da was te brussel zuid en niet te vorst, idem voor die ICE, was telkens dezelfde stootbokmsts.be schreef:Alleé , na de 4535 op de stootblok in Vorst was geknald
Thalys vat vuur
Het is toch normaal dat er tussen Namur en Liège bijna niemand op deze trein zit. De verbinding Paris-Liège (en vv.ris is sneller en frequenter over Brussel-Zuid.prahsharp schreef:nuja, stel dat er daar ook telkens 32 mensen zijn afgestapt, dan kom je op 128 mensen ofte 34%.
Is al beter maar nog ni om over naar huis te schrijven ... als je weet dat die 70% is tussen parijs en amsterdam (bron: http://www.freesun.be/freesun_news/13_j ... s2005.html)
De Thalys over de Waalse as zou moeten beperkt zijn tot de verbinding Paris-Namur.
De Thalys naar Oostende lijkt me nuttelozer dan de Thalys over de Waalse as. De tijdwinst voor Gent, Brugge en Oostende zijn minimaal.
Goedenacht.
waarom zouden ze die daar nodig hebben?Shrek schreef:eigelijk zou mons-parijs met een goede aansluiting naar namen-luik al genoeg zijnHopelijk verdwijnen die overbodige verbindingen als ze binnenkort de treinen nodig hebben op Brussel-Keulen en Brussel-Amsterdam
zover ik weet is men niet van plan het aantal slagen per dag op te drijven
Nee, maar de treinstellen gaan 13 weken uit dienst, 6 voor de inbouw van ETCS en 7 voor renovatie van het interieur.Steven schreef:waarom zouden ze die daar nodig hebben?Shrek schreef:Hopelijk verdwijnen die overbodige verbindingen als ze binnenkort de treinen nodig hebben op Brussel-Keulen en Brussel-Amsterdam
zover ik weet is men niet van plan het aantal slagen per dag op te drijven
De Whalys en de Osthalys blijven t/m 2007 rijden, maar de kans bestaat dat de verbinding Brussel - CDG - Disneyland per 1 maart verdwijnt.
Zou inderdaad nuttiger zijn. Met hetzelfde materieel kan er dan twee keer per dag een Whalys rijden zodat er zowel 's morgens als 's avonds een verbinding in beide richtingen is...Shrek schreef:eigelijk zou mons-parijs met een goede aansluiting naar namen-luik al genoeg zijn
Maar mensen stappen niet graag over he...
Goedemiddag.
Klopt, dat heb ik ook gelezen... (Air France trekt zich terug).Steven schreef:die kans is vrij groot da die verdwijnt hoor, daar is bij ons intern al zelfs van gesproken :-) er zou iets via de tgv's in de plaats gedaan worden als ik het goed begrepen heb, die da zuid frankrijk aandoen
Er zal moeten gebruik gemaakt worden van de TGVs Brussel-Frankrijk.
Rit wordt wel gevoelig langer door de halte + kopmaken in Lille en eventuele tussenstops in Douai, Arras, Haute Picardie... Maar zelfs onder die voorwaarden blijft het een zeer snelle verbinding.
Goedemiddag.
klopt maar daar is van al van terug gekomen zover ik weet, ze hebben voor iets de laatste rit beperkt tot luik ipv aachen hoor of vraag van sncfShrek schreef:Van in het begin was het de bedoeling elk uur naar Keulen en Amsterdam te rijdenSteven schreef: waarom zouden ze die daar nodig hebben?
zover ik weet is men niet van plan het aantal slagen per dag op te drijven
Correctie: iedereen die ik ken, familie en vrienden, die voor een week of weekend naar Parijs gaan, nemen allemaal de Thalys vanuit Brugge. Jij zegt dat de tijdswinst minimaal is doordat hij nog eens over Brussel gaat, maar vanaf Brussel is het dan nog altijd MAAR 2,5 uur i.p.v. 4 uur per auto!bw494674 schreef:De Thalys naar Oostende lijkt me nuttelozer dan de Thalys over de Waalse as. De tijdwinst voor Gent, Brugge en Oostende zijn minimaal.
Je denkt toch niet dat wanneer ze deze verbinding zouden afschaffen, de mensen per IC naar Brussel gaan rijden, om daar over te stappen op een Thalys, zeker! Mensen houden nu eenmaal niet van overstappen.
Ofwel gaan ze dan per auto naar Parijs, of alleszins tot Lille waar ze dan de TGV nemen.
Nee, die ene rechtstreekse Thalys per dag vanuit Oostende is zo gemakkelijk en trekt nog eens Franse toeristen vanuit Parijs naar Brugge aan ook!

En daarbij. De L-trein Brugge-Zeebrugge is waarschijnlijk nog meer verlieslatend dan de ene heen- en terugrit van de Thalys!