Pagina 2 van 3

Geplaatst: 09 jun 2006, 18:42
door Steven
msts.be schreef:Alleé , na de 4535 op de stootblok in Vorst was geknald
da was te brussel zuid en niet te vorst, idem voor die ICE, was telkens dezelfde stootbok

Geplaatst: 09 jun 2006, 22:46
door Jules
Het was nochtans niet dezelfde bestuurder

Geplaatst: 10 jun 2006, 11:29
door Steven
Jules schreef:Het was nochtans niet dezelfde bestuurder
al een geluk, het zou maar straf zijn

Geplaatst: 17 jun 2006, 04:09
door Portbou
prahsharp schreef:nuja, stel dat er daar ook telkens 32 mensen zijn afgestapt, dan kom je op 128 mensen ofte 34%.
Is al beter maar nog ni om over naar huis te schrijven ... als je weet dat die 70% is tussen parijs en amsterdam (bron: http://www.freesun.be/freesun_news/13_j ... s2005.html)
Het is toch normaal dat er tussen Namur en Liège bijna niemand op deze trein zit. De verbinding Paris-Liège (en vv.ris is sneller en frequenter over Brussel-Zuid.
De Thalys over de Waalse as zou moeten beperkt zijn tot de verbinding Paris-Namur.

De Thalys naar Oostende lijkt me nuttelozer dan de Thalys over de Waalse as. De tijdwinst voor Gent, Brugge en Oostende zijn minimaal.

Goedenacht.

Geplaatst: 17 jun 2006, 10:20
door Steven
tja de winst en dergelijke meer zijn hier te verwaarlozen als onderwerp als je weet om welke reden dat die verbindingen er gekomen zijn en blijven, puur politiek meer valt er niet op te zeggen, prestige kan je het dus ook noemen voor die steden

Geplaatst: 17 jun 2006, 14:37
door Shrek
eigelijk zou mons-parijs met een goede aansluiting naar namen-luik al genoeg zijn :roll: Hopelijk verdwijnen die overbodige verbindingen als ze binnenkort de treinen nodig hebben op Brussel-Keulen en Brussel-Amsterdam :P

Geplaatst: 17 jun 2006, 14:43
door Steven
Shrek schreef:eigelijk zou mons-parijs met een goede aansluiting naar namen-luik al genoeg zijn :roll: Hopelijk verdwijnen die overbodige verbindingen als ze binnenkort de treinen nodig hebben op Brussel-Keulen en Brussel-Amsterdam :P
waarom zouden ze die daar nodig hebben?
zover ik weet is men niet van plan het aantal slagen per dag op te drijven

Geplaatst: 17 jun 2006, 16:14
door FLV-FGSP
Steven schreef:
Shrek schreef:Hopelijk verdwijnen die overbodige verbindingen als ze binnenkort de treinen nodig hebben op Brussel-Keulen en Brussel-Amsterdam :P
waarom zouden ze die daar nodig hebben?
zover ik weet is men niet van plan het aantal slagen per dag op te drijven
Nee, maar de treinstellen gaan 13 weken uit dienst, 6 voor de inbouw van ETCS en 7 voor renovatie van het interieur.
De Whalys en de Osthalys blijven t/m 2007 rijden, maar de kans bestaat dat de verbinding Brussel - CDG - Disneyland per 1 maart verdwijnt.

Geplaatst: 17 jun 2006, 16:20
door Steven
die kans is vrij groot da die verdwijnt hoor, daar is bij ons intern al zelfs van gesproken :-) er zou iets via de tgv's in de plaats gedaan worden als ik het goed begrepen heb, die da zuid frankrijk aandoen

Geplaatst: 17 jun 2006, 16:39
door Portbou
Shrek schreef:eigelijk zou mons-parijs met een goede aansluiting naar namen-luik al genoeg zijn
Zou inderdaad nuttiger zijn. Met hetzelfde materieel kan er dan twee keer per dag een Whalys rijden zodat er zowel 's morgens als 's avonds een verbinding in beide richtingen is...

Maar mensen stappen niet graag over he...

Goedemiddag.

Geplaatst: 17 jun 2006, 16:43
door Portbou
Steven schreef:die kans is vrij groot da die verdwijnt hoor, daar is bij ons intern al zelfs van gesproken :-) er zou iets via de tgv's in de plaats gedaan worden als ik het goed begrepen heb, die da zuid frankrijk aandoen
Klopt, dat heb ik ook gelezen... (Air France trekt zich terug).
Er zal moeten gebruik gemaakt worden van de TGVs Brussel-Frankrijk.
Rit wordt wel gevoelig langer door de halte + kopmaken in Lille en eventuele tussenstops in Douai, Arras, Haute Picardie... Maar zelfs onder die voorwaarden blijft het een zeer snelle verbinding.

Goedemiddag.

Geplaatst: 17 jun 2006, 18:14
door Shrek
Steven schreef: waarom zouden ze die daar nodig hebben?
zover ik weet is men niet van plan het aantal slagen per dag op te drijven
Van in het begin was het de bedoeling elk uur naar Keulen en Amsterdam te rijden :wink:

Geplaatst: 17 jun 2006, 20:04
door Steven
Shrek schreef:
Steven schreef: waarom zouden ze die daar nodig hebben?
zover ik weet is men niet van plan het aantal slagen per dag op te drijven
Van in het begin was het de bedoeling elk uur naar Keulen en Amsterdam te rijden :wink:
klopt maar daar is van al van terug gekomen zover ik weet, ze hebben voor iets de laatste rit beperkt tot luik ipv aachen hoor of vraag van sncf

Geplaatst: 17 jun 2006, 23:32
door Trainspotterke
bw494674 schreef:De Thalys naar Oostende lijkt me nuttelozer dan de Thalys over de Waalse as. De tijdwinst voor Gent, Brugge en Oostende zijn minimaal.
Correctie: iedereen die ik ken, familie en vrienden, die voor een week of weekend naar Parijs gaan, nemen allemaal de Thalys vanuit Brugge. Jij zegt dat de tijdswinst minimaal is doordat hij nog eens over Brussel gaat, maar vanaf Brussel is het dan nog altijd MAAR 2,5 uur i.p.v. 4 uur per auto!
Je denkt toch niet dat wanneer ze deze verbinding zouden afschaffen, de mensen per IC naar Brussel gaan rijden, om daar over te stappen op een Thalys, zeker! Mensen houden nu eenmaal niet van overstappen.
Ofwel gaan ze dan per auto naar Parijs, of alleszins tot Lille waar ze dan de TGV nemen.
Nee, die ene rechtstreekse Thalys per dag vanuit Oostende is zo gemakkelijk en trekt nog eens Franse toeristen vanuit Parijs naar Brugge aan ook! :wink:

En daarbij. De L-trein Brugge-Zeebrugge is waarschijnlijk nog meer verlieslatend dan de ene heen- en terugrit van de Thalys!

Geplaatst: 18 jun 2006, 11:10
door prahsharp
nationaal verkeer wordt gesubsidieerd, internationaal niet ...