29 juni staking treinbestuurders voor herziening premiestel

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Jean

29 juni staking treinbestuurders voor herziening premiestel

Bericht door Jean »

Treinbestuurders staken op 29 juni
Afbeelding

De voorzitter van het Autonoom Syndicaat van de Treinbestuurders (ASTB), Arthur Mercier, zegt dat er een staking komt op 29 juni.

De actie komt er na een intern referendum.
"We hebben een overleg met de NMBS-directie geprobeerd.
Daarop hebben we een intern referendum georganiseerd", aldus Mercier.

Volgens Mercier nam 65 pct van de Franstalige treinbestuurders en 35 pct van de Vlaamse deel aan de bevraging, die voornamelijk ging over een herziening van het premiestelsel.

Een meerderheid van de treinbestuurders stond achter de voorstellen van de ASTB, luidt het.
Aangezien er van de directie geen respons is, werd beslist tot een stakingsactie op 29 juni.

bron : http://www.gva.be/nieuws/Binnenland/def ... 21A0370A4C
260689

Bericht door 260689 »

Alle ze gaan nog nekeer staken :( .
gan de reizigers daar last van ondervinden??
tom007

Bericht door tom007 »

een treinmaat van mij moet de 29ste bij de nmbs zijn voor een examen
Goya

Bericht door Goya »

260689 schreef:Alle ze gaan nog nekeer staken :( .
gan de reizigers daar last van ondervinden??

Neen, de reizigers mogen zelf de treinen besturen, gelukkig zonder rekening te moeten houden met de stakende seingevers
Pierre

Bericht door Pierre »

Woehoe :P
Steven

Bericht door Steven »

hier spreken we ni van stakende seingevers
de vakbond die hier vernoemd is, is enkel eentje voor treinbestuurder, de meerderheid van hun leden zit in de walen, ik heb bewuste vragenlijst gekregen en niet ingevuld, is de kleinste vakbond die er is, is ni erkend als vakbond( acv en acod) binnen de firma, dacht zelf dat hij niet bij de aanvaarde behoorde (ovs en de liberale vakbond)
Goya

Bericht door Goya »

Steven schreef:hier spreken we ni van stakende seingevers

En ook niet van treinbesturende reizigers :roll: :roll:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sarcasme
Steven

Bericht door Steven »

Goya schreef:
Steven schreef:hier spreken we ni van stakende seingevers

En ook niet van treinbesturende reizigers :roll: :roll:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sarcasme
neen ook niet, dus ik vermoed da de staking zich(als ze er is) vooral zal laten voelen in da deel onder de taalgrens
Tim

Bericht door Tim »

't Is te hopen dat het vooral onder de taalgrens zou zijn, toevallig is het de eerste dag van Rock Werchter en 2 jaar geleden hebben ze de festivalgangers al eens liggen gehad...
Jean

Bericht door Jean »

Hun voorstellen ivm premiestelsel leken wel interessant , dan zouden er premies betaald worden volgens het soort dienst dat je doet , nu is er in de toekenning vd premies een groot deel willekeur en vriendjespolitiek .

Lees het anders zelf eens grondig , dan zie je dat hun voorstel wel fair lijkt :

http://www.sact-astb.be/html/index_nl.p ... ome_nl.xml
TBbart

Bericht door TBbart »

volgens men pa, zijn de meeste tb's werkwillig tijdens de stakingen...

ik vind persoonlijk dat die stakingen op niks trekken... dat ze dat eens doen zoals over 20 jaar... toen zette de tb's hun trein volledig dwars over de bundel, en protesteerden zelfs de vrouwen van het rijdend personeel... er werd toen zelfs een groep opgericht dacht ik... in die tijd waren er stakingen voor de overuren, premieaftrok, geldboetes voor vertraging...superonmenselijke uren ...

maja dat is misschien offtopic
Jean

Bericht door Jean »

TBbart schreef:volgens men pa, zijn de meeste tb's werkwillig tijdens de stakingen...

ik vind persoonlijk dat die stakingen op niks trekken... dat ze dat eens doen zoals over 20 jaar... toen zette de tb's hun trein volledig dwars over de bundel, en protesteerden zelfs de vrouwen van het rijdend personeel... er werd toen zelfs een groep opgericht dacht ik... in die tijd waren er stakingen voor de overuren, premieaftrok, geldboetes voor vertraging...superonmenselijke uren ...

maja dat is misschien offtopic
Those where the days of Loco :wink:
Jean

Bericht door Jean »

Tim schreef:'t Is te hopen dat het vooral onder de taalgrens zou zijn, toevallig is het de eerste dag van Rock Werchter en 2 jaar geleden hebben ze de festivalgangers al eens liggen gehad...
Pff , ze kunnen toch al met de laatste of voorlaatste trein naar Werchter gaan den 28sten en daar camperen , dat maakt trouwens deel uit vd ambiance dat kamperen :wink:
Frank

Bericht door Frank »

Jean schreef:Pff , ze kunnen toch al met de laatste of voorlaatste trein naar Werchter gaan den 28sten en daar camperen , dat maakt trouwens deel uit vd ambiance dat kamperen :wink:
De camping is pas open vanaf de 29ste en er wordt met aandrang gevraagd niet vroeger te komen. :wink:
Steven

Bericht door Steven »

op de site van bewuste vakbond is volgende tekst te lezen

Geachte heer,
Beste collega,

Ik begrijp uw bezorgdheid, en ik wil u absoluut geruststellen.

Dat het ASTB het beslist heeft vanaf 29 juni met een stiptheidsstaking te beginnen betekent niet dat de treinen niet zullen reizen. Inderdaad, een stiptheidsstaking bestaat erin onze reglementering strikt na te leven, met een paar gevolgen wat de regelmatigheid van de treinen betreft. U moet maar geloven dat het besturen van de treinen verzekerd zal worden.

Het is nochtans zo, dat, indien de NMBS niet van plan is oplossingen te vinden voor onze eisen, spontane werkstakingen zullen gebeuren, maar we zijn nu nog niet zover gekomen.

http://www.sact-astb.be/forum/viewtopic.php?t=65
Plaats reactie