rijdt. Het is alleen een trein die ik weinig zie. Maar met de passeertijd die U noemt kan het heel goed kloppen, dat ik die bewuste trein niet vaak zie, want dan sta ik niet vaak langs de spoorbaan. Ik woon helaas niet langs de spoorbaan. Maar met de tijd die je noemt, kan het geen kwaad eens te gaan kijken.
Heb nog wel proberen uit te vinden hoeveel dagen die rijdt. Maar in bepaalde staten staat hij als onbetrouwbaar en dan alleen voor de vrijdag.

Zag vandaag trouwens de Opeltrein (met die rode wagens met Railion erop), die getrokken werd door een Traxx van B- Cargo. Meestal is dat bij mijn weten, een Class 66 met het Opellogo erop.
Misschien lenen ze hun Traxxen ook uit aan Railion.

Groeten,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dentheo

Bericht door dentheo »

Marianne schreef:

Zag vandaag trouwens de Opeltrein (met die rode wagens met Railion erop), die getrokken werd door een Traxx van B- Cargo. Meestal is dat bij mijn weten, een Class 66 met het Opellogo erop.
Misschien lenen ze hun Traxxen ook uit aan Railion.
Dat wordt standaard zo, Railion wil die 3 66ers teruggeven aan de verhuurder....
Theo
Groeten vanop de Heide
rail s

Bericht door rail s »

Doek kan vallen over B-Cargo
08/09/2009 07:00
De stopzetting of de verkoop van B-Cargo, de goederendivisie van de NMBS, zijn twee mogelijke scenario's als het herstructureringsvoorstel van de directie niet slaagt. Dat staat in het Industrieel Plan B-Cargo Group dat De Tijd kon inkijken.

Het aantal werknemers moet met zo'n 900 omlaag, de overblijvers moeten harder en flexibeler werken. De directie steekt ook de hand in eigen boezem en belooft de productiemiddelen efficiënter te benutten. Bovendien boort ze nieuwe markten en klanten aan.

Dat volstaat echter niet: de conjunctuur moet vanaf midden volgend jaar aanzwengelen en de Europese Commissie moet haar fiat geven over een eerdere kapitaalverhoging in 2004. Als dat allemaal lukt, denkt de directie einde 2011 weer winst te maken. Bij een ongewijzigde situatie is de goederendivisie tegen dan virtueel failliet.

De NMBS hoopt nog op een bijkomende kapitaalverhoging voor B-Cargo van 644 miljoen die in 2004 beloofd zou zijn geweest. De topmannen van NMBS en NMBS Holding kibbelen daarover. Voogdijminister Steven Vanackere (CD&V) bestudeert het dossier, dat dus in politiek vaarwater is terechtgekomen.
bron: http://www.trends.be/nl/economie/bedrij ... cargo.html
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

http://www.youtube.com/watch?v=iCUhUOwN2nk
Wel even de ondertitels aanzetten.
Adler

Bericht door Adler »

Schitterend :)
Het is me alleen niet duidelijk wie Hitler dan moet voorstellen.
treinbruno

Bericht door treinbruno »

:lol:
bij 2:02 :o :)
Afbeelding
Shrek

Bericht door Shrek »

hahaha, mooi gedaan :lol:
Steven

Bericht door Steven »

ik mis iets vrees ik, zie enkel het fragment uit de film, wat is er zo speciaal aan?
Adler

Bericht door Adler »

Steven schreef:ik mis iets vrees ik, zie enkel het fragment uit de film, wat is er zo speciaal aan?
Je moet de ondertitels aanzetten (knop CC).
jan_olieslagers

Bericht door jan_olieslagers »

Steven schreef:ik mis iets vrees ik, zie enkel het fragment uit de film, wat is er zo speciaal aan?
zoals gezegd, de ondertitels
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Adler

Bericht door Adler »

Vandaag was er een hele delegatie van de vakbond naar het hoofdkwartier van de NMBS gekomen om hun ongenoegen te uiten.
Ook Descheemaecker was naar beneden gekomen om de gemoederen te bedaren.
Maar de opmerking die hij maakte, goot nog wat olie op het vuur (in het dialect): "Zeg diene met zijn fluitje daar, er zijn hier mensen die trachten te slapen". :lol:
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

geniaal dat filmpje :P
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
13'erke

Bericht door 13'erke »

Deze avond was er in "man bijt hond" een fragmentje te zien over B-cargo.
http://www.een.be/programmas/man-bijt-h ... tober-2009
filmpje staat op de pagina
Plaats reactie