Pagina 2 van 2

Re: Station onder luchthaven Charleroi

Geplaatst: 19 apr 2010, 10:43
door calabria
Of zoals Kris Peeters het zeg: "Kijk naar mij, ik ben Vlaanderen! Ik wil een logistiek centrum zijn! Ik wil er wel de overlast niet van dragen! Dus geen files en luchthavens! Maar logistiek, that's the way we roll!"

Re: Station onder luchthaven Charleroi

Geplaatst: 19 apr 2010, 23:58
door groentje
Zaventem ligt dan ook wel belachelijk dicht bij het stadscentrum, al is er in het lint- en dichtbebouwde Vlaanderen weinig anders. Ik heb dan ook mijn vragen bij de doelstelling om een logistieke draaischijf te worden. Ten eerste omdat we dat al zijn, en ook altijd wel zullen blijven door onze ligging, ten tweede omdat ik mijn vragen heb wat de meerwaarde is van logistiek an sich. Het levert al bij al weinig extra jobs op, terwijl het ons wel handenvol geld kost aan wegenwerken en verkeersproblemen.

Re: Station onder luchthaven Charleroi

Geplaatst: 31 mei 2010, 16:12
door Molenbruch Y.
Dag,

Is er intussen al meer geweten over de exacte inpassing van deze nieuwe lijn in het bestaande spoornet? Zal het bijvoorbeeld mogelijk zijn om zonder frontwissel een rechtstreekse IC-trein Brussel - Luttre - Luchthaven - Charleroi-Sud in te leggen, zonder noemenswaardig tijdverlies voor langeafstandsreizigers? Waar zullen de aansluitingen op de bestaande lijnen 124 (en 140?) zich bevinden?

Groeten,

Re: Station onder luchthaven Charleroi

Geplaatst: 31 mei 2010, 16:44
door Hobbes
Dat vraag ik me ook al een tijdje af, gaat men de oude bedding (als daar nog iets van over schiet) van de reeds lang opgebroken L119 gebruiken tot Gosselies? Of gaat men een volledig nieuw tracé volgen?