Pagina 2 van 3

Geplaatst: 25 jun 2006, 21:25
door 260689
TGV4513 schreef:Maar als de ic Poperinge Sint Niklaas een ander bestemming krijgt en in brussel niet meer voor Sint Niklaas zou gaan rijden. Welke verbinding zal dan Sint niklaas Lokeren Dendermonde met brussel verbinden?
ni wanhopen ze vinden daar wel een oplossing voor

Geplaatst: 25 jun 2006, 22:37
door Joris
Hallo,
260689 schreef:
TGV4513 schreef:Maar als de ic Poperinge Sint Niklaas een ander bestemming krijgt en in brussel niet meer voor Sint Niklaas zou gaan rijden. Welke verbinding zal dan Sint niklaas Lokeren Dendermonde met brussel verbinden?
ni wanhopen ze vinden daar wel een oplossing voor
Het simpel houden: Sint-Niklaas - Lokeren -Dendermonde - FBMZ .
Is dat trouwens in het weekend niet al zo? Ik dacht al enkele keren gehoord te hebben dat men omroept de trein met bestemming FBMZ.
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 25 jun 2006, 22:51
door TGV4513
Nee deze rijden altijd door tot Poperinge. Maar tussen sint niklaas zitten er niet echt reizigers op die als bestemming kortrijk of omstreek hebben aangezien ze over Gent sneller ter plaatsen kunnen zijn.

Geplaatst: 25 jun 2006, 22:58
door Steven
TGV4513 schreef:Nee deze rijden altijd door tot Poperinge. Maar tussen sint niklaas zitten er niet echt reizigers op die als bestemming kortrijk of omstreek hebben aangezien ze over Gent sneller ter plaatsen kunnen zijn.
idd het is gewoon zinloos in st niklaas af te roepen voor kortrijk aaangezien je daar rechtstreeks kan via gent, en idd misschien word die nadien beperkt tot brussel maar zeker is dit alles nog niet. zoals ook nog niet zeker is dat de tweede snelle verbinding naar luik zal doorgaan naar maastricht (al is de kans nu wel gestegen naar 80% als ik het allemaal zo hoor)

Geplaatst: 26 jun 2006, 12:32
door Terminus
Joris schreef: Het simpel houden: Sint-Niklaas - Lokeren -Dendermonde - FBMZ .
Joris De Mol
Het meest gehoorde gerucht in Sint-Niklaas/Dendermonde is dat die door wordt getrokken naar Geraardsbergen.

Geplaatst: 26 jun 2006, 12:50
door SIMPY.be
Ik zou er allesinds niet om boos zijn... Maar ik wacht liever af, dan al de geruchten te geloven. We zullen zien in december.

Geplaatst: 26 jun 2006, 14:59
door Trainspotterke
Waar ze ook eens werk zouden van mogen maken vind ik, is op lijnen waar er enkel maar stoptreintjes rijden, ook een rechtstreekse IC of IR laten rijden.

Enkele voorbeelden:
:arrow: IC Poperinge - Ieper - Kortrijk - ...
:arrow: IR Eeklo - Gent-Dampoort - Gent-Sint-Pieters - De Pinte - Oudenaarde - Ronse
:arrow: IR Gent-Sint-Pieters - Zottegem - Lierde - Geraardsbergen (de L-trein Gent - G'bergen dan beperkt tot Zottegem)
:arrow: IR Schaarbeek - Brussel-Noord - Brussel-Centraal - Brussel-Zuid - Liedekerke - Denderleeuw - Ninove - Geraardsbergen - Lessines - Ath (- Cambron-Casteau - Jurbise - Mons)
:arrow: IR Antwerpen-Centraal - Antwerpen-Berchem - Antwerpen-Zuid - Boom (- Willebroek)
:arrow: IR Leuven - Heverlee - Wavre - Bierges-Walibi - Ottignies - Fleurus - Charleroi-Sud

Geplaatst: 26 jun 2006, 15:15
door 260689
:arrow: IR Eeklo - Gent-Dampoort - Gent-Sint-Pieters - De Pinte - Oudenaarde - Ronse.

is mss goed inde week dat ze een IR Eeklo tot Ronse laten rijden en een L trein naar Gent zelf.

En in het weekend IR of mss L trein naar Ronse doen zoals nu maar dan wel om het uur.

Geplaatst: 26 jun 2006, 16:09
door Kris
Terminus schreef:
Joris schreef: Het simpel houden: Sint-Niklaas - Lokeren -Dendermonde - FBMZ .
Joris De Mol
Het meest gehoorde gerucht in Sint-Niklaas/Dendermonde is dat die door wordt getrokken naar Geraardsbergen.
In het weekend zou een IC/IR-trein Sint-Niklaas-Brussel-Geraardsbergen
geen slecht idee zijn.
In de week laten ze alles beter zoals het is of gewoon splitsen in FSN-FBMZ en FBMZ-FPP

Geplaatst: 26 jun 2006, 17:01
door overweg13
Trainspotterke schreef:Waar ze ook eens werk zouden van mogen maken vind ik, is op lijnen waar er enkel maar stoptreintjes rijden, ook een rechtstreekse IC of IR laten rijden.

Enkele voorbeelden:
:arrow: IC Poperinge - Ieper - Kortrijk - ...
:arrow: IR Eeklo - Gent-Dampoort - Gent-Sint-Pieters - De Pinte - Oudenaarde - Ronse
:arrow: IR Gent-Sint-Pieters - Zottegem - Lierde - Geraardsbergen (de L-trein Gent - G'bergen dan beperkt tot Zottegem)
:arrow: IR Schaarbeek - Brussel-Noord - Brussel-Centraal - Brussel-Zuid - Liedekerke - Denderleeuw - Ninove - Geraardsbergen - Lessines - Ath (- Cambron-Casteau - Jurbise - Mons)
:arrow: IR Antwerpen-Centraal - Antwerpen-Berchem - Antwerpen-Zuid - Boom (- Willebroek)
:arrow: IR Leuven - Heverlee - Wavre - Bierges-Walibi - Ottignies - Fleurus - Charleroi-Sud
Hallo,

Heel wat van die verbindingen werden ingevoerd in 1984 bij het verschijnen van IC-IR en na enkele jaren weer afgevoerd, wegens gebrek aan belangstelling. Niet zo'n goed idee, dus.[/url]

Geplaatst: 26 jun 2006, 17:29
door SIMPY.be
Na 20 jaar zijn de noden ook wel verandert hé...
En in die tijd was de IC L helemaal anders (vroeger naar de Panne, dan naar Turnhout, het is maar sinds '98 naar St Niklaas)

Geplaatst: 26 jun 2006, 18:13
door overweg13
SIMPY.be schreef:Na 20 jaar zijn de noden ook wel verandert hé...
En in die tijd was de IC L helemaal anders (vroeger naar de Panne, dan naar Turnhout, het is maar sinds '98 naar St Niklaas)
Hallo,

De noden zijn misschien wel wat veranderd, maar dat betekent niet dat de voorgestelde verbindingen plots voldoende reizigers zullen aantrekken om elk uur een IR te vullen. Zelfs als het aantal reizigers met 50 % toeneemt, dan zitten er op een trein waar oorspronkelijk 20 reizigers zaten nog altijd maar 30. En vergeet niet dat die 20 niet eens altijd gehaald werden.
De restanten van die verbindingen vind je trouwens nog terug in de dienstregelingen van vandaag: dat zijn bijvoorbeeld de snelle (?) P-treinen zonder tussenstops op lijn 122.
Ook niet vergeten dat een flink deel van de IR's destijds verdwenen omdat de reizigers en de actiecomités vaak de heropening van de tussenhalten eisten. Dat is o.m. het geval tussen Eeklo en Gent en tussen Antwerpen en Boom.

Geplaatst: 26 jun 2006, 18:57
door groentje
En terecht. Heel wat van die haltes zijn rücksichtlos gesloten, sommige terecht, anderen gewoon om in het plaatje te passen. Een dienstregeling aanpassen aan de wensen van de theoreticus, ipv aan de klant, geen goed idee. Niettemin, zeker sommige verbindingen zouden ondertussel wel een extra trein aankunnen die minder stopt.

Geplaatst: 26 jun 2006, 18:59
door overweg13
groentje schreef:En terecht. Heel wat van die haltes zijn rücksichtlos gesloten, sommige terecht, anderen gewoon om in het plaatje te passen. Een dienstregeling aanpassen aan de wensen van de theoreticus, ipv aan de klant, geen goed idee. Niettemin, zeker sommige verbindingen zouden ondertussel wel een extra trein aankunnen die minder stopt.
Daar ben ik het zeker mee eens, maar zo'n gecadanseerde dienst van 's morgens tot 's avonds zou wel wat van het goede te veel zien, vooral als ondertussen de druk bezette treinen op andere verbindingen stilaan overbezet raken.

Geplaatst: 26 jun 2006, 19:01
door groentje
Meer P-treinen, dus. Al dan niet P-treinen die een min of meer regelmatige omloop hebben.