"Ja, het gaat zeer slecht bij B-cargo"
"Ja, het gaat zeer slecht bij B-cargo"
Bekijk onderstaand filmpje eens:
http://www.deredactie.be/permalink/1.590328
Dit ziet (laat ons eerlijk zijn, zoals verwacht) niet goed uit...
PS: wie is die tb met de snor? Komt me bekend voor.
http://www.deredactie.be/permalink/1.590328
Dit ziet (laat ons eerlijk zijn, zoals verwacht) niet goed uit...
PS: wie is die tb met de snor? Komt me bekend voor.
Re: "Ja, het gaat zeer slecht bij B-cargo"
Dat klinkt wel heel somber
Krijg het idee, dat ze eigenlijk niet verwachten dat B- Cargo na de libralisering nog wel zal bestaan. Wellicht fuseren met een andere speler op de goederenmarkt?
SNCF Fret laat trouwens wel van zich horen in het filmpje. Terwijl ik gelezen heb dat de Franse spoorwegen verlies hebben gedraaid. Tweederde van dat verlies is te wijten aan het vrachtvervoer. Stond op de website van het nieuwsblad transport.
Ook zij gaan herstructureren.
Groeten,
Marianne

Krijg het idee, dat ze eigenlijk niet verwachten dat B- Cargo na de libralisering nog wel zal bestaan. Wellicht fuseren met een andere speler op de goederenmarkt?
SNCF Fret laat trouwens wel van zich horen in het filmpje. Terwijl ik gelezen heb dat de Franse spoorwegen verlies hebben gedraaid. Tweederde van dat verlies is te wijten aan het vrachtvervoer. Stond op de website van het nieuwsblad transport.
Groeten,
Marianne

maar daar is het verschil ... SNCF fret & SNCF is gelijkaardig als hier ... NMBS en B-cargo, die dus samenwerkenMarianne schreef:Dat klinkt wel heel somber![]()
Groeten,
Marianne
SFB staat daar totaal los van ... het is een los privaat bedrijf (want SNCF FRET heeft heus meer dan 45 man in dienst hoor)
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Amai van een dramatisch filmpje gesproken...
MAAR...er komen wel enkele interessante dingen in voor:
- recordverlies van 188 à 200 miljoen waarvan (slechts) 100 miljoen door de economische crisis
- liberalisering in 2016-2017 is nieuw als ik mij niet vergis? van binnenlands verkeer dan?
- "... dat wij in 2012 de boeken sluiten en B-cargo ophoudt te bestaan." *SLIK* Dat zijn duidelijke woorden zeker uit de mond van een vakbondsman.
Let er ook even op dan onze goeie vriend Tony Lucas altijd mooi SNCF fret BENELUX zegt en hij nooit vergelijkt met SNCF fret; waarom zou dat zijn?
intervieuw met minister Vanackere over de crisis bij B-cargo
MAAR...er komen wel enkele interessante dingen in voor:
- recordverlies van 188 à 200 miljoen waarvan (slechts) 100 miljoen door de economische crisis
- liberalisering in 2016-2017 is nieuw als ik mij niet vergis? van binnenlands verkeer dan?
- "... dat wij in 2012 de boeken sluiten en B-cargo ophoudt te bestaan." *SLIK* Dat zijn duidelijke woorden zeker uit de mond van een vakbondsman.
Let er ook even op dan onze goeie vriend Tony Lucas altijd mooi SNCF fret BENELUX zegt en hij nooit vergelijkt met SNCF fret; waarom zou dat zijn?

intervieuw met minister Vanackere over de crisis bij B-cargo
Ah, dat wist ik niet. Rijdt SFB ook binnen Nederland eigenlijk, of rijdt daar SNCF FRET, of is het juist andersom?HLE 2302 schreef:
maar daar is het verschil ... SNCF fret & SNCF is gelijkaardig als hier ... NMBS en B-cargo, die dus samenwerken
SFB staat daar totaal los van ... het is een los privaat bedrijf (want SNCF FRET heeft heus meer dan 45 man in dienst hoor)
greetz 2302
Sorry, maar weet hier niet veel van. Kende alleen SNCF Fret.
Groeten,
Marianne

Hallo,
Of de NMBS het na 2017 zal redden, dara kan niemand nu al iets over zeggen denk ik...
In elk geval, ik dacht dat vanaf december het international reizigersvervoer al geliberaliseerd wordt.
Verdwijnt B-Cargo? Waarschijnlijk niet, maar de kans is groot dat het DB Schenker Rail Belgien zal worden...
Het opdelen van B-Cargo (is dat nu eigenlijk al een bedrijf???) en zijn activiteiten naar IFB/TRW/Xpedis/.... is al een stap in die richting...
Groeten,
Joris De Mol
Of de NMBS het na 2017 zal redden, dara kan niemand nu al iets over zeggen denk ik...
In elk geval, ik dacht dat vanaf december het international reizigersvervoer al geliberaliseerd wordt.
Verdwijnt B-Cargo? Waarschijnlijk niet, maar de kans is groot dat het DB Schenker Rail Belgien zal worden...
Het opdelen van B-Cargo (is dat nu eigenlijk al een bedrijf???) en zijn activiteiten naar IFB/TRW/Xpedis/.... is al een stap in die richting...
Groeten,
Joris De Mol
Dat zijn ferme woorden van de vakbondsman, en ook Descheemaecker klinkt er niet echt gerust op dat het goed zal blijven gaan... en openstelling van de passagiersmarkt voor nationaal vervoer per 2016 klinkt me ook nieuw in de oren.
Internationaal reizigersvervoer wordt per 1/1/2010 opengesteld door Europa, alleen Luxemburg krijgt nog 2 jaar langer - per 1/1/2012 - omdat zij voornamelijk doorgaande internationale treinen hebben en maar weinig nationaal vervoer.
Internationaal reizigersvervoer wordt per 1/1/2010 opengesteld door Europa, alleen Luxemburg krijgt nog 2 jaar langer - per 1/1/2012 - omdat zij voornamelijk doorgaande internationale treinen hebben en maar weinig nationaal vervoer.
Spijtig dat een potentieel interessante en belangrijke discussie over B-Cargo en de problemen en potentiële oplossing ervoor wordt verdronken in een compleet irrelevante nevendiscussie over wie waar welke taal spreekt of zou moeten spreken, en dat onder leiding van de moderator himself.
voila effe drastische moderatie toegepast, mijn mening is precies te veel, dan zal ik nog hoofdzakelijk modereren. Berichten die niet ter zake doen vliegen er uit, berichten die afwijken vliegen er uit. Als jullie echt enkel mensen de grond in kunnen boren zal de moderatie op deze manier gebeuren en niet anders. Als mensen echt te grof worden zal er nog veel sneller een ban volgen. als jullie echt dit willen moet je het maar vragen, ik heb het voorlopig enkel bij dit onderwerp toegepast... denk er over na. zoniet werp ik de handdoek in het midden, moderatie gedaan en zal het forum verloren gaan. Niemand anders die per dag twee uur effectief alle spam en verkeerd geplaatste berichten wil wissen??
ik dank jullie van harte.
ik dank jullie van harte.
-
geachte heer de moderator,
Graag had ik gehad dat mijn bericht(en) terug zou geplaatst worden waarin ik de hervorming van de Belgische cargo markt heb geschetst met de overnames van onder andere VEOLIA enz door andere Europese spelers die relevant zijn binnen dit item.
Ikzelf heb geen aanleiding gegeven tot het vermoeden van racisme naar aanleiding van het taalgebruik door een persoon die verschenen is in een interview waar zijn oigine (taal) werdt gelinkt met de nationaliteir van zijn bedrijf.
Bij voorbaat dank.
Zoniet ruikt dit hier naar censuur die elke vrije meningsuiting in de weg staat ,het geen wat verboden is door de Belgische grondwet en bestrafbaar is.
We spreken over artikelen 19 & 25 , ik heb geen rasistische of denigrerende taal gebruikt of een aanval gepleegd op de goede zeden & moraal.
Graag had ik gehad dat mijn bericht(en) terug zou geplaatst worden waarin ik de hervorming van de Belgische cargo markt heb geschetst met de overnames van onder andere VEOLIA enz door andere Europese spelers die relevant zijn binnen dit item.
Ikzelf heb geen aanleiding gegeven tot het vermoeden van racisme naar aanleiding van het taalgebruik door een persoon die verschenen is in een interview waar zijn oigine (taal) werdt gelinkt met de nationaliteir van zijn bedrijf.
Bij voorbaat dank.
Zoniet ruikt dit hier naar censuur die elke vrije meningsuiting in de weg staat ,het geen wat verboden is door de Belgische grondwet en bestrafbaar is.
We spreken over artikelen 19 & 25 , ik heb geen rasistische of denigrerende taal gebruikt of een aanval gepleegd op de goede zeden & moraal.
In alle discussiegeweld even een antwoord:Marianne schreef:Ah, dat wist ik niet. Rijdt SFB ook binnen Nederland eigenlijk, of rijdt daar SNCF FRET, of is het juist andersom?HLE 2302 schreef: maar daar is het verschil ... SNCF fret & SNCF is gelijkaardig als hier ... NMBS en B-cargo, die dus samenwerken
greetz 2302
Sorry, maar weet hier niet veel van. Kende alleen SNCF Fret.
De SNCF treinen in Nederland zijn allemaal SNCF Fret BENELUX eigenlijk SFB.
Die hebben ook bijna allemaal het kleurrijke logo ( op de meeste loks zelfs aangebracht in Roosendaal !)
In Belgie rijden nog wel enkele "echte" SNCF treinen rond, denk ik.
Maar ook meer en meer SFB, omdat de liefde tussen SNCF Fret en B-cargo bekoeld is.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
Die 900 man te veel zal waarschijnlijk door de crisis komen.
Niet alleen daardoor hoor. Het personeel is niet erg flexibel bij B-cargo, dus moeten ze dikwijls meer mensen aannemen dan eigenlijk nodig, bij kleinere volumes zijn er dan ook meteen veel meer mensen overbodigHogersluys schreef:Die 900 man te veel zal waarschijnlijk door de crisis komen.

