300 kilometer file door winterweer... treinen rijden vlot
-
- Contacteer:
Re: 300 kilometer file door winterweer... treinen rijden vlot
ik denk dat op dit moment deze stelling serieus ontkracht kan worden:p
Fan van de 55'ers en de 18'ers!
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
dcr schreef:Het mag ook wel eens gezegd worden
Oh is dat zo ja?

In België enkel de klassieke vertragingen maar geen enkele die ik momenteel kan vinden die als verband de sneeuwval heeft ook al ligt er nu gemiddeld ergens een 5 cm. (bron railtime, station Brussel Zuid)
had je gedachtSteven schreef:In België enkel de klassieke vertragingen maar geen enkele die ik momenteel kan vinden die als verband de sneeuwval heeft ook al ligt er nu gemiddeld ergens een 5 cm. (bron railtime, station Brussel Zuid)

-Storing aan de wissels in Schaarbeek Groep R +G
Veel P treinen geblokkeerd
Zijn er maar 5 die echt kunnen vertrekken zijn
-
- Contacteer:
brussel noord ziet rood:p(zoals gewoonlijk, maar net een beetje erger)
Fan van de 55'ers en de 18'ers!
Zonet 50 minuten in Brussel-Noord gestaan ipv. 7 minuten. Er was een IC trein met motorpanne die volgens mij de oorzaak was van een hoop vertragingen.
Ik had beter gewoon via Delta gegaan, dan had ik die problemen waarschijnlijk helemaal niet gehad. Maar ja, nu is het natuurlijk makkelijk om dat te zeggen
Op zich lijkt het me wel nog altijd beter dan met de auto gaan.
Greetings,
Glodenox
Ik had beter gewoon via Delta gegaan, dan had ik die problemen waarschijnlijk helemaal niet gehad. Maar ja, nu is het natuurlijk makkelijk om dat te zeggen

Greetings,
Glodenox
... met de auto .... Moete es doen, zit nu naar het nieuws te kijken over de sneeuw problemen, het hoofdstuk van wegverkeer is VEEEEEEEEEEL langer dan de spoor problemen.Glodenox schreef:Zonet 50 minuten in Brussel-Noord gestaan ipv. 7 minuten. Er was een IC trein met motorpanne die volgens mij de oorzaak was van een hoop vertragingen.
Greetings,
Glodenox
Zit jij op de VUB? Dan is de metro meestal vlot en sneller om in de NZV te geraken en aansluiting te hebben op een trein naar eindbestemming (meestal toch).Glodenox schreef:Zonet 50 minuten in Brussel-Noord gestaan ipv. 7 minuten. Er was een IC trein met motorpanne die volgens mij de oorzaak was van een hoop vertragingen.
Greetings,
Glodenox
Ik was een jaar geleden van plan in Etterbeek de trein te nemen tot de NZV en daar mijn IC maar ik heb snel van dat plan afgezien. Ik sta met de metro meestal van op VUB in Centraal op 25 min (10 min te voet inbegrepen).
Het probleem is dat er geen metrostation echt vlakbij ligt. Zowel Petillon als Delta liggen op de nodige wandelafstand.Dietrich schreef: Zit jij op de VUB? Dan is de metro meestal vlot en sneller om in de NZV te geraken en aansluiting te hebben op een trein naar eindbestemming (meestal toch).
Ik was een jaar geleden van plan in Etterbeek de trein te nemen tot de NZV en daar mijn IC maar ik heb snel van dat plan afgezien. Ik sta met de metro meestal van op VUB in Centraal op 25 min (10 min te voet inbegrepen).
Nu er grotendeels een eigen bedding ligt op de Kroonlaan is bus 95 tot Troon + metro 2/6 tot het Zuidstation wel een interessant alternatief geworden op de meeste momenten. Anders tramlijnen 23/24/25 tot ofwel Petillon (metro 5) ofwel Montgomery (metro 1).
Bussen heb ik nog niet geprobeerd, die trams zijn een mogelijkheid maar in de realiteit heb je er niet veel tijd mee gewonnen. Het hangt er nogal vanaf van waar je juist vertrekt en de haltes op de Generaal Jacqueslaan liggen ook een eindje van de gebouwen. Ik stap steeds naar Pétillon en dat gaat prima. Delta is even ver maar je zit dan wel twee haltes verder van Centraal.
Glodenox schreef:Zonet 50 minuten in Brussel-Noord gestaan ipv. 7 minuten. Er was een IC trein met motorpanne die volgens mij de oorzaak was van een hoop vertragingen.
Greetings,
Glodenox
Ik heb vandaag gespeaked op lijn 26
en ik kan je verzekeren, Delta kon je beter vermijden, alles had zowat 15 tot 30 minuten vertraging vanaf 17u tot 20u30
Beter lezen2012 schreef:... met de auto .... Moete es doen, zit nu naar het nieuws te kijken over de sneeuw problemen, het hoofdstuk van wegverkeer is VEEEEEEEEEEL langer dan de spoor problemen.Glodenox schreef:Op zich lijkt het me wel nog altijd beter dan met de auto gaan.

En inderdaad, ik zit op de VUB (de Bezettings-TD in station Etterbeek was een leuk initiatief vond ik) en ga momenteel bijna altijd via Delta (kom van Weerde) omdat ik daar dan nog een rechtstreekse trein heb die me de kans geeft om nog op tijd aan te komen in de les... Het probleem deed zich nu niet voor op het stuk Etterbeek - Brussel-Noord maar op het stuk Brussel-Noord - Weerde. Ik heb me het ondertussen al beklaagd dat ik niet zo'n goedkoop MIVB abonnement heb gekocht toen het nog kon. Niet dat ik het zoveel zou gebruikt hebben, maar het zou toch altijd praktisch kunnen zijn om problemen te ontwijken. Trouwens, als ik in Delta zou opstappen kan ik al beter gewoon rechtstreeks van daar de trein nemen.
Kristofke: 15 tot 30 minuten zou geen enkel probleem zijn geweest voor mij. In Brussel-Noord was het even erg, maar dan met treinen die ik normaal gezien nooit had moeten nemen. Ik had wel medelijden met de omroeper in Brussel-Noord: de ene spoorwijziging na de andere moest hij omroepen.
Greetings,
Glodenox
Mag ook wel eens... Moet niet altijd enkel over de trein gaan. Hebben we deze week al genoeg gehad met de polemiek rond de komende spoorstaking, de problemen op HSL 4 en de enquête over de vertragingen.2012 schreef:... met de auto .... Moete es doen, zit nu naar het nieuws te kijken over de sneeuw problemen, het hoofdstuk van wegverkeer is VEEEEEEEEEEL langer dan de spoor problemen.
De premetro op de NZV had deze namiddag ook af te rekenen met fikse vertragingen. De stellen stonden tot 20 minuten tussen twee haltes aan te schuiven...Dietrich schreef:Zit jij op de VUB? Dan is de metro meestal vlot en sneller om in de NZV te geraken en aansluiting te hebben op een trein naar eindbestemming (meestal toch).
In Leuven leek de situatie in het station omstreeks 17.30u nog mee te vallen. Alleen de P-trein van 17.25u uit Brussel met bestemming Ans had +0H30. Voor het overige haast geen rood te zien.
Bij de lijnbussen was het daarentegen catastrofaal. Minimumvertragingen van +20 tot meermaals het symbolische +99

Premetro van lijn 3 en 4 gebruik ik nooit, enkel lijn 1 of 5. Waarschijnlijk kwam die vertraging dus door trams die tussen het wegverkeer stonden. Wat niet het geval is met de metro.