Re: Pendelaarsleed in Heide
Geplaatst: 16 okt 2009, 12:45
Vandaag heb ik eens de webstek van de 'vereniging' http://www.lijn12.be bezocht.
Ze sommen een aantal zaken op die moeten veranderen.
Terecht!
Helaas gaan ze in hun terechte klacht over naar onzin.
Citaat.
•een aanpassing van de dienstregeling op Lijn 12 in functie van de normale werkuren van wie in Antwerpen of Brussel werkt
•het inzetten van meer comfortabele treinstellen op Lijn 12 waarin voldoende plaats is voor alle reizigers
•een einde aan de systematische vertragingen op Lijn 12
•opnieuw een halte voor P-treinen in Antwerpen-Dam en Antwerpen-Oost
•verkorting van de reistijd voor de IR n tussen Essen en Brussel
•bijkomende haltes voor de Beneluxtrein op Lijn 12
•de L - trein Roosendaal-Antwerpen laten doorrijden richting Brussel als IC of IR
•verlating van de laatste trein tot 1u. van zondag tot donderdag en tot 2u. op vrijdag en zaterdag
•een IR - of L – trein richting Roosendaal laten doorrijden tot Den Haag en Amsterdam als IC en de grenstarieven verlagen
Het eerste punt is meteen een lachtertje.
Het zal nooit of te nimmer uitkomen voor bepaalde personen om ergens om dat uur te geraken zonder veel wachten.
Zo steekt het OV nu eenmaal in elkaar, voor iedereen goeddoen lukt niet.
Stel dat de pendelaar op lijn 12 vindt dat de trein een kwartier later moet rijden dan is het misschien nadelig voor de mens die in Beveren de trein naar St Niklaas wil nemen.
Punt twee is iets realistischer, al rijden er al zowat elk uur dubbeldekrijtuigen naar Essen vanuit Brussel.
Drie en vier zijn zeer begrijpelijk en daar moet echt iets aan gebeuren.
Vijf is iets merkwaardigs: enerzijds klaagt men over vertraging maar de rijtijd zou korter moeten.
Dat wil elke pendelaar wel, kortere rijtijden met bij voorkeur enkele stoppen aan zijn opstapstation en uitstapstation.
Wat zeker zou helpen is de IC niet meer naar Charleroi te laten rijden maar slechts tot Brussel.
Bijomende halte voor de Benelux zitten er zeker niet in omdat het grensoverschrijdend verkeer is.
Ook daarom dat de tarieven niet omlaag kunnen.
Hun verdere eisen houden geen regelmatiger verkeer in en zou de stiptheid eerder tegenwerken.
Ze sommen een aantal zaken op die moeten veranderen.
Terecht!
Helaas gaan ze in hun terechte klacht over naar onzin.
Citaat.
•een aanpassing van de dienstregeling op Lijn 12 in functie van de normale werkuren van wie in Antwerpen of Brussel werkt
•het inzetten van meer comfortabele treinstellen op Lijn 12 waarin voldoende plaats is voor alle reizigers
•een einde aan de systematische vertragingen op Lijn 12
•opnieuw een halte voor P-treinen in Antwerpen-Dam en Antwerpen-Oost
•verkorting van de reistijd voor de IR n tussen Essen en Brussel
•bijkomende haltes voor de Beneluxtrein op Lijn 12
•de L - trein Roosendaal-Antwerpen laten doorrijden richting Brussel als IC of IR
•verlating van de laatste trein tot 1u. van zondag tot donderdag en tot 2u. op vrijdag en zaterdag
•een IR - of L – trein richting Roosendaal laten doorrijden tot Den Haag en Amsterdam als IC en de grenstarieven verlagen
Het eerste punt is meteen een lachtertje.
Het zal nooit of te nimmer uitkomen voor bepaalde personen om ergens om dat uur te geraken zonder veel wachten.
Zo steekt het OV nu eenmaal in elkaar, voor iedereen goeddoen lukt niet.
Stel dat de pendelaar op lijn 12 vindt dat de trein een kwartier later moet rijden dan is het misschien nadelig voor de mens die in Beveren de trein naar St Niklaas wil nemen.
Punt twee is iets realistischer, al rijden er al zowat elk uur dubbeldekrijtuigen naar Essen vanuit Brussel.
Drie en vier zijn zeer begrijpelijk en daar moet echt iets aan gebeuren.
Vijf is iets merkwaardigs: enerzijds klaagt men over vertraging maar de rijtijd zou korter moeten.
Dat wil elke pendelaar wel, kortere rijtijden met bij voorkeur enkele stoppen aan zijn opstapstation en uitstapstation.
Wat zeker zou helpen is de IC niet meer naar Charleroi te laten rijden maar slechts tot Brussel.
Bijomende halte voor de Benelux zitten er zeker niet in omdat het grensoverschrijdend verkeer is.
Ook daarom dat de tarieven niet omlaag kunnen.
Hun verdere eisen houden geen regelmatiger verkeer in en zou de stiptheid eerder tegenwerken.