En dan zwijgen we nog maar over de productiviteit. Hoeveel man hebben we nodig om een trein bij B-cargo te laten rijden, en hoeveel bij een andere vervoerder? En neen, het zijn niet allemaal bazen die ze teveel hebben.Shrek schreef:Niet alleen daardoor hoor. Het personeel is niet erg flexibel bij B-cargo, dus moeten ze dikwijls meer mensen aannemen dan eigenlijk nodig, bij kleinere volumes zijn er dan ook meteen veel meer mensen overbodigHogersluys schreef:Die 900 man te veel zal waarschijnlijk door de crisis komen.
Nu is het duidelijk, zie weleens een kolentrein rijden en weet dus nu dat die van SFB is. Leuk weetje over dat logo.dentheo schreef: In alle discussiegeweld even een antwoord:
De SNCF treinen in Nederland zijn allemaal SNCF Fret BENELUX eigenlijk SFB.
Die hebben ook bijna allemaal het kleurrijke logo ( op de meeste loks zelfs aangebracht in Roosendaal !)
In Belgie rijden nog wel enkele "echte" SNCF treinen rond, denk ik.
Maar ook meer en meer SFB, omdat de liefde tussen SNCF Fret en B-cargo bekoeld is.
Ja, van die bekoelde liefde had ik vernomen. Hierdoor heeft B- Cargo klanten verloren aan SNCF Fret.
Vreemd eigenlijk, dat ze meer personeel aan gaan nemen, omdat ze niet flexibel genoeg zijn. Lijkt me een niet erg logische redenering. Is het dan niet beter om juist het personeel flexibeler te maken?
Groeten,
Marianne