Staking in bergen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
overweg13

Re: Staking in bergen

Bericht door overweg13 »

Shrek schreef:Ik dacht dat er met de vakbonden afspraken waren gemaakt om GEEN spontane stakingen meer toe te laten, in ruil werd er geen minimale dienstverlening ingevoerd.
De vakbonden zijn duidelijk geen betrouwbare partners :roll:
Het betrof een spontane sociale actie. Van de laatste 3 woorden zijn er 2 onwaar....
Met vriendelijke groet

overweg13
groentje

Bericht door groentje »

Ik ben doorgaans altijd wel bereid om het stakingsrecht te verdedigen, maar dergelijke acties maken me zo moe...
overweg13

Bericht door overweg13 »

groentje schreef:Ik ben doorgaans altijd wel bereid om het stakingsrecht te verdedigen, maar dergelijke acties maken me zo moe...
Mij maken ze niet moe, maar boos. En ik heb het stakingsrecht voor mezelf al lang bij de fossielen geklasseerd. Ik heb vandaag gelezen dat het 11 treinbestuurders betrof die met hun voetbalploegje de dag van enkele duizenden pendelaars hebben verknoeid. Dat is zo buiten elke proportie dat het op geen enkele manier te verdedigen is. Mijn vader - zelfs nochtans arbeider - sprak nooit over vakbonden, altijd over vagebonden. Ik begrijp hem.
Met vriendelijke groet

overweg13
groentje

Bericht door groentje »

Ik ben wel nog altijd voorstander van het stakingsrecht, het is nu eenmaal het krachtigste wapen dat een werknemer heeft om zich te laten gelden bij zijn werkgever. Maar aan het spel tussen werknemer en 'patronaat' zijn wel enkele -vaak ongeschreven- regels verbonden, zoals een stakingsaanzegging. Hier wordt die regel zo flagrant met de voeten getreden, dat het de regels van het spel wijzigt. En op termijn is dat niet in het voordeel van het stakingsrecht, daar ben ik van overtuigd.
Plaats reactie