Pagina 2 van 2

Re: gegevens stuurstandrijtuigen

Geplaatst: 10 okt 2010, 20:44
door overweg13
Locomotief 5175 schreef:Bij M4ADx nr : 58058 stond niet op de lijst van Mr overweg13 ? ongeluk te Izegem ?
Inderdaad, officieel buiten dienst sinds 2008, en dus niet meer opgenomen in de lijst. En inderdaad buiten dienst na ongeval Izegem.

Re: gegevens stuurstandrijtuigen

Geplaatst: 10 okt 2010, 20:49
door Locomotief 5175
Merci voor een antwoord. ! Overweg13.

Re: gegevens stuurstandrijtuigen

Geplaatst: 13 okt 2010, 19:38
door Locomotief 5175
Vandaag naar Brugge geweest, en ik zag op de terrein van Bombardier een spiksplindernieuw M6Bx 65061 staan met nog 5 nieuwe M6B.

en in de station van Brugge zag ik een IC -C Kortrijk - Oostende met ram M4 met stuurstandrijtuig nr : 58060, die is nu van LK en niet meer van FSR.

Re: gegevens stuurstandrijtuigen

Geplaatst: 04 jan 2011, 18:54
door carlos
b-loc schreef:M4ADx
Aantal gebouwd: 32
bouwjaar:1982
nummering:58034-58065
ter info die 32 ADX rijtuigen, zijn indertijd door NMBS aangekocht als rijtuigen AD; de volledige ombouw tot ADX (inclusief snuit) werd uitgevoerd in CW Mechelen

Re: gegevens stuurstandrijtuigen

Geplaatst: 05 jan 2011, 12:56
door b-loc
carlos schreef:
b-loc schreef:M4ADx
Aantal gebouwd: 32
bouwjaar:1982
nummering:58034-58065
ter info die 32 ADX rijtuigen, zijn indertijd door NMBS aangekocht als rijtuigen AD; de volledige ombouw tot ADX (inclusief snuit) werd uitgevoerd in CW Mechelen
Wou men dan eerst enkel met getrokken M4 rijden?

Re: gegevens stuurstandrijtuigen

Geplaatst: 05 jan 2011, 13:37
door Shrek
b-loc schreef:
ter info die 32 ADX rijtuigen, zijn indertijd door NMBS aangekocht als rijtuigen AD; de volledige ombouw tot ADX (inclusief snuit) werd uitgevoerd in CW Mechelen
Wou men dan eerst enkel met getrokken M4 rijden?
Toen de M4 gebouwd werden, eind jaren 70, waren er geen geschikte locs voorhanden die in TD zouden kunnen rijden, waarom dan stuurstanden bouwen? :wink:
Pas in de jaren 80 verschenen er nieuwe locs, toen is dan ook de M4 aangepast :)

Re: gegevens stuurstandrijtuigen

Geplaatst: 05 jan 2011, 19:24
door b-loc
Shrek schreef:
b-loc schreef:
ter info die 32 ADX rijtuigen, zijn indertijd door NMBS aangekocht als rijtuigen AD; de volledige ombouw tot ADX (inclusief snuit) werd uitgevoerd in CW Mechelen
Wou men dan eerst enkel met getrokken M4 rijden?
Toen de M4 gebouwd werden, eind jaren 70, waren er geen geschikte locs voorhanden die in TD zouden kunnen rijden, waarom dan stuurstanden bouwen? :wink:
Pas in de jaren 80 verschenen er nieuwe locs, toen is dan ook de M4 aangepast :)
weer wat bijgeleerd :D
En hoe zat het bij de M5?

Re: gegevens stuurstandrijtuigen

Geplaatst: 05 jan 2011, 20:09
door Stef
b-loc schreef: En hoe zat het bij de M5?
Die moeten steeds met een stuurstandrijtuig rijden omdat alleen in het stuurstandrijtuig een omvormer zit.

Re: gegevens stuurstandrijtuigen

Geplaatst: 05 jan 2011, 20:28
door Trammist
carlos schreef:ter info die 32 ADX rijtuigen, zijn indertijd door NMBS aangekocht als rijtuigen AD; de volledige ombouw tot ADX (inclusief snuit) werd uitgevoerd in CW Mechelen
Misschien vandaar dat ik de snuit van een M4-stuurstand altijd al wat 'raar' heb vinden uitzien...

Re: gegevens stuurstandrijtuigen

Geplaatst: 06 jan 2011, 11:15
door LML
Om maar te zwijgen over het exterieur van de M1- en M2-stuurstand (Dloc 62/63). Aan creativiteit absoluut geen gebrek... :mrgreen:

Re: gegevens stuurstandrijtuigen

Geplaatst: 06 jan 2011, 11:26
door FLV-FGSP
Het is eigenlijk jammer dat ze dat plan om I10-stuurrijtuigen te bouwen (de tekeningen stonden ooit in Op de Baan) nooit hebben uitgevoerd.

Re: gegevens stuurstandrijtuigen

Geplaatst: 06 jan 2011, 13:44
door Shrek
FLV-FGSP schreef:Het is eigenlijk jammer dat ze dat plan om I10-stuurrijtuigen te bouwen (de tekeningen stonden ooit in Op de Baan) nooit hebben uitgevoerd.
Waarom dat? Er zijn toch genoeg I11 stuurstanden die compatibel zijn met I10?

Re: gegevens stuurstandrijtuigen

Geplaatst: 08 jan 2011, 22:50
door Accelerat
FLV-FGSP schreef:Het is eigenlijk jammer dat ze dat plan om I10-stuurrijtuigen te bouwen (de tekeningen stonden ooit in Op de Baan) nooit hebben uitgevoerd.
Zou iemand dat in kunnen scannen? Ik ben daar namelijk wel heel benieuwd naar! :)

Re: gegevens stuurstandrijtuigen

Geplaatst: 09 jan 2011, 11:34
door b-loc
Shrek schreef:
FLV-FGSP schreef:Het is eigenlijk jammer dat ze dat plan om I10-stuurrijtuigen te bouwen (de tekeningen stonden ooit in Op de Baan) nooit hebben uitgevoerd.
Waarom dat? Er zijn toch genoeg I11 stuurstanden die compatibel zijn met I10?
Maar we spreken hier wel over de beginjaren van I10 toen de I11 nog lang niet bestond.

Re: gegevens stuurstandrijtuigen

Geplaatst: 09 jan 2011, 11:36
door LML
Ik ben ook wel eens benieuwd naar dat artikel in ODB over I10-stuurstandrijtuigen...