Ongeval Antwerpen LO
Ongeval Antwerpen LO
Even voorbij de aansluiting van de Antwerpse ring met de E34 richting Knokke zijn omstreeks 13u15 twee vrachtwagens op de sporen beland na een botsing.
Een van de twee chauffeurs wilde op het laatste nippertje nog de afslag nemen, en heeft daarbij de vrachtwagen van zijn college geraakt.
Na de klap gingen beide chauffeurs met hun gevaarte door de vangrail. Beide voertuigen kwamen op de sporen terecht. De twee chauffeurs raakten bij het ongeval gewond.
De schade aan de vrachtwagens valt mee. Aan de treinsporen is een deel van de bovenleiding geraakt. Door het ongeval ligt het treinverkeer tussen Antwerpen en Gent momenteel stil.
Nu stel ik me de vraag waarom men niet een gedeelte van het treinverkeer via Boom en Puurs naar St Niklaas stuurt zoals tijdens de werken in de kennedy tummel?
Een van de twee chauffeurs wilde op het laatste nippertje nog de afslag nemen, en heeft daarbij de vrachtwagen van zijn college geraakt.
Na de klap gingen beide chauffeurs met hun gevaarte door de vangrail. Beide voertuigen kwamen op de sporen terecht. De twee chauffeurs raakten bij het ongeval gewond.
De schade aan de vrachtwagens valt mee. Aan de treinsporen is een deel van de bovenleiding geraakt. Door het ongeval ligt het treinverkeer tussen Antwerpen en Gent momenteel stil.
Nu stel ik me de vraag waarom men niet een gedeelte van het treinverkeer via Boom en Puurs naar St Niklaas stuurt zoals tijdens de werken in de kennedy tummel?
Re: Ongeval Antwerpen LO
Omleiden op onverwacht moment is niet zo simpel dan bij geplande werken. Bij geplande werken zal men extra bestuurders voorzien die de nodige lijnkennis hebben om de omleidingen te begleiden of zelf uit te voeren als de bestuurders van de voorziene depots geennodige lijnkennis hebben.wva schreef:Even voorbij de aansluiting van de Antwerpse ring met de E34 richting Knokke zijn omstreeks 13u15 twee vrachtwagens op de sporen beland na een botsing.
Een van de twee chauffeurs wilde op het laatste nippertje nog de afslag nemen, en heeft daarbij de vrachtwagen van zijn college geraakt.
Na de klap gingen beide chauffeurs met hun gevaarte door de vangrail. Beide voertuigen kwamen op de sporen terecht. De twee chauffeurs raakten bij het ongeval gewond.
De schade aan de vrachtwagens valt mee. Aan de treinsporen is een deel van de bovenleiding geraakt. Door het ongeval ligt het treinverkeer tussen Antwerpen en Gent momenteel stil.
Nu stel ik me de vraag waarom men niet een gedeelte van het treinverkeer via Boom en Puurs naar St Niklaas stuurt zoals tijdens de werken in de kennedy tummel?
Vb doet Gent ook treinen naar Antwerpen maar wij kennen die lijnen niet die je daar als omleiding voorstelt. Dan kan men weinig anders dan die ritten gaan inkorten en deels afschaffen dus.
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Ongeval Antwerpen LO
Kben hier al 40 minuten op een trein naar Lokeren in sint Niklaas aan het wachten, niks vertrokken op die 40 minuten, normaal ging er nu om 18U27 eindelijk een trein richting Lokeren rijden, maar ze roepen net om dat ze nog een bestuurder zoeken
kan nog lang duren dus

kan nog lang duren dus


Re: Ongeval Antwerpen LO
En de bus?treinbruno schreef:Kben hier al 40 minuten op een trein naar Lokeren in sint Niklaas aan het wachten, niks vertrokken op die 40 minuten, normaal ging er nu om 18U27 eindelijk een trein richting Lokeren rijden, maar ze roepen net om dat ze nog een bestuurder zoeken![]()
kan nog lang duren dus
... al zullen die ondertussen ook al wel goed vol zitten...
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Ongeval Antwerpen LO
Roepten ze net om datmijn trein toch niet meer zal kunnen vertrekken, iedereen aan het vloeken natuurlijk, maar ze roepten wel om dat zodadelijk de trein naar Oostende van 14u44 in vertraging aankomt
3u50 vertraging voor dat ding
railtime: trein 1836
(de rest van railtime klopt wel niet echt, maargoed
)

railtime: trein 1836

(de rest van railtime klopt wel niet echt, maargoed


Re: Ongeval Antwerpen LO
Moet nu lukken dat ik daar 2 weken geleden op exact diezelfde plaats war de vrachtwagens staan nog foto's heb staan maken en ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet van verschiet dat daar een ongeluk gebeurt is want ze vliegen er daar op los en eens naar links of rechts kijken alvorens van rijvak te wisselen zit er daar ook niet in. Komende van Antwerpen was de vangrail 50m voor de brug reeds kapot door een eerdere botsing, nu is ze dat helemaal waarschijnlijk. Stel je maar eens voor dat daar net op het verkeerde moment een keteltrein uit de tunnel komt!
Re: Ongeval Antwerpen LO
in antwerpen centraal was het ook al z'n puinhoop. op de +1 stond het vol moterstellen, AM96, 4-ledige....
massa's volk dat stond te wachten op maar enige hoop om naar huis te geraken.
foto van gva
massa's volk dat stond te wachten op maar enige hoop om naar huis te geraken.
foto van gva



-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: Ongeval Antwerpen LO
Kon je niet via Dendermonde en Mechelen naar Antwerpen geraken? Of zaten die treinen ook vol?treinbruno schreef:Roepten ze net om datmijn trein toch niet meer zal kunnen vertrekken, iedereen aan het vloeken natuurlijk, maar ze roepten wel om dat zodadelijk de trein naar Oostende van 14u44 in vertraging aankomt3u50 vertraging voor dat ding
railtime: trein 1836![]()
(de rest van railtime klopt wel niet echt, maargoed)
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Ongeval Antwerpen LO
ik moest van sint niklaas naar lokeren, maar die van 14u44 was uiteraard niet mijn geplande trein, maar k'heb daar toch een uurtje op dat station gezeten
DL bussen zaten allemaal overvol


-
- Berichten: 939
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Ongeval Antwerpen LO
vraagje: werd er niet gereden via Boom en Puurs om enkele treinen toch nog naar en van Gent te sturen uit Antwerpen?
grts
o
grts
o
Re: Ongeval Antwerpen LO
er zijn te weinig bestuurder die de route langs (TB's van oostende, gent kennen deze route niet) die lijnen kennen en je kan niet zomaar extra bestuurders (met de nodige lijnkennis) toveren om de bestuurders te begeleiden via deze weg.
Re: Ongeval Antwerpen LO
Ik volg die beredenering zeer goed en ik ben geen NMBS specialist of routeplanner, dus mijn vraag is louter informatief...... had men de L trein naar Puurs niet kunnen verlengen tot St Niklaas?Steven schreef:er zijn te weinig bestuurder die de route langs (TB's van oostende, gent kennen deze route niet) die lijnen kennen en je kan niet zomaar extra bestuurders (met de nodige lijnkennis) toveren om de bestuurders te begeleiden via deze weg.
Re: Ongeval Antwerpen LO
Dat soort beslissingen hangt dan weer af van beschikbaar personeel (en de nog beschikbare diensturen) op de juiste plaats. Als ik het goed begrepen heb zaten er heel wat treinen vast in Antwerpen, die moeten daar weg geraken dus dat personeel kan je niet zomaar wegsturen en de rest laten staan. In Puurs zelfs is geen depot en depot St. Niklaas is nogal aan de kleine kant. Ik denk niet dat in deze laatste al reserve bestuurders zijn opgesteld.
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Ongeval Antwerpen LO
Er waren veel reizigers in Sint Niklaas geraakt met de P Antwerpen-haven - Sint niklaas via boom, helaas reed die maar 1 keer
