Ook hier heb je een punt.dentheo schreef:En als dat kontakt terug goed wordt door trilling (bv. van trein op nabijgelegen spoor) gaat het sein dan terug naar groen ?odul schreef:Ik denk dat je toch één en ander moet relativeren.
Het is niet zomaar het knopje op groen drukken en rijden maar.
Er moet er een reisweg aangelegd worden, controle erop, en dan kan men het sein pas 'open' zetten.
Het is trouwens niet abnormaal dat een sein van groen plots naar rood kan springen.
Andersom wel, dan loopt er sowieso iets ernstig mis.
Maar nu, van groen naar rood, kan al voor een klein deffectje.
Stel door bepaalde (weer)omstandigheden is er een vocht insijpeling, waardoor de controle op het sein niet meer voor de 100% kan gegarandeerd worden.
Is het niet normaal dan dat het sein dan 'gevaar' aangeeft?
Elk draaistel over een wissel in de buurt zou dan via een flakkerende einderitschakelaar voor flikkerende seinen kunnen zorgen ?
Ik denk van niet.
Trouwens bij storing moet rood de stelregel zijn.
Dus als er een storing optreed zal er nooit een open sein gegeven worden zonder een degelijke controle.
Ik kan me niet voorstellen dat een sein door een storing een groen licht gaat geven.
In uw eigen woning gaat bij een elektrische storing toch ook steeds de zekering een onderbreking geven. Ik heb nog nooit een zekering uit zichzelf terug een 'veilige' stroomkring doen geven.