29 juni staking treinbestuurders voor herziening premiestel

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
1607

Bericht door 1607 »

uuuhh.....reglementering dient men toch altijd na te leven anders moet men er geen opstellen he. :wink:
Steven

Bericht door Steven »

1607 schreef:uuuhh.....reglementering dient men toch altijd na te leven anders moet men er geen opstellen he. :wink:
je kan de regels naleven volgens de letter of volgens de ziel, doe ze beide en zeker weten da je vertraging maakt :-) omdat bepaalde regels (meestal de kleine letterkes he) ook anders kunnen opgevat worden, nu ga ik hier ni over discusieren om de heel eenvoudige reden da het piet precies willen zijn of niet u kan leiden tot een eeuwenlang gesprek waar ieder zijn gelijk zal in halen
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Een topic dat dus vlak voor m'n neus gestart is , geweldig :) Enfin ja , vind ook dat ze niet moeten gaan staken want heb weinig zin om met mijn eigen voituur tot daar te rijden!!
Steven

Bericht door Steven »

Concurrent schreef:Een topic dat dus vlak voor m'n neus gestart is , geweldig :) Enfin ja , vind ook dat ze niet moeten gaan staken want heb weinig zin om met mijn eigen voituur tot daar te rijden!!
tja als werknemer moet jij er gewoon voor zorgen dat jij op uw werk geraakt, het argument ik heb geen trein telt bij ons ook niet als wij bijvoorbeeld om 3.00 s morgens beginnen
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Bij DLC is dat nog vroeger soms zenne :P Maar wij rijden wel niet met passagiers....

Ik bedoel gewoon weer zoals op autosalon bv. Het was vollenbak file op de brusselse ring en wat was het allemaal weer.Om zo'n tafferelen te voorkomen is echt wel nood aan trein en bus vind ik!Geraken doen we er wel , maar wie weet hoe lang gaan we weer in de file staan !
5307

Bericht door 5307 »

ik hoop dat ze niet staken, ik wouw op die dag naar wetteren
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

break-driver schreef:ik hoop dat ze niet staken, ik wouw op die dag naar wetteren
Als je wil staken, staak dan op een topzomerdag met de treinen naar zee, dat is beter. Laat die youngsters naar hun skijven luisteren. muziek voor alles
RhB

Bericht door RhB »

Steven schreef:
1607 schreef:uuuhh.....reglementering dient men toch altijd na te leven anders moet men er geen opstellen he. :wink:
je kan de regels naleven volgens de letter of volgens de ziel, doe ze beide en zeker weten da je vertraging maakt :-) omdat bepaalde regels (meestal de kleine letterkes he) ook anders kunnen opgevat worden, nu ga ik hier ni over discusieren om de heel eenvoudige reden da het piet precies willen zijn of niet u kan leiden tot een eeuwenlang gesprek waar ieder zijn gelijk zal in halen
En dan is de factor lijnkennis die zeer belangrijk is
Davy

Bericht door Davy »

De beste manier om te staken is zoals bij de Lijn. Alles laten rijden maar de loketten dicht en de TBG geen controle meer doen.
Steven

Bericht door Steven »

Davy schreef:De beste manier om te staken is zoals bij de Lijn. Alles laten rijden maar de loketten dicht en de TBG geen controle meer doen.
die vakbond die ga staken vertegenwoordigd enkel treinbestuurders en niets anders hoor
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Davy schreef:De beste manier om te staken is zoals bij de Lijn. Alles laten rijden maar de loketten dicht en de TBG geen controle meer doen.
Bussen gratis laten rijden is ook wel wat goedkoper dan treinen gratis laten rijden, hé! :P
Bart

Bericht door Bart »

Steven schreef:
Davy schreef:
die vakbond die ga staken vertegenwoordigd enkel treinbestuurders en niets anders hoor
In de kranten staat het vol artikels over staking van de treinbestuurders op 29 juni.
In lezersbrieven van "het laatste nieuws" werden we weeral afgeschilderd voor alles wat niet deugt.
Ik begin daar stillaan genoeg van te krijgen.
Ook van die artikels vol onwaarheden.
Zo heb ik een artikel gelezen dat 35% van de vlaamse tb's zal staken :shock: :shock: .
Is totale onzin!!! 35% van de Vlamingen moet aan die enquete hebben meegedaan die sact-astb ons heeft gegeven. Dat is totaal iets anders.
Zowel ACOD,ACV,VSOA,OVS steunen deze actie niet!!!.
Ik denk persoonlijk niet dat er veel vlamingen lid zijn van het sact-astb, die deze staking/prikactie op poten gaat zetten.

Dus ik kan mij niet inbeelden dat er geen treinen zullen rijden in Vlaanderen. In de Walen daarintegen zou het best kunnen dat er daar een aantal treinen niet zullen rijden, of met serieuse vertragingen rijden. (omdat ze daar meer leden hebben, en het is tenslotte een waalse vakbond)
Dus voor ze op onze kop beginnen kakken, dat ze eerst eens deftige inlichtingen inwinnen.
Steven

Bericht door Steven »

Bart schreef:
Steven schreef:
Davy schreef:
In de kranten staat het vol artikels over staking van de treinbestuurders op 29 juni.
In lezersbrieven van "het laatste nieuws" werden we weeral afgeschilderd voor alles wat niet deugt.
Ik begin daar stillaan genoeg van te krijgen.
Ook van die artikels vol onwaarheden.
Zo heb ik een artikel gelezen dat 35% van de vlaamse tb's zal staken :shock: :shock: .
Is totale onzin!!! 35% van de Vlamingen moet aan die enquete hebben meegedaan die sact-astb ons heeft gegeven. Dat is totaal iets anders.
Zowel ACOD,ACV,VSOA,OVS steunen deze actie niet!!!.
Ik denk persoonlijk niet dat er veel vlamingen lid zijn van het sact-astb, die deze staking/prikactie op poten gaat zetten.

Dus ik kan mij niet inbeelden dat er geen treinen zullen rijden in Vlaanderen. In de Walen daarintegen zou het best kunnen dat er daar een aantal treinen niet zullen rijden, of met serieuse vertragingen rijden. (omdat ze daar meer leden hebben, en het is tenslotte een waalse vakbond)
Dus voor ze op onze kop beginnen kakken, dat ze eerst eens deftige inlichtingen inwinnen.
ik vrees dat wij voor de gemiddelde burger nog lang kop van jut zijn, eender welke soort staking het is.
steeds zal de treinbestuurder de schuld krijgen. ik kan je 1 dingen met je gevoel sta je zeker niet alleen in tegendeel
Bart

Bericht door Bart »

Steven schreef:
Steven schreef:
Steven schreef: Ik vrees dat wij voor de gemiddelde burger nog lang kop van jut zijn, eender welke soort staking het is.
steeds zal de treinbestuurder de schuld krijgen. ik kan je 1 dingen met je gevoel sta je zeker niet alleen in tegendeel
Ah ge weet het :? .
Begin dit jaar of eind vorig jaar (weet het al niet meer zo goed), hebben alle vakbonden eens een werkonderbreking gedaan van 12u00 tot 14u00.
Die dag liep alles serieus in't honderd.
Op bevel van dispatching moest ik toen een trein doen naar Brussel, die achteraf tot Vilvoorde was beperkt. (omdat Brussel al vroeger lam lag).
Ik was het eerste vertrek in die richting na meer dan 1uur.
Die betrokken trein was toen 1 sprintertje :shock: , toen de tbg en ikzelf ons naar de stuurpost probeerden te wringen, werden wij letterlijk uitgekafferd door de reizigers. Was echt grof hé!!.
Ze smijten altijd stenen naar de verkeerde mensen.....

Ik weet dat vakbonden nodig zijn, maar bij de nmbs gaan ze vaak te ver.
En ik heb het daar serieus lastig mee.
Steven

Bericht door Steven »

jij niet alleen, op verschillende momenten krijg ik de indruk da er eerst eens alles plat moet gaan en dan zeggen ze "nu kunnen we klappen"
Plaats reactie