Pagina 2 van 2
Geplaatst: 04 jun 2006, 12:12
door msts.be
Kijk , in feite moet het dus zoiets worden zoals de NS1700 die met DDM/DD-AR stellen rijden en ook een AK hebben .. daar zouden ze ook van die mogelijkheid gebruik kunnen maken , maar voorlopig is dat bijna nooit tot weinig het geval geweest ..
Geplaatst: 04 jun 2006, 21:45
door Steven
trainman schreef:Heb het artikeltje nog eens gelezen... De automatische GF-koppeling zou langs de kant van de rijtuigen geplaatst worden, dus dat verhaal van automatisch koppelbare stellen rammelt ook.
Stel nu dat het nog zou kloppen, dan zou je in bepaalde gevallen dus zo 2 stellen koppelen. Stel 1 = lok + 5 wagens. Stel 2 idem, dus krijgen we een trein met 1 lok, dan 5 wagens, dan opnieuw een lok en dan terug 5 wagens. Dergelijke samenstellingen hebben we in Belgie nog niet gezien denk ik.

idd uw voorbeeld klopt en idd zo een samenstelling hebben we nog niet gehad, maar als je het zou beschouwen dat dit geheel een motorstel vormt doen we al jaren niets anders he uitgezonderd dat bij een echt motorstel alles verdeeld zit over het stel ipv op 1 voertuig alles samen zit das al
Geplaatst: 05 jun 2006, 01:04
door jumper
da zou nogal een zicht geven eigenlijk
zo'n ramlocramloc,
Geplaatst: 05 jun 2006, 10:25
door SIMPY.be
Back in time gelijk de MW40 !
Dat is nog 'te vergelijken' denk ik.
Geplaatst: 05 jun 2006, 10:35
door Shrek
het zal wel werken maar toch zie ik liever een 13 voor 12 M6'en hangen

Geplaatst: 05 jun 2006, 12:39
door Elgar
Bwa, eigenlijk is dat toch niet meer dan dat je nu aan de IC Charleroi-Antwerepen nog wat wagonnekes aan de achterste locomotief hangt...
Wordt er nu al eigenlijk gereden met van die dromedaris-samenstellingen (stuurstand-wagonnen-locomotief-wagonnen)? Ze hebben daar ooit eens testen mee gedaan, voor eventueel zo'n combinatie in te zetten op de IC A. Het enige probleem dat ze toen ontdekt hadden, was dat de deuren van de wagonnen achter de locomotief langs de vereerde kant openden! Dus dat de wagonnen voor de loc bv langs links open gingen en die achter de loc dan langs rechts!

Geplaatst: 05 jun 2006, 16:05
door Steven
Elgar schreef:Bwa, eigenlijk is dat toch niet meer dan dat je nu aan de IC Charleroi-Antwerepen nog wat wagonnekes aan de achterste locomotief hangt...
Wordt er nu al eigenlijk gereden met van die dromedaris-samenstellingen (stuurstand-wagonnen-locomotief-wagonnen)? Ze hebben daar ooit eens testen mee gedaan, voor eventueel zo'n combinatie in te zetten op de IC A. Het enige probleem dat ze toen ontdekt hadden, was dat de deuren van de wagonnen achter de locomotief langs de vereerde kant openden! Dus dat de wagonnen voor de loc bv langs links open gingen en die achter de loc dan langs rechts!

zover ik weet is da bij testen gebleven