de snelste oplossing zijn zonder veel tijd te verliezen?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steven

Re: de snelste oplossing zijn zonder veel tijd te verliezen?

Bericht door Steven »

als je de locomotieven van de rijtuigen wegneemt wel, er is in de spits al een gebrek aan materiaal, waar denk je dan die rijtuigen mee te slepen? een muilezel?
pietje

Bericht door pietje »

dentheo schreef:
wooter schreef:
dentheo schreef:1) 10% verhoging tarieven, ALLEEN te besteden aan implementatie TBL1+
2) Alle P-treinen afschaffen zodat er 2 à 3 maal zoveel materieel ter beschikking is om de om te bouwen.
10% verhoging kan je nog verdedigen als de dienstverlening verbetert, maar daarnaast de P-treinen afschaffen verslechtert de dienstverlening. Voor sommige plaatsen geven enkel de P-treinen een aanvaardbare reistijd, en doet de IC er 50% van reistijd bij. Er is nl. een reden waarom die P-treinen zo populair zijn, hoewel het voornamelijk "ouwe brol" is die daarop ingezet wordt...
Het ging over "snelle" installatie TBL1+ NIET over dienstverlening.....
Een lokomotief, stuurrijtuig en EMUs en DMUs moet nu eenmaal stilstaan om eraan te werken...
Niets verhindert om de rijtuigen van de P-treinen te gebruiken .
Zoals ik al eerder gezegd heb moet er voor de inbouw geen enkele trein buiten dienst, er is alleen mankracht en geld nodig.
Als men stelt dat de inbouw een week duurt dan kan men dat in het weekend doen, dan staat er een hoop materiaal buiten dienst.
als men dan 24/24 doorwerkt(in ploegen dus) dan heeft men minstens 40 uren om het werk te doen, net zoveel als een 'normale' werkweek.

Dat 24/24 in het weekend werken kost natuurlijk geld, maar dàt is de keuze die gemaakt moet worden.

Als de TB's het zo belangrijk vinden, dan kan dat geregeld worden, opslag zal er dan de volgende jaren niet meer inzitten, er moeten nu eenmaal keuzes gemaakt worden.
dentheo

Bericht door dentheo »

pietje schreef: Als men stelt dat de inbouw een week duurt dan kan men dat in het weekend doen
Bij mij is een weekend "korter" dan een week. Bij U niet ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Jani

Bericht door Jani »

quote] als men dan 24/24 doorwerkt(in ploegen dus) dan heeft men minstens 40 uren om het werk te doen, net zoveel als een 'normale' werkweek.[/quote]

Hier staat het antwoord toch Dentheo.
pietje

Bericht door pietje »

dentheo schreef:
pietje schreef: Als men stelt dat de inbouw een week duurt dan kan men dat in het weekend doen
Lees AUB de post helemaal en aandachtig.
Men vertelt dat de inbouw een week duurt = 40 werkuren (ongeveer), want er wordt enkel tijdens de 'normale' uren gewerkt.
reken van zaterdag 0u00 tot maandag 0u00 = 48 werkuren indien 24/24 gewerkt.

ruim de tijd om in te bouwen, maar veel duurder natuurlijk.

Als iemand cijfers heeft om dit te ontkrachten, hoor ik die graag.
Adler

Bericht door Adler »

Bron: GvA
Het automatische remsysteem voor treinen TBL1+ wordt versneld ingevoerd door de NMBS-groep.
Tegen 2012 moet het volledige netwerk met dit systeem uitgerust zijn.
Dat besliste minister van Overheidsbedrijven Inge Vervotte en de directies van Infrabel en de NMBS.
De maatregelen zijn het gevolg van de treinramp in Buizingen.
De versnelde invoer van het remsysteem moet de veiligheid bij de spoorwegen verbeteren.
Het kan wel voor ongemakken zorgen voor de reizigers.
Zo zullen er onder meer ritten worden afgeschaft.
Dit gaat wel over de infrastructuur.

Bron VRT:
Ook de uitrusting voor de treinen zal worden versneld.
"We gaan het plan een beetje vooruittrekken", zegt Marc Descheemaeker van de NMBS.
"De einddatum blijft behouden, maar we gaan een groter aantal treinen kunnen uitrusten in 2010, 2011 en 2012."
De laatste treinen zouden dan in 2013 met de juiste technische middelen worden uitgerust, zodat tegen het einde van 2013 alle sporen en alle treinen uitgerust zijn met het systeem.
nighttrain

Bericht door nighttrain »

pietje schreef:
dentheo schreef:
Men vertelt dat de inbouw een week duurt = 40 werkuren (ongeveer), want er wordt enkel tijdens de 'normale' uren gewerkt.

Alleen jammer dat een "interventie" of "modificatie" niet gerekend word in "werkuren" maar in "manwerkuren" en dan krijg je plots andere cijfers in een andere grootte orde!En andere problemen op organisatie gebied. waarmee ik niet wil zeggen dat het niet mogelijk is.
Molenbruch Y.

Bericht door Molenbruch Y. »

Dag,

Intussen lees ik op hbvl.be de volgende passage:
"Veiligheid is en blijft mijn topprioriteit, ook als dat voor ongemakken zorgt", zei Vervotte dinsdag op een persconferentie. De minister verwacht namelijk dat er in 2010, 2011 en 2012 bovenop de al geplande afgeschafte ritten respectievelijk 1.260, 1.404 en 2.322 extra treinen zullen worden afgeschaft.
Waarop slaan die cijfers van het aantal afschaffingen? Het kan toch niet zo zijn dat het werkelijk gaat om zoveel ritten per dag, want dan schaft men uiteindelijk bijna de helft van alle ritten af. Op jaarbasis hebben zo'n cijfers dan ook weer geen betekenis, want dan kom je maar aan een 5-tal afgeschafte treinen per dag. Begrijpt iemand dit?

Groeten,
Teach2

Bericht door Teach2 »

Waarop slaan die cijfers van het aantal afschaffingen? Het kan toch niet zo zijn dat het werkelijk gaat om zoveel ritten per dag, want dan schaft men uiteindelijk bijna de helft van alle ritten af. Op jaarbasis hebben zo'n cijfers dan ook weer geen betekenis, want dan kom je maar aan een 5-tal afgeschafte treinen per dag. Begrijpt iemand dit?
...dat men er kennelijk op rekent dat de nu al desastreuze betrouwbaarheid van het materieel de komende jaren NOG achteruit zal gaan?
2) Alle P-treinen afschaffen zodat er 2 à 3 maal zoveel materieel ter beschikking is om de om te bouwen.
Of: eindelijk eens beginnen met het materieelonderhoud efficiënt te maken. Er is geen enkel land waar een zo groot gedeelte van het rollend materieel buiten dienst staat o.w.v. onderhoud / renovatie / herstelling. Zo'n 10% als ik me niet vergis. Een tijdje terug nog in het nieuws geweest. Materieel is veel te lang uit roulatie, waardoor er materieeltekort ontstaat, en men nu geen extra materieel kan buiten dienst stellen voor extra werk.

Voorbeeldje: renovatie break. Het STREEFDOEL (wat nooit gehaald zal worden, let op mijn woorden) is dat de renovatie per stel drie maanden zal duren. In Nederland duurt de renovatie van de ICM (eveneens drieledig), die trouwens grondiger is dan die van de break (met o.a. een volledig nieuw interieur én airco) zes weken per stel. En da's geen streefdoel, da's de daadwerkelijke snelheid. De helft van de tijd dus. Dat men daar eens naar kijkt, en daar een voorbeeld aan neemt.
3) renovatieprojekten vertragen zodat die mensen het materieel (zie 2) kunnen voorbereiden (draaistellen reinigen, gaatjes boren en buisjes leggen voor bedrading etc.)
...of men kan de productiviteit in Mechelen eindelijk eens aanpakken.
rail s

Bericht door rail s »

pietje schreef:
dentheo schreef:

Zojuist gehoord op deredactie.be:
Voor de implementatie op 1 krachtvoertuig zijn er 16 :!: mandagen nodig, waarbij er maximum 4 mensen naast elkaar kunnen werken. Met 4 man dus 4 dagen en dan ook nog in 2 ploegen is dus 2 dagen, toch wel een beetje nipt om in 1 weekend te doen.
dentheo

Bericht door dentheo »

rail s schreef: Zojuist gehoord op deredactie.be:
Voor de implementatie op 1 krachtvoertuig zijn er 16 :!: mandagen nodig, waarbij er maximum 4 mensen naast elkaar kunnen werken. Met 4 man dus 4 dagen en dan ook nog in 2 ploegen is dus 2 dagen, toch wel een beetje nipt om in 1 weekend te doen.
Hoeveel krachtvoertuigen zijn er eigenlijk om te bouwen.
Waarschijnlijk stuurposten tellen, ik weet niet of beide stuurposten een gezamelijke electrische kast "delen".
Een stuurrijuig vraagt waarschijnlijk 3/4 van en krachtvoertuig...??? aparte kast , helft van antennes en snelheidssensor ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Pendelaar

Bericht door Pendelaar »

1) 10% verhoging tarieven, ALLEEN te besteden aan implementatie TBL1+

Hadden ze die onderdelen dan nog niet aangekocht en de plaatsing gebudgetteerd ?
Als ze het station in Luik niet hadden vernieuwd (prestigeproject) en de HST naar Keulen - Amsterdam (naar mijn inziens ook een prestigeproject) niet geimplementeerd, dan was er misschien nog genoeg geld over geweest om EN nieuw materieel aan te kopen EN het oude om te bouwen naar een hogere veiligheidsstandaard.

Ik vermoed dat sommige bedrijfsleiders andere prioriteiten zien dan de man op de straat. Om nog maar te zwijgen van de politieke inmenging in beleidsbeslissingen. en benoemingen.
Adler

Bericht door Adler »

dentheo schreef: Hoeveel krachtvoertuigen zijn er eigenlijk om te bouwen.
Volgens Richard Gayetot gaat het om 1465 tractievoertuigen in totaal.
Ze hebben wel 1822 sets besteld bij Alstom, maar misschien is dat om een reserve te hebben, ofwel had men weer geld te veel bij de NMBS zoals voor veel zaken.
pietje

Bericht door pietje »

rail s schreef:
pietje schreef: Men vertelt dat de inbouw een week duurt = 40 werkuren (ongeveer), want er wordt enkel tijdens de 'normale' uren gewerkt.

Zojuist gehoord op deredactie.be:
Dat is dus helemaal niet nipt, een mandag is 8uur, en er passen 24 uur in een dag dus als ze met 4 mensen 4 mandagen nodig hebben komt dat neer op 32 uur, dus heeft men nog 16 uur "reserve".
Men kan er natuurlijk voor kiezen om niet 's nachts te werken of minder op zondag, dan is het direct al wat goedkoper, maar ik blijf er van overtuigd dat het kan.

Intussen heb ik wel gehoord dat men er voor gekozen heeft om een hoop treinen af te schaffen, dat is natuurlijk ook een oplossing, maar ze moeten niet afkomen dat dat de enige oplossing was.
apestaart

Bericht door apestaart »

Steven schreef:als je de locomotieven van de rijtuigen wegneemt wel, er is in de spits al een gebrek aan materiaal, waar denk je dan die rijtuigen mee te slepen? een muilezel?
Met een muilezel zal dat niet lukken, want dat zijn koppige beesten, neem liever zo'n
20 tal paarden :lol:
Plaats reactie