maar als ik me niet vergis is dit bij de mw 41 beperkt tot 5 stuks en dus 10 rijtuigen.Adler schreef:Volgens de Netverklaring is de maximale lengte van een trein samengesteld uit motorstellen 12 rijtuigen.FLV-FGSP schreef:Gesteld dat er meer MW41 beschikbaar zou zijn, zouden combinaties met 6 motorwagens dan toegelaten zijn? Daar was toch eerder dit jaar een testrit voor gedaan?
"Hallo NMBS, zijn wij dan uitschot misschien?"
Re: "Hallo NMBS, zijn wij dan uitschot misschien?"
Het meeste onderhoud zit nu al op zijn max limiet voor veel types van materiaal, dus veel schuiven kan daar niet meer.dentheo schreef: Logisch , maar als men overal mee wil denken heb je misschien een treintje extra... een groot onderhoud een of twee maanden opschuiven is toch ook maar een kleine zonde....
T&P kan mss enkele 41-ers uit de Ardennen halen en vervangen door tweespannige MS'96. In de regio Gent is er alleszins niets te halen.
Hallo,
Naar wat ik her en der gehoord heb, hebben ze er daar zeker geen te veel van...
Het enige waarvan er momenteel te veel zijn: 13, 16, 28, 77...
Maar daar ga je toch geen lokale dienstjes mee doen?
Groeten,
Joris De Mol
En waar gaat u die AM96duo halen?FLV-FGSP schreef:T&P kan mss enkele 41-ers uit de Ardennen halen en vervangen door tweespannige MS'96. In de regio Gent is er alleszins niets te halen.
Naar wat ik her en der gehoord heb, hebben ze er daar zeker geen te veel van...
Het enige waarvan er momenteel te veel zijn: 13, 16, 28, 77...
Maar daar ga je toch geen lokale dienstjes mee doen?
Groeten,
Joris De Mol
Wordt er nu ook met MW41 tussen Herentals en Turnhout gependeld?
Normaal gezien met 2 breaks.Trammist schreef:Wordt er nu ook met MW41 tussen Herentals en Turnhout gependeld?
-
k'zie ze al bezig
een 13 met 2 I6 rijtuigen op de athus meuse
(of nog beter: een 16, maar die kennen ze daar waarschijnlijk niet in bertrix
)

een 13 met 2 I6 rijtuigen op de athus meuse

Hallo,
Nee, 13+I6+I6+13 zou dan geschikter zijn, nuja, wie gaat dat betalen...
Als er zo een L-trein op de sporen komt, ga ik die zeker eens fotograferen!
Groeten,
Joris De Mol
Dat komt niet goed, met al dat kopmaken...treinbruno schreef:k'zie ze al bezig![]()
een 13 met 2 I6 rijtuigen op de athus meuse(of nog beter: een 16, maar die kennen ze daar waarschijnlijk niet in bertrix
)
Nee, 13+I6+I6+13 zou dan geschikter zijn, nuja, wie gaat dat betalen...

Als er zo een L-trein op de sporen komt, ga ik die zeker eens fotograferen!
Groeten,
Joris De Mol
Als ze per sé MS96 nodig hebben worden het natuurlijk zo geen toestanden maar wordt op de IC Antwerpen-Lille 1 of 2 stammen vervangen door een 12+M4 en komen er zo enkele MS96 vrij. Maar dan moet er nog opleiding gegeven worden enzo, dus ik denk niet dat dat als tijdelijke maatregel kan doorgaan 

Er zijn 13-en op overschot. Voor Brecht waren er oorspronkelijk 3 rijtuigen I11 voorzien. Moet mogelijk zijn.Joris schreef:Dat komt niet goed, met al dat kopmaken...
Nee, 13+I6+I6+13 zou dan geschikter zijn, nuja, wie gaat dat betalen...![]()
Dat is nu precies wat niet gaat. Een pendel Antwerpen-Lier-Herentals moet vanuit Herentals dus terugkeren naar Lier, en moet dat dan doen op tegenspoor (of in de andere richting tegenspoor rijden).K V B schreef:
Had men ook niet gewoon alles kunnen breken in Herentals? Een Pendel Antwerpen - Lier - Herentals met M6 op maximale lengte, en dan vanuit Herentals een pendel (met MW41) naar Neerpelt en een pendel met electrische stellen naar Turnhout.
Al dat kon, dan kon de IC-R brussel-Turnhout en IRg Antwerpen-Turnhout ook gewoon tot Herentals rijden en dan terugkeren. Nu moeten ze helaas in Lier al stoppen.
Die pendel Turnhout-Herentals kan wel (en is er ook, met 2 breaks) omdat daar maar een zeer kort stukje tegenspoor moet gereden worden, iets wat bij normale dienst trouwens ook gebeurt.
spoorwegrealist
een 55 ervoor en erachter en 12x M4 ofzo. Moet toch lukken 

Hier zit heel veel fantasie blijkbaar over wat sommige graag zouden zien rijden als oplossing.
Hoi
Ik ben verre van technieker maar hoe komt het dat men in Zwitserland rijtuigen kan koppelen aan een electrisch motorstel (ev dieselstel) en dat hier niet schijnt te gaan.
Men had best, zoals weer in Zwitserland, een kleine reserve aan M2 rijtuigen dienen te behouden.
f
Ik ben verre van technieker maar hoe komt het dat men in Zwitserland rijtuigen kan koppelen aan een electrisch motorstel (ev dieselstel) en dat hier niet schijnt te gaan.
Men had best, zoals weer in Zwitserland, een kleine reserve aan M2 rijtuigen dienen te behouden.
f
een reserve aan M2 rijtuigen??? die dingen zijn meer als 50 jaar oud en voldoen totaal niet meer aan het hedendaags comfort. Die in dienst houden is dan ook een hele zotte zaak. Uit nostalgie ze bijhouden kan nog maar niet meer om gewone treinen te verzekeren.