Tragisch ongeval in Kapellen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
trainfreak

Re: Tragisch ongeval in Kapellen

Bericht door trainfreak »

apestaart schreef:Waren die honden aan de leiband?
Want als dat niet het geval was, dan is dat haar eigen schuld, honden moeten aan de leiband,
zeker langs gevaarlijke plaatsen zoals straten, lanen, spoorwegen, trambeddingen, enz
Honden mogen enkel loslopen op plaatsen waar het toegelaten is en niet gevaarlijk is zoals
op het strand (in de zomer enkel in bepaalde zones), graspleinen, enz
Het beste is zelfs zoveel mogelijk deze gevaarlijke te vermijden
Ik heb ook een hond, maar ik hou aan deze richtlijnen, dus zal zulke ongevallen bij mij niet
vlug gebeuren
Die hond kan zich nog altijd losgerukt hebben.
Is het dan ook haar schuld? Want dan moet ze maar zorgen voor een betere leiband zeker?
Hobbes

Bericht door Hobbes »

Om verdere speculaties te vermijden, ik weet dit van de betrokken bestuurder zelf: De honden (2) liepen niet aan de leiband, één hond heeft het niet overleefd (diegene die het spoor op liep uiteraard).
En discussie's over de schuldvraag zijn hier niet echt op zijn plaats, het blijft natuurlijk een DOM ongeval.
LML

Bericht door LML »

Het hangt er ook vanaf wat voor 'n hond je hebt. Als dat zo'n klein beestje is, zal die niet zo vlus losrukken. Maar als dat zo'n halve kalveren zijn met stevige schoft en sterk, hou dat maar 'ns in bedwang als zo'n beest losrukt...

Ik heb trouwens nergens gezien/gelezen met wat voor 'n hond die damen langs het spoor aan 't wandelen was...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
trainfreak

Bericht door trainfreak »

LML schreef:Het hangt er ook vanaf wat voor 'n hond je hebt. Als dat zo'n klein beestje is, zal die niet zo vlus losrukken. Maar als dat zo'n halve kalveren zijn met stevige schoft en sterk, hou dat maar 'ns in bedwang als zo'n beest losrukt...

Ik heb trouwens nergens gezien/gelezen met wat voor 'n hond die damen langs het spoor aan 't wandelen was...
Je weet niet waarom die zicht heeft losgerukt.
Ik heb zo'n klein beestje (ongeveer 40cm schofthoogte), maar hij slaagt er toch in om zich los te trekken...
Gewone riempjes trekt hij zelf zo kapot.
Plaats reactie