Geplaatst: 09 jun 2006, 18:42
da was te brussel zuid en niet te vorst, idem voor die ICE, was telkens dezelfde stootbokmsts.be schreef:Alleé , na de 4535 op de stootblok in Vorst was geknald
da was te brussel zuid en niet te vorst, idem voor die ICE, was telkens dezelfde stootbokmsts.be schreef:Alleé , na de 4535 op de stootblok in Vorst was geknald
al een geluk, het zou maar straf zijnJules schreef:Het was nochtans niet dezelfde bestuurder
Het is toch normaal dat er tussen Namur en Liège bijna niemand op deze trein zit. De verbinding Paris-Liège (en vv.ris is sneller en frequenter over Brussel-Zuid.prahsharp schreef:nuja, stel dat er daar ook telkens 32 mensen zijn afgestapt, dan kom je op 128 mensen ofte 34%.
Is al beter maar nog ni om over naar huis te schrijven ... als je weet dat die 70% is tussen parijs en amsterdam (bron: http://www.freesun.be/freesun_news/13_j ... s2005.html)
waarom zouden ze die daar nodig hebben?Shrek schreef:eigelijk zou mons-parijs met een goede aansluiting naar namen-luik al genoeg zijnHopelijk verdwijnen die overbodige verbindingen als ze binnenkort de treinen nodig hebben op Brussel-Keulen en Brussel-Amsterdam
Nee, maar de treinstellen gaan 13 weken uit dienst, 6 voor de inbouw van ETCS en 7 voor renovatie van het interieur.Steven schreef:waarom zouden ze die daar nodig hebben?Shrek schreef:Hopelijk verdwijnen die overbodige verbindingen als ze binnenkort de treinen nodig hebben op Brussel-Keulen en Brussel-Amsterdam
zover ik weet is men niet van plan het aantal slagen per dag op te drijven
Zou inderdaad nuttiger zijn. Met hetzelfde materieel kan er dan twee keer per dag een Whalys rijden zodat er zowel 's morgens als 's avonds een verbinding in beide richtingen is...Shrek schreef:eigelijk zou mons-parijs met een goede aansluiting naar namen-luik al genoeg zijn
Klopt, dat heb ik ook gelezen... (Air France trekt zich terug).Steven schreef:die kans is vrij groot da die verdwijnt hoor, daar is bij ons intern al zelfs van gesproken :-) er zou iets via de tgv's in de plaats gedaan worden als ik het goed begrepen heb, die da zuid frankrijk aandoen
Van in het begin was het de bedoeling elk uur naar Keulen en Amsterdam te rijdenSteven schreef: waarom zouden ze die daar nodig hebben?
zover ik weet is men niet van plan het aantal slagen per dag op te drijven
klopt maar daar is van al van terug gekomen zover ik weet, ze hebben voor iets de laatste rit beperkt tot luik ipv aachen hoor of vraag van sncfShrek schreef:Van in het begin was het de bedoeling elk uur naar Keulen en Amsterdam te rijdenSteven schreef: waarom zouden ze die daar nodig hebben?
zover ik weet is men niet van plan het aantal slagen per dag op te drijven
Correctie: iedereen die ik ken, familie en vrienden, die voor een week of weekend naar Parijs gaan, nemen allemaal de Thalys vanuit Brugge. Jij zegt dat de tijdswinst minimaal is doordat hij nog eens over Brussel gaat, maar vanaf Brussel is het dan nog altijd MAAR 2,5 uur i.p.v. 4 uur per auto!bw494674 schreef:De Thalys naar Oostende lijkt me nuttelozer dan de Thalys over de Waalse as. De tijdwinst voor Gent, Brugge en Oostende zijn minimaal.