IC verbinding met Brussel vanuit Waregem
IC verbinding met Brussel vanuit Waregem
Gisteren (24/06/06) in de krant "Het Nieuwsblad" stond een artikel
over het vernieuwde station Waregem. Er werd gemeld dat vanaf
2008 een rechtstreekse IC trein zal rijden naar Brussel en de
luchthaven en dat deze IC ook Waregem zal aandoen. Deze IC zal
de huidige IR Kortrijk - Mechelen vervangen.
Ik stel me daar wel enkele vragen bij ,
1) wat is het beginstation van deze trein (Kortrijk, Poperinge ...)
2) met welk materieel zal deze IC gereden worden.
over het vernieuwde station Waregem. Er werd gemeld dat vanaf
2008 een rechtstreekse IC trein zal rijden naar Brussel en de
luchthaven en dat deze IC ook Waregem zal aandoen. Deze IC zal
de huidige IR Kortrijk - Mechelen vervangen.
Ik stel me daar wel enkele vragen bij ,
1) wat is het beginstation van deze trein (Kortrijk, Poperinge ...)
2) met welk materieel zal deze IC gereden worden.
Re: IC verbinding met Brussel vanuit Waregem
In NMBS-tijd zijn dit nog lichtjarenBraintrain schreef:Er werd gemeld dat vanaf 2008 een rechtstreekse IC trein zal rijden naar Brussel en de luchthaven en dat deze IC ook Waregem zal aandoen.

Mja ik had dat ook al ooit eens gehoord... Maar wat is een gerucht he?
Deinze heeft al een rechtstreekse trein met Brussel toch? Die ene stop in De Pinte zal het verschil wel niet maken he, en Waregem is wel het belangrijkste station van L75 op Kortrijk na denk ik...
En wat met Harelbeke? Een 'L' treintje Kortrijk-Gent elk uur dat eigenlijk nog altijd een IR is zoals nu? Of ze kunnen de stations van L69 hun verbinding met brussel afnemen en koppelen aan die IR die dan ook in Harelbeke moet stoppen en ook via Gent naar Brussel laten rijden
Deinze heeft al een rechtstreekse trein met Brussel toch? Die ene stop in De Pinte zal het verschil wel niet maken he, en Waregem is wel het belangrijkste station van L75 op Kortrijk na denk ik...
En wat met Harelbeke? Een 'L' treintje Kortrijk-Gent elk uur dat eigenlijk nog altijd een IR is zoals nu? Of ze kunnen de stations van L69 hun verbinding met brussel afnemen en koppelen aan die IR die dan ook in Harelbeke moet stoppen en ook via Gent naar Brussel laten rijden

Mogelijks worden de eindpunten van de IR's tussen Gent en Deinze gewisseld: het wordt dan Luchthaven - Brussel - Gent - Kortrijk en Mechelen - Gent - De Panne.Estragon schreef:Mja ik had dat ook al ooit eens gehoord... Maar wat is een gerucht he?
Deinze heeft al een rechtstreekse trein met Brussel toch? Die ene stop in De Pinte zal het verschil wel niet maken he, en Waregem is wel het belangrijkste station van L75 op Kortrijk na denk ik...
En wat met Harelbeke? Een 'L' treintje Kortrijk-Gent elk uur dat eigenlijk nog altijd een IR is zoals nu? Of ze kunnen de stations van L69 hun verbinding met brussel afnemen en koppelen aan die IR die dan ook in Harelbeke moet stoppen en ook via Gent naar Brussel laten rijden
persoonlijk vind ik het ookstom om Kortrijk-Waregem-Gent-Brussel plotseling te doen, hoevéél tijdswinst zou dat zijn. max 3. minuten
Als ze dit doen kunnen ze in mijn opinie ook begginnen aan:
Poperinge-Ieper-Kortrijk-Brussel.
Oostende-Brugge-Brussel
Kortrijk-Oudenaarde-Brussel
Ronse-Oudenaarde-De Pinte-Gent.
Gent-Merelbeke-Aalst-Brussel (via Lijn 50a)
Brugge-Beernem-Gent-Brussel
enzovoort
Als ze dit doen kunnen ze in mijn opinie ook begginnen aan:
Poperinge-Ieper-Kortrijk-Brussel.
Oostende-Brugge-Brussel
Kortrijk-Oudenaarde-Brussel
Ronse-Oudenaarde-De Pinte-Gent.
Gent-Merelbeke-Aalst-Brussel (via Lijn 50a)
Brugge-Beernem-Gent-Brussel
enzovoort