ICE in London
Re: ICE in London
Ja watte, waar Adolf Hitler 70 jaar geleden,ondanks zoveel moeite doen niet in lukte,kan de Deutsche Bahn dit zonder probleem.Gelukkig is het nu veel vreedzamer.
Re: ICE in London
Den "Dolf" mag dan wel jammergenoeg veel 'verkeerd' gedaan hebben,
maar hij was wel degelijk de aanzetter van de snelle treinverbindingen door Europa.
maar hij was wel degelijk de aanzetter van de snelle treinverbindingen door Europa.
Re: ICE in London
Zegt de naam Georges Nagelmackers u iets? (Tip: Orient express)celtjan schreef:Den "Dolf" mag dan wel jammergenoeg veel 'verkeerd' gedaan hebben,
maar hij was wel degelijk de aanzetter van de snelle treinverbindingen door Europa.
Re: ICE in London
Met Auschwitz als knooppunt zekerceltjan schreef:Den "Dolf" mag dan wel jammergenoeg veel 'verkeerd' gedaan hebben,
maar hij was wel degelijk de aanzetter van de snelle treinverbindingen door Europa.

Re: ICE in London
Een proces in gang zetten dat als eindresultaat een grote muur dwars door Europe had is niet bepaald "aanