Ongeval Antwerpen LO

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
wva

Re: Ongeval Antwerpen LO

Bericht door wva »

Steven schreef: Als ik het goed begrepen heb zaten er heel wat treinen vast in Antwerpen, die moeten daar weg geraken dus dat personeel kan je niet zomaar wegsturen en de rest laten staan. In Puurs zelfs is geen depot en depot St. Niklaas is nogal aan de kleine kant. Ik denk niet dat in deze laatste al reserve bestuurders zijn opgesteld.
De L trein naar Gent en naar Puurs worden gereden met een 800. 1 Stel richting Puurs. Men had daar nog 1 stel kunnen aankoppelen om zo over te brengen naar St Niklaas. De perrons (uitgezonder Niel wegen werken) kunnen 8 rijtuigen aan.

Maar ik ga er van uit dat het inderdaad allemaal niet evident is........
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

zijne dom dom was mis :P
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
treinbruno

Bericht door treinbruno »

ik ben vandaag op de plek van het ongeval gepasseert, er is nog altijd een groot slipspoor van de vrachtwagens te zien, heel dat gras is zowat omgeploegd, op de plek van de vangrail staat nu een 'tijdelijke vangrail'
Afbeelding
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

treinbruno schreef:ik ben vandaag op de plek van het ongeval gepasseert, er is nog altijd een groot slipspoor van de vrachtwagens te zien, heel dat gras is zowat omgeploegd, op de plek van de vangrail staat nu een 'tijdelijke vangrail'
Zo is het gras ook eens gemaaid hé. :P
Stef

Bericht door Stef »

Ik passeer daar straks nog, dus dan zal ik die omgeploegde bedding ook nog eens zien.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bart

Bericht door Bart »

ostbahnhof schreef: Vraagje: werd er niet gereden via Boom en Puurs om enkele treinen toch nog naar en van Gent te sturen uit Antwerpen?
Dat was eerst de bedoeling. Ik ben een bestuurder van depot Sint-Niklaas, ik zat vast in Antwerpen, en ik werd opgebeld met de mededeling dat ik als loods zou gebruikt worden, om de IC-G treinen naar Oostende via Boom-Puurs-Temse naar Sint-Niklaas te brengen.
Maar het grote probleem is de brug over het Ruisbroek Zeekanaal. Het scheepvaartverkeer is daar behoorlijk druk, waardoor die brug regelmatig voor lange tijd open staat. Om die brug te sluiten, buiten de uren van de voorziene stoptreinen, is toelating nodig van één of andere dienst van "Waterwegen Zeekanaal".
Waarom die toelating er niet is gekomen, weet ik ook niet.
Ze hebben de reizigers richting Sint-Niklaas & verder ook steeds aangeraden om de trein naar Puurs te nemen, en in Puurs is er steeds onmiddelijke aansluiting richting Sint-Niklaas. De rittijd Antwerpen Centraal > Sint-Niklaas via Puurs (met de stoptrein) is 01u05 minuten.
Ook wat Steven zegt klopt, bestuurders van Oostende, Kortrijk, Gent & een groot deel van Antwerpen hebben geen kennis van lijn 54. De bestuurders van Sint-Niklaas hebben dat wel, ook van de lijn naar Oostende, maar ze kennen dan weer geen motorstellen 96.
Steven

Bericht door Steven »

En zo zie je maar dat er wel altijd ergens een extra kink in de kabel zit. Dat oplossingen niet altijd uit de lucht komen vallen zoals je wel zou willen, hoe jammer dat ook mag zijn. Zoals je zelf schrijft Bart, die brug is inderdaad geen eenvoudige hindernis als je weet hoeveel tijd per uur ze die mogen gebruiken kan je u al vragen beginnen stellen natuurlijk. Het feit dat ze dan nog enkelsporig in gebruik is (als ik me nog goed voor de geest kan halen) maakt het er niet eenvoudiger op.
apestaart

Bericht door apestaart »

Het enige alternatief om in Oostende te geraken was dat men in Brussel moest overstappen
en daar de trein naar Oostende nemen en indien deze al weg was desnoods de trein nemen
naar Knokke/Blankenberge en dan overstappen in Brugge
LML

Bericht door LML »

Was Antwerpen-Gent via Mechelen en Dendermonde ook geen optie?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Stef

Bericht door Stef »

Ik ben ernet terug gepasseerd, maar dan eens met daglicht :wink: Er geldt nog een snelheidsbeperking richting gent.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

Stef schreef:Ik ben ernet terug gepasseerd, maar dan eens met daglicht :wink: Er geldt nog een snelheidsbeperking richting gent.
Van 60 km/h ?
Bart

Bericht door Bart »

Steven schreef: Het feit dat ze dan nog enkelsporig in gebruik is (als ik me nog goed voor de geest kan halen) maakt het er niet eenvoudiger op.
Tussen Boom & Puurs (dus ook de brug over het zeekanaal) is de lijn idd enkelsporig.
De Lijn 54 is volledig enkelspoor, met kruisingen mogelijk in Temse, Puurs & Willebroek.
Stef

Bericht door Stef »

HLE 2302 schreef:
Stef schreef:Ik ben ernet terug gepasseerd, maar dan eens met daglicht :wink: Er geldt nog een snelheidsbeperking richting gent.
Van 60 km/h ?
Ik denk 40km/u. Ik passeer er straks terug, dan zal ik het zeker weten. Richting antwerpen is er geen snelheidsbeperking.
Hobbes

Bericht door Hobbes »

Ik heb heel de week treinen over L59 gedaan, er is geen snelheidsbeperking op die plaats.
Het zou kunnen dat ze er vannacht ineens een snelheidsbeperking ingevoerd hebben, maar het zou me verbazen.
Stef

Bericht door Stef »

Hobbes schreef:Ik heb heel de week treinen over L59 gedaan, er is geen snelheidsbeperking op die plaats.
Het zou kunnen dat ze er vannacht ineens een snelheidsbeperking ingevoerd hebben, maar het zou me verbazen.
Ik zat eergisteren op de L-trein naar Gent-Sint-Pieters en die reed toch veel trager aan de plaats van het ongeval. Toen hij er voorbij was ging de gas vol open. Ook toen ik dinsdagavond er passeerde met de IC 1839 reed die daar trager dan anders. Ik zal er straks nog eens op letten en weet het dan vanavond nog wel te melden of ik aan het dromen ben of niet :lol:
Plaats reactie