Pagina 2 van 3
Re: Ongeval Antwerpen LO
Geplaatst: 01 dec 2009, 16:15
door wva
Steven schreef: Als ik het goed begrepen heb zaten er heel wat treinen vast in Antwerpen, die moeten daar weg geraken dus dat personeel kan je niet zomaar wegsturen en de rest laten staan. In Puurs zelfs is geen depot en depot St. Niklaas is nogal aan de kleine kant. Ik denk niet dat in deze laatste al reserve bestuurders zijn opgesteld.
De L trein naar Gent en naar Puurs worden gereden met een 800. 1 Stel richting Puurs. Men had daar nog 1 stel kunnen aankoppelen om zo over te brengen naar St Niklaas. De perrons (uitgezonder Niel wegen werken) kunnen 8 rijtuigen aan.
Maar ik ga er van uit dat het inderdaad allemaal niet evident is........
Re: Ongeval Antwerpen LO
Geplaatst: 01 dec 2009, 19:11
door HLE 2302
zijne dom dom was mis

Re: Ongeval Antwerpen LO
Geplaatst: 01 dec 2009, 21:25
door treinbruno
ik ben vandaag op de plek van het ongeval gepasseert, er is nog altijd een groot slipspoor van de vrachtwagens te zien, heel dat gras is zowat omgeploegd, op de plek van de vangrail staat nu een 'tijdelijke vangrail'
Re: Ongeval Antwerpen LO
Geplaatst: 01 dec 2009, 21:43
door HLE 2302
treinbruno schreef:ik ben vandaag op de plek van het ongeval gepasseert, er is nog altijd een groot slipspoor van de vrachtwagens te zien, heel dat gras is zowat omgeploegd, op de plek van de vangrail staat nu een 'tijdelijke vangrail'
Zo is het gras ook eens gemaaid hé.

Re: Ongeval Antwerpen LO
Geplaatst: 02 dec 2009, 13:54
door Stef
Ik passeer daar straks nog, dus dan zal ik die omgeploegde bedding ook nog eens zien.
Re: Ongeval Antwerpen LO
Geplaatst: 03 dec 2009, 02:02
door Bart
ostbahnhof schreef:
Vraagje: werd er niet gereden via Boom en Puurs om enkele treinen toch nog naar en van Gent te sturen uit Antwerpen?
Dat was eerst de bedoeling. Ik ben een bestuurder van depot Sint-Niklaas, ik zat vast in Antwerpen, en ik werd opgebeld met de mededeling dat ik als loods zou gebruikt worden, om de IC-G treinen naar Oostende via Boom-Puurs-Temse naar Sint-Niklaas te brengen.
Maar het grote probleem is de brug over het Ruisbroek Zeekanaal. Het scheepvaartverkeer is daar behoorlijk druk, waardoor die brug regelmatig voor lange tijd open staat. Om die brug te sluiten, buiten de uren van de voorziene stoptreinen, is toelating nodig van één of andere dienst van "Waterwegen Zeekanaal".
Waarom die toelating er niet is gekomen, weet ik ook niet.
Ze hebben de reizigers richting Sint-Niklaas & verder ook steeds aangeraden om de trein naar Puurs te nemen, en in Puurs is er steeds onmiddelijke aansluiting richting Sint-Niklaas. De rittijd Antwerpen Centraal > Sint-Niklaas via Puurs (met de stoptrein) is 01u05 minuten.
Ook wat Steven zegt klopt, bestuurders van Oostende, Kortrijk, Gent & een groot deel van Antwerpen hebben geen kennis van lijn 54. De bestuurders van Sint-Niklaas hebben dat wel, ook van de lijn naar Oostende, maar ze kennen dan weer geen motorstellen 96.
Re: Ongeval Antwerpen LO
Geplaatst: 03 dec 2009, 06:07
door Steven
En zo zie je maar dat er wel altijd ergens een extra kink in de kabel zit. Dat oplossingen niet altijd uit de lucht komen vallen zoals je wel zou willen, hoe jammer dat ook mag zijn. Zoals je zelf schrijft Bart, die brug is inderdaad geen eenvoudige hindernis als je weet hoeveel tijd per uur ze die mogen gebruiken kan je u al vragen beginnen stellen natuurlijk. Het feit dat ze dan nog enkelsporig in gebruik is (als ik me nog goed voor de geest kan halen) maakt het er niet eenvoudiger op.
Re: Ongeval Antwerpen LO
Geplaatst: 03 dec 2009, 08:00
door apestaart
Het enige alternatief om in Oostende te geraken was dat men in Brussel moest overstappen
en daar de trein naar Oostende nemen en indien deze al weg was desnoods de trein nemen
naar Knokke/Blankenberge en dan overstappen in Brugge
Re: Ongeval Antwerpen LO
Geplaatst: 03 dec 2009, 10:32
door LML
Was Antwerpen-Gent via Mechelen en Dendermonde ook geen optie?
Re: Ongeval Antwerpen LO
Geplaatst: 03 dec 2009, 16:41
door Stef
Ik ben ernet terug gepasseerd, maar dan eens met daglicht

Er geldt nog een snelheidsbeperking richting gent.
Re: Ongeval Antwerpen LO
Geplaatst: 03 dec 2009, 18:40
door HLE 2302
Stef schreef:Ik ben ernet terug gepasseerd, maar dan eens met daglicht

Er geldt nog een snelheidsbeperking richting gent.
Van 60 km/h ?
Re: Ongeval Antwerpen LO
Geplaatst: 04 dec 2009, 01:21
door Bart
Steven schreef:
Het feit dat ze dan nog enkelsporig in gebruik is (als ik me nog goed voor de geest kan halen) maakt het er niet eenvoudiger op.
Tussen Boom & Puurs (dus ook de brug over het zeekanaal) is de lijn idd enkelsporig.
De Lijn 54 is volledig enkelspoor, met kruisingen mogelijk in Temse, Puurs & Willebroek.
Re: Ongeval Antwerpen LO
Geplaatst: 04 dec 2009, 13:17
door Stef
HLE 2302 schreef:Stef schreef:Ik ben ernet terug gepasseerd, maar dan eens met daglicht

Er geldt nog een snelheidsbeperking richting gent.
Van 60 km/h ?
Ik denk 40km/u. Ik passeer er straks terug, dan zal ik het zeker weten. Richting antwerpen is er geen snelheidsbeperking.
Re: Ongeval Antwerpen LO
Geplaatst: 04 dec 2009, 14:40
door Hobbes
Ik heb heel de week treinen over L59 gedaan, er is geen snelheidsbeperking op die plaats.
Het zou kunnen dat ze er vannacht ineens een snelheidsbeperking ingevoerd hebben, maar het zou me verbazen.
Re: Ongeval Antwerpen LO
Geplaatst: 04 dec 2009, 15:28
door Stef
Hobbes schreef:Ik heb heel de week treinen over L59 gedaan, er is geen snelheidsbeperking op die plaats.
Het zou kunnen dat ze er vannacht ineens een snelheidsbeperking ingevoerd hebben, maar het zou me verbazen.
Ik zat eergisteren op de L-trein naar Gent-Sint-Pieters en die reed toch veel trager aan de plaats van het ongeval. Toen hij er voorbij was ging de gas vol open. Ook toen ik dinsdagavond er passeerde met de IC 1839 reed die daar trager dan anders. Ik zal er straks nog eens op letten en weet het dan vanavond nog wel te melden of ik aan het dromen ben of niet
