Pagina 2 van 2

Re: regels om Noord-zuid verbinding binnen te rijden

Geplaatst: 31 dec 2009, 18:27
door groentje
Het is toch gene waar, zeker :lol:
Al kan dat ook een discrepantie zijn tussen jullie HLT en de ARE van Infrabel.

Re: regels om Noord-zuid verbinding binnen te rijden

Geplaatst: 06 jan 2010, 14:05
door COCOKEN007
hoi Tbs,

zijn er buiten die regels die jullie opgenoemd hebben nog andere regels voor deze Noord Zuid verbinding?

Alvast bedankt om te reageren om deze forum maar ik wil er nog meer van weten.

Voor iedereen een vreugdevol 2010

Re: regels om Noord-zuid verbinding binnen te rijden

Geplaatst: 06 jan 2010, 14:22
door Steven
groentje schreef:Het is toch gene waar, zeker :lol:
Al kan dat ook een discrepantie zijn tussen jullie HLT en de ARE van Infrabel.
tja als ze er aanhangen kan je ze evengoed gebruiken he. Tot einde voorraad is vrij duidelijk als infrabel zijn werk doet vervangen ze zo snel als mogelijk natuurlijk :mrgreen: :mrgreen: )

Re: regels om Noord-zuid verbinding binnen te rijden

Geplaatst: 06 jan 2010, 14:23
door Steven
Neen dat zijn de belangrijkste regels die hier staan.

Re: regels om Noord-zuid verbinding binnen te rijden

Geplaatst: 06 jan 2010, 14:30
door Steven
Nog even samenvatten
- ROZ = 20 km/u
- geen getoeter aan de inrit van de tunnel (enkel bij gevaar dus).
- afzonderlijke procedure om trein aan perron te krijgen (door gebruik van rood en wit licht aan inrit brussel centraal)
toepassen van verlaagde snelheid in de zones buiten de tunnel tussen Brussel noord en Brussel zuid bij hevige sneeuwval/mist (zichtbaarheid lager dan 200m) = snelheid lager dan 20 km/u
- AVG niet gekoppeld aan uitritsein Brussel centraal. (AVG kan dus open komen met gesloten stopsein).
- stoppen en Rit Op Zicht (ROZ) toepassen zonder andere formaliteiten bij een rood sein

De rest van de regels die er zijn gelden vooral bij abnormaliteiten, het afzonderen van rem, verminderd tractievermogen, .... kortweg al wat van technische aard is.

Re: regels om Noord-zuid verbinding binnen te rijden

Geplaatst: 06 jan 2010, 18:37
door poyaud
Beperkingen rem;

Snelheid 50km/h voor:

Reizigerstreinen
Goederentreinen geremd in regime P die minstens 100km/h rijden
Losrijdende locomotieven (of trein van) die minstens 100km/h mogen rijden
Losrijdende locomotieven zonder draaistellen

25km/h voor andere

De rit is in beide richtingen verboden wanneer één remcilinder afgezonderd wordt op een losrijdende nmbs-locomotief zonder draaistellen.