Glodenox schreef:
Kristofke: 15 tot 30 minuten zou geen enkel probleem zijn geweest voor mij. In Brussel-Noord was het even erg, maar dan met treinen die ik normaal gezien nooit had moeten nemen. Ik had wel medelijden met de omroeper in Brussel-Noord: de ene spoorwijziging na de andere moest hij omroepen.
Ik kon op een bepaald moment niet meer omroepen. Ik heb op lijn 26 maar liefst 9 stopplaatsen om te roepen. Elke trein die de zone langs noord of zuid ging binnenrijden had 15 tot 20 minuten vertraging. Dat kan ik nog omroepen, maar rekening houden dat elke aankondiging in het NL en FR moet en dat met reden van de vertraging (verplicht vanaf 10 minuten). Kan je begrijpen dat dat een full time job is. Tot ineens op je EBP treinen verschijnen in het noorden en zuiden en blijken deze niet die met vertraging te zijn, maar al de volgende op de uurrooster. Dan krijg je een verandering van volgorde die je MOET omroepen in alle 9 stations anders stappen mensen op de verkeerde trein (een andere trein rijdt dan dikwijls toevallig op of rond het uur van een andere trein). Maar ik was nog niet klaar met de vertragingen om te roepen van de treinen in alle stations (want die roep je om op het uur van vertrek, logisch, maar ja, in de laatste stations is dat twintig minuten later dan het eerste station hé). Intussen komt dan vlak achter de aangekondigde trein ook nog die trein met twintig minuten vertraging.
Dan zit ik met 4 treinen in mijn zone, die om de 2 minuten een station aandoen. En ik zou dan intussentijd in elk station de aankomst moeten melden en de vertraging van de andere en dat ook nog eens in twee talen.
Het is fysiek niet mogelijk.
En het erge is dat je hier dan achteraf nog klachten van gaat krijgen ook hé. Ik wist op bepaalde momenten echt niet meer wat waar nog aan het rijden was, ik moet mij voor Lijn 26 op maar liefst drie EBP schermen én een OKB basseren.
En als klap op de vuurpijl is er sinds kort ook nog enkelspoor in Meiser waardoor omroepen in dat station prioritair is, maar omdat bij spits er een hoop moeten wachten voordat het spoor vrij is lopen ze daar dikwijls nog vijf tot tien minuten extra vertraging op.
Na een hectisch half uur zijn de treinen allemaal richting Mechelen en Halle weg. Maar ze krijgen daar maar ocharme zes minuten de tijd om te keren, en dus na een half uur begint héél die soep dus terug opnieuw hé. En dat herhaalt zich tot het einde van de dag, want die treinen rijden van 's morgens tot 's avonds tussen die stations.
Ik mag écht hopen dat vandaag leuker gaat zijn. Ik heb gisteren niets kunnen eten tot mijn shift voorbij was.