een positieve noot om te besluiten ,ondanks de enorme ongemakken voor de getroffen klanten.sncf-sncb schreef:Als ik het bericht van nighttrain zo lees en van Adler valt Eurostar wat mij betreft weinig te verwijten en een pluim voor de goede verzorging en samenwerking met Eurotunnel voor het oplossen van zo'n probleem!En die media zwijg ik dan maar over.
Mooie foto's uit St Pancras...Sorry for plug but i know some of you were keen to see photos
Here is the proof this afternoon after dropping in on the uk's biggest passenger working of 2009 and poss the decade
<http://www.rtranmer.fotopic.net/c179376 ... 93764.html[/url]
[url=http://mobile.dw-world.de]dw-world[/url] (16-12-2009) schreef:Deutsche Bahn gets access to Channel Tunnel
Until now, Deutsche Bahn trains were not permitted to take travelers through the tunnel. Deutsche Bahn has been given the green light to carry passengers through the Channel Tunnel on its high-speed Inter-City Express (ICE) trains, the head of the Eurotunnel group announced in a press report on Wednesday. "Deutsche Bahn fulfills all the conditions for transporting passengers via the tunnel," Jacques Gounon told the Financial Times Deutschland, adding that the German railway company was now welcome to do so. The German company had previously been banned from using the tunnel because its trains did not meet special fire safety regulations, but that ban has now been lifted, a Eurotunnel spokeswoman told the newspaper.
The move is expected to increase competition in European rail sector. Until now Eurostar trains controlled by the French national railway SNFC were the only services permitted to carry passengers through the 38-kilometer (24-mile) tunnel linking France and Britain. The high-speed Eurostar services link London, Brussels and Paris Brussels via the tunnel, and are owned by SNCF, Belgian railway SNCB and Eurostar Ltd, which is a subsidiary of London and Continental Railways. Meanwhile, Eurotunnel bosses are reportedly looking to sell a 40 percent stake in their London & Continental rail company.
Gisterenavond hebben ze er nog een €* gesleept naar daar.En op die foto zijn het ons "dieseltjes "de 902/903dentheo schreef:Mooie foto's uit St Pancras...Sorry for plug but i know some of you were keen to see photos
Here is the proof this afternoon after dropping in on the uk's biggest passenger working of 2009 and poss the decade
<http://www.rtranmer.fotopic.net/c179376 ... 93764.html[/url]
Nighttrain,
zijn uw dieseltjes ooit zover gereden ??
Kwamen die vroeger naar Tilburg Werkplaats op eigen kracht of in een goederentrein ?
Adler schreef:Was de reden inderdaad de temperatuurverschillen buiten en in de tunnel ?
Wat is normaal de temperatuur binnenin de tunnel en verschilt die veel zomer of winter ?
Maar wat ik dan niet begrijp is dat dit eerder nooit is voorgekomen.2012 schreef: Wat ik ervan vernomen heb, (bron depot brussel zuid) is dat de treinen bovengronds in de sneeuw reden en dus overal sneeuw aankleving hebben (zoals ook op alle treinen, camions, auto's... die in de sneeuw rijden) en dat dit dan in de tunnel begon te smelten door de hogere temp en dat water dan overal heen kroop waar het zeker niet mocht zijn. Water en electriciteit gaat nog steeds niet goed samenwerken)
5? Wat is er dan in 1995, 2002 en 2003 gebeurd? Zoals FLV-GSP al aanhaald: http://www.guardian.co.uk/uk/2003/feb/0 ... port.worldAdler schreef: Eurostar bestaat 5 jaar en in die tijd zal het zeker wel al meer gesneeuwd hebben of kouder geweest zijn dan nu.
Waarom is dan juist nu de ene trein na de andere stilgevallen ?
In Zwitserland heeft men ook heel lange tunnels en nog veel meer sneeuw dan hier.
Waarom blijven daar dan niet voortdurend treinen in de tunnels vastzitten ?
Sorry typfout, moest 15 zijn.kika schreef: 5? Wat is er dan in 1995, 2002 en 2003 gebeurd?
De Eurotunnel heeft wel enorme koelinstallaties om de tunnel te koelen met water.kika schreef: Er zijn ook niet zoveel luchtschachten in het midden van de zee als daar in de alpen.
Inderdaad, ik herinner mij dat die mikten op een temperatuursbeperking tot 17°C in de tunnel.Adler schreef: De Eurotunnel heeft wel enorme koelinstallaties om de tunnel te koelen met water.
Er is een koelinstallatie in Sangatte en een in Lower Shakespeare Cliff.
Jammer voor die mensen die de voordrach betaald hebben voor die ingenieursvereneging! De autos aan boord van de treinen zitten in een geklimatiseerde omgeving,dus die temperatuur is redelijk konstant aan boord.De vrachtwagens staan "buiten" maar zullen geen schommelingen meemaken hoger dan wat buiten zou kunnen gebeuren tussen Spanje en Frankrijk.dentheo schreef:Inderdaad, ik herinner mij dat die mikten op een temperatuursbeperking tot 17°C in de tunnel.Adler schreef: De Eurotunnel heeft wel enorme koelinstallaties om de tunnel te koelen met water.
Er is een koelinstallatie in Sangatte en een in Lower Shakespeare Cliff.
Men vreesde dat de tunnel zo warm zou lopen dat de benzine uit de tanks van de auto's (in shuttles) zou verdampen, ook door de onderdruk achter de trein.
(ik herinner mij voordracht bij ingenieursvereniging)
Hierover heb ik, jaren later, echter totaal niets meer gehoord.