Pagina 2 van 2

Re: Feedback uit Brecht (noorderkempen)

Geplaatst: 24 mar 2010, 13:30
door spicyalan
Zou hier ook kunnen, er ligfgen overloopwissels ietsje verder. Ach nee, daar rijdt men level 2, gaat dus waarschijnlijk nog niet.
Dienen typ 13 met M6 mag waarschijnlijk ook niet over de grens (oa. homologatie van M6 in NL). Zonder M6 rijden gaat niet en een lege TGV staat in het beste geval ergens in Brussel.

Re: Feedback uit Brecht (noorderkempen)

Geplaatst: 26 mar 2010, 12:55
door peejee2
Daarnaast is in NL de HSL-Zuid 's nachts ook in bezit van het onderhoud, dus privé, en die zijn niet geneigd om elke keer een treintje te laten passeren om de veegrit te laten doen.

Re: Feedback uit Brecht (noorderkempen)

Geplaatst: 26 mar 2010, 21:53
door AlexNL
Veegrit? Waar dient dat voor?

Re: Feedback uit Brecht (noorderkempen)

Geplaatst: 26 mar 2010, 22:08
door jan_olieslagers
AlexNL schreef:Veegrit? Waar dient dat voor?
Om het vee te gritten, tiens.

Re: Feedback uit Brecht (noorderkempen)

Geplaatst: 27 mar 2010, 21:28
door LML
Amai, weer humor van de bovenste plank... :roll:

Een veegrit is - volgens mij - de 1ste (controle)rit op de HSL vooralleer er tegen 200, 250 of 300 km/u (al naar gelang de topsnelheid van het materieel) wordt gereden.

Re: Feedback uit Brecht (noorderkempen)

Geplaatst: 09 apr 2010, 10:04
door Stef
Vandaag weer enkele ritten afgeschaft wegens technische problemen.

Re: Feedback uit Brecht (noorderkempen)

Geplaatst: 09 apr 2010, 10:31
door dentheo
Stef schreef:Vandaag weer enkele ritten afgeschaft wegens technische problemen.
Blijkbaar is dat stukje nieuwe beveiliging een echte "leerschool" .
Zo zien we de Thalys nog eens in Kalmthout, misschien lijn 12 toch maar naar 160kmh brengen ?

Re: Feedback uit Brecht (noorderkempen)

Geplaatst: 09 apr 2010, 17:18
door Shrek
dentheo schreef:Zo zien we de Thalys nog eens in Kalmthout, misschien lijn 12 toch maar naar 160kmh brengen ?
Dat ging toch sowieso gebeuren? :)