Politici willen allemaal betere service van NMBS

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
rvdborgt

Re: Politiekers willen allemaal betere service van NMBS

Bericht door rvdborgt »

overweg13 schreef:
rvdborgt schreef:
Paul schreef:Lijn 40 ligt tussen Wallonië en Nederland.
Maar wel transit door Vlaanderen.
En waar mag die zich dan wel situeren?
Bij Moelingen. Zonder station op dat korte stukje in Vlaanderen.

Groetjes,
Rian
overweg13

Bericht door overweg13 »

rvdborgt schreef:Bij Moelingen. Zonder station op dat korte stukje in Vlaanderen.

Groetjes,
Rian
Ja, ik had het ondertussen ook al uitgezocht. Bedankt.
Met vriendelijke groet

overweg13
deadlock

Bericht door deadlock »

Zo komt het een beetje over als "kijk eens wat Wallonië heeft, dat willen wij ook" en ik geloof dat juist die wafelijzerpolitiek de reden is dat de staatsschuld in België walgelijke proporties heeft. De studies en plannen die er nu liggen lijken mij voldoende. Plus uiteraard een directe reactivering van de ijzeren rijn en iedere Nederlander die loopt te zeiken over het zoveelste zeldzame kutbeest die geen eieren kan leggen naar een werkkamp in Siberië sturen. De natuur past zich wel aan.
rail s

Bericht door rail s »

Schouppe terug naar NMBS?

Komt Etienne Schouppe opnieuw aan het hoofd van de NMBS? Zowel in de Wetstraat als bij de spoormaatschappij zelf wordt er gespeculeerd over een terugkeer van de voormalige NMBS-topman.

SchouppeSchouppe stapte in 2003 over naar de nationale politiek, na een lange carrière aan de top van de NMBS. Nu hij bij de jongste verkiezingen niet herkozen raakte, zou hij een comeback bij het overheidsbedrijf overwegen. "Als CD&V in de regering stapt en de liberalen in de oppositie belanden, is de kans groot dat Schouppe de plaats van huidig gedelegeerd bestuurder Marc Descheemaecker inneemt", klinkt het bij de bonden.

Schouppe zelfs spreekt over "wilde geruchten".
bron: http://www.lloyd.be/nieuws/id28622-Scho ... _NMBS.html
RIDCO

Bericht door RIDCO »

De opvolger van Marc Descheemaecker zal alleszins puin moeten ruimen.
dentheo

Bericht door dentheo »

Wat zoal ?
Theo
Groeten vanop de Heide
melle

Bericht door melle »

rail s schreef:Schouppe terug naar NMBS?

Komt Etienne Schouppe opnieuw aan het hoofd van de NMBS? Zowel in de Wetstraat als bij de spoormaatschappij zelf wordt er gespeculeerd over een terugkeer van de voormalige NMBS-topman.

SchouppeSchouppe stapte in 2003 over naar de nationale politiek, na een lange carrière aan de top van de NMBS. Nu hij bij de jongste verkiezingen niet herkozen raakte, zou hij een comeback bij het overheidsbedrijf overwegen. "Als CD&V in de regering stapt en de liberalen in de oppositie belanden, is de kans groot dat Schouppe de plaats van huidig gedelegeerd bestuurder Marc Descheemaecker inneemt", klinkt het bij de bonden.

Schouppe zelfs spreekt over "wilde geruchten".
bron: http://www.lloyd.be/nieuws/id28622-Scho ... _NMBS.html
Mijn God.. :shock:
Als Descheemaecker ons mooie dingen beloofd, dan moet hij dat eerst ook maar waarmaken. Ik vind dat ieder zijn kans mag hebben om zijn capaciteiten aan ons te laten zien, en dat gaat niet op 7 jaar.
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

Dan zal er snel vaart achter dat stationproject voor Liedekerke worden gezet.
Ze gingen daar normaal gezien dit jaar beginnen maar der beweegt daar nu weer weinig.

Dan zullen ook alle P-treinen van de lijn 89 weer in Liedekerke moeten stoppen en alle toekomstige GEN treinen ook...
:roll:
Dietrich

Bericht door Dietrich »

En dat terwijl Liedekerke alleen maar nieuwe perrons nodig heeft en eventueel enkele liften. Maar men wou gewoon gans het station verleggen naar andere kant van de weg (talud).

Qua dienstregeling hebben die ook al niet te klagen (IC K, IR Luchthaven, twee CR's en dit op één uur tijd).
q149

Bericht door q149 »

Steven schreef:allez hop en er staan weer schone beloftes in die amper haalbaar zijn, zoals betere verbindingen met Brussel. Nog een regio die een rechtstreekse trein met Brussel wil? is er nog wat plaats in de NZV. Man man, die politiekers toch.
De verbinding Sint-Niklaas - Brussel is legendarisch traag. En ik denk niet dat iemand een rechtstreekse verbinding vraagt want die is er in sé al lang via Dendermonde. Maar bv. een verkorting in reistijd van bv. 10 minuten zou al veel frustatie wegnemen. Of een iets grotere reizigerscapaciteit tijdens de spits, of een grotere bedrijfszekerheid tijdens de wintermaanden,... Het zou allemaal al veel helpen.

Ik begrijp je standpunt, maar het klinkt wel erg cynisch en uitzichtloos. Ik deel jouw mening trouwens en dat is de reden dat ik voor dit traject steeds vaker de auto neem. Dan moeten we misschien toch maar blij zijn dat sommige politiekers alvast beginnen met de problemen te benoemen. Of er dan ooit nog wat van komt, dan zien we wel.
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

Schouppe? Die zouden ze op werkkamp naar Siberië moeten sturen wegens het verkwanselen van 1,8 miljard overheidsgeld.
groentje

Bericht door groentje »

q149 schreef:De verbinding Sint-Niklaas - Brussel is legendarisch traag. En ik denk niet dat iemand een rechtstreekse verbinding vraagt want die is er in sé al lang via Dendermonde. Maar bv. een verkorting in reistijd van bv. 10 minuten zou al veel frustatie wegnemen. Of een iets grotere reizigerscapaciteit tijdens de spits, of een grotere bedrijfszekerheid tijdens de wintermaanden,... Het zou allemaal al veel helpen.
Ik vraag me wel af hoe je die reistijdverkorting denkt te kunnen waarmaken. De enige reisweg zonder kopmaken gaat via Gent-Dampoort en Merelbeke, of door Mechelen langs Muizen. Kopmaken zal dus wel blijven, en met het huidig materieel (en zeker met M6), en de huidige procedures, is de stop in Dendermonde bijna niet in te korten zonder systematische vertraging te veroorzaken. De lijn versnellen lijkt me ook niet meteen haalbaar, er zitten enkele stevige hellingen in, en bochten rechttrekken is makkelijker gezegd dan gedaan.
Meer capaciteit? Daar wordt aan gewerkt, maar Sint-Niklaas en Dendermonde zijn niet de enige plaatsen waar er 'teveel' reizigers zijn voor de aangeboden zitplaatsen.
Op langere termijn moet Sint-Niklaas inderdaad beter bereikbaar worden, en als ik wat mag dromen, denk ik o.a. aan een nieuwe lijn 56 via Hamme, naast de N41, eventueel doorgetrokken in Dendermonde naar Aalst, zodat zonder kopmaken naar Brussel kan worden gereden. Maar dat is, zelfs voor de rasoptimist die ik ben (als ik niet in een cynische bui ben), vage toekomstmuziek.
dentheo

Bericht door dentheo »

FLV-FGSP schreef:Schouppe? Die zouden ze op werkkamp naar Siberië moeten sturen wegens het verkwanselen van 1,8 miljard overheidsgeld.

Ach hij wou met ABX de SNCF nabootsen, dat is nu nog de grootse camioneur van Frankrijk.... Wat dat uiteindelijk Frankrijk zal kosten ??????
Theo
Groeten vanop de Heide
Rétro

Bericht door Rétro »

bobke schreef:
Groen!
'Lightrail tussen Kortrijk en Poperinge'

KORTRIJK - Vierde plaats Kamerlijst
gewezen provinciaal voorzitter Groen!
Wevelgem, 33jaar, Diensthoofd milieu gemeente Wevelgem

'Ik zou ijveren voor een beter openbaar vervoer. In deze regio is dat vaak problematisch. Als je bijvoorbeeld van Wevelgem naar Brugge wil sporen, dan doe je daar anderhalf uur over. Eerst moet je de trein nemen naar Kortrijk en daar dan wachten op de aansluiting naar Brugge. Dat zet niet aan tot treingebruik.'

'Ook de verbinding van Wevelgem naar Brussel is slechter in vergelijking met een paar jaar geleden. Door een wijziging doet de trein er nu tienminuten langer over.

'De NMBS heeft vaak de neiging om zijn buitengebieden wat te verwaarlozen. Het verouderd materiaal op de lijn Poperinge/Brussel - die over Wevelgem en Kortrijk loopt - is ergerlijk. De NMBS moet daar meer in investeren.'

'Bovendien zouden we ook een lightrail-verbinding moeten hebben tussen Kortrijk en Poperinge. Zo'n lightrail trekt sneller op en stopt sneller. Ook zou er een verbinding moeten komen naar de metrohalte in Risquons-Tout (dicht bij Aalbeke en Rekkem) via de spoorlijn Kortrijk - Moeskroen, zodat je op het netwerk rond Rijsel zou zitten.'
De uitvinder van het warmwater? Typisch zo'n groene jongen....

De trein waar IK op zit, die moet verbeteren.... a.u.b zeg.

Verouderd materiaal op de lijn Poperinge/ Brussel????????????????? Waar haalt die dat uit? En een lightrail-verbinding moeten hebben tussen Kortrijk en Poperinge, da's in 1 keer de complete ondergang van de spoorweg. :?

Zo'n lightrail trekt sneller op (Die weet niet wat dat gaat teweeg brengen aan élektriciteits-verbruik zeker :wink: )
Steve

Bericht door Steve »

Rétro schreef:
De uitvinder van het warmwater? Typisch zo'n groene jongen....

De trein waar IK op zit, die moet verbeteren.... a.u.b zeg.

Verouderd materiaal op de lijn Poperinge/ Brussel????????????????? Waar haalt die dat uit? En een lightrail-verbinding moeten hebben tussen Kortrijk en Poperinge, da's in 1 keer de complete ondergang van de spoorweg. :?

Zo'n lightrail trekt sneller op (Die weet niet wat dat gaat teweeg brengen aan élektriciteits-verbruik zeker :wink: )
Qua "verouderd materieel" heeft ie wel een heel klein puntje: de IC L moet zowat de enige IC zijn die nog systematisch met Break gereden wordt, afgezien van een handvol ritjes met 27+M6. Er is uiteraard nog veel ouder materieel dan de Break, maar vergeleken met bijvoorbeeld de MS96 die nu op meer en meer IR's en zelfs L's al z'n intrede heeft gedaan...
Plaats reactie