ostbahnhof schreef:
Vraagje: werd er niet gereden via Boom en Puurs om enkele treinen toch nog naar en van Gent te sturen uit Antwerpen?
Dat was eerst de bedoeling. Ik ben een bestuurder van depot Sint-Niklaas, ik zat vast in Antwerpen, en ik werd opgebeld met de mededeling dat ik als loods zou gebruikt worden, om de IC-G treinen naar Oostende via Boom-Puurs-Temse naar Sint-Niklaas te brengen.
Maar het grote probleem is de brug over het Ruisbroek Zeekanaal. Het scheepvaartverkeer is daar behoorlijk druk, waardoor die brug regelmatig voor lange tijd open staat. Om die brug te sluiten, buiten de uren van de voorziene stoptreinen, is toelating nodig van één of andere dienst van "Waterwegen Zeekanaal".
Waarom die toelating er niet is gekomen, weet ik ook niet.
Ze hebben de reizigers richting Sint-Niklaas & verder ook steeds aangeraden om de trein naar Puurs te nemen, en in Puurs is er steeds onmiddelijke aansluiting richting Sint-Niklaas. De rittijd Antwerpen Centraal > Sint-Niklaas via Puurs (met de stoptrein) is 01u05 minuten.
Ook wat Steven zegt klopt, bestuurders van Oostende, Kortrijk, Gent & een groot deel van Antwerpen hebben geen kennis van lijn 54. De bestuurders van Sint-Niklaas hebben dat wel, ook van de lijn naar Oostende, maar ze kennen dan weer geen motorstellen 96.