Feedback uit Brecht (noorderkempen)
Feedback uit Brecht (noorderkempen)
Thalys uit Rotterdam +- 10min te laat 12:30
Thalys naar Rotterdam op tijd. 12:40
Thalys uit Antwerpen rijdt daar precies merkelijk harder.
Zou dat invloed zijn van de tunnel ( 200kmh ?) langs het Peerdsbos, zodat de Thalys uit Nederland al uitbolt ?
Thalys naar Rotterdam op tijd. 12:40
Thalys uit Antwerpen rijdt daar precies merkelijk harder.
Zou dat invloed zijn van de tunnel ( 200kmh ?) langs het Peerdsbos, zodat de Thalys uit Nederland al uitbolt ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Feedback uit Brecht (noorderkempen)
In Brecht rijdt de Thalys normaal in beide richtingen 300 km/h. Het afremmen in de richting van Antwerpen begint normaal pas 7 à 8 km verder
Re: Feedback uit Brecht (noorderkempen)
Afgelopen zondag eens naar Noorderkempen gespoord.
Vier M6 met een 13 in het midden: en hier werd altijd beweerd dat M6 niet onder 25kV mogen rijden!
De aansluitingen met de bus schijnen goed geregeld te zijn: de lijn gaat in alle richtingen vanaf het nieuwe station.
Er was daar wel iets bizar: na aankomst van de trein uit Antwerpen (1152) op spoor 1 stond daar plots een tweede trein van hetzelfde type, op het snelspoor! Wat kwam deze daar doen?
Terug via Kalmthout, waar rond 1715 de Benelux doorreed met I6/I10.
Vier M6 met een 13 in het midden: en hier werd altijd beweerd dat M6 niet onder 25kV mogen rijden!
De aansluitingen met de bus schijnen goed geregeld te zijn: de lijn gaat in alle richtingen vanaf het nieuwe station.
Er was daar wel iets bizar: na aankomst van de trein uit Antwerpen (1152) op spoor 1 stond daar plots een tweede trein van hetzelfde type, op het snelspoor! Wat kwam deze daar doen?
Terug via Kalmthout, waar rond 1715 de Benelux doorreed met I6/I10.
Re: Feedback uit Brecht (noorderkempen)
Ze houden al langere tijd verkenningsritten tot in Meer, waarom is mij onbekend.LHOON schreef:Afgelopen zondag eens naar Noorderkempen gespoord.
Vier M6 met een 13 in het midden: en hier werd altijd beweerd dat M6 niet onder 25kV mogen rijden!
De aansluitingen met de bus schijnen goed geregeld te zijn: de lijn gaat in alle richtingen vanaf het nieuwe station.
Er was daar wel iets bizar: na aankomst van de trein uit Antwerpen (1152) op spoor 1 stond daar plots een tweede trein van hetzelfde type, op het snelspoor! Wat kwam deze daar doen?
Terug via Kalmthout, waar rond 1715 de Benelux doorreed met I6/I10.



Re: Feedback uit Brecht (noorderkempen)
Ik kan niet anders bedenken dat ze door willen gaan rijden naar Breda.
Re: Feedback uit Brecht (noorderkempen)
Als ze ooit een vergunning willen krijgen en kijken of het past zouden ze het toch is een keer moeten testen...Robin schreef:mag niet met een M6
Re: Feedback uit Brecht (noorderkempen)
Als er een homologatie komt voor nederland mag het wel heRobin schreef:mag niet met een M6

Re: Feedback uit Brecht (noorderkempen)
Of beginnen met een beperkte toelating aanvragen voor het traject dat men wenst te doen.Shrek schreef:Als er een homologatie komt voor nederland mag het wel heRobin schreef:mag niet met een M6
Re: Feedback uit Brecht (noorderkempen)
tuurlijk dan mag het wel maar het is niet dat we daar zeker van zijn he ofwel?



Re: Feedback uit Brecht (noorderkempen)
Het zou ook kunnen dat men level 2 ETCS aan het testen is op de M6.
Zou ook nodig zijn voor NL, daar rijdt men onder level 2...
Zou ook nodig zijn voor NL, daar rijdt men onder level 2...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Feedback uit Brecht (noorderkempen)
In NL staat er, net als in belgië, ook level 1 op de HSL hoordentheo schreef:Het zou ook kunnen dat men level 2 ETCS aan het testen is op de M6.
Zou ook nodig zijn voor NL, daar rijdt men onder level 2...

Re: Feedback uit Brecht (noorderkempen)
Niet op het zuidelijk stuk, wel tussen Rotterdam en Amsterdam....in Nederland is het Level 1 of 2, in Belgie 1 EN 2..reuzachtig verschil in de praktijk.Shrek schreef:In NL staat er, net als in belgië, ook level 1 op de HSL hoordentheo schreef:Het zou ook kunnen dat men level 2 ETCS aan het testen is op de M6.
Zou ook nodig zijn voor NL, daar rijdt men onder level 2...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Feedback uit Brecht (noorderkempen)
Op welk uur?Ze houden al langere tijd verkenningsritten tot in Meer, waarom is mij onbekend.
'S morgens voor de eerste Thalys rijdt, gaat de typ 13 met M6 tot aan de grens als veegtrein (een vereiste voor hoge snelheidlijnen).
Meestal is dat heel vroeg, maar op zaterdag en zondag kan dat na 6 à 7 uur zijn. Het grappige is dat deze enkele keren over en weer moet rijden (gewoon spoor en tegenspoor tot aan de grens, aan de grens zijn geen wissels, dus moet weer terug naar Noorderkempen om daar te veranderen van spoor en opnieuw over en weer te gaan).
Op andere lijnen wordt dit meestal gedaan door een lege tgv, maar deze rijden tot in frankrijk & duitsland om daar te wisselen van spoor.
Re: Feedback uit Brecht (noorderkempen)
Zou hier ook kunnen, er liggen overloopwissels paar honderd meter verder. Ach nee, daar rijdt men ETCS level 2, gaat dus waarschijnlijk nog niet met M6.spicyalan schreef:
Op andere lijnen wordt dit meestal gedaan door een lege tgv, maar deze rijden tot in frankrijk & duitsland om daar te wisselen van spoor.
Laatst gewijzigd door dentheo op 24 mar 2010, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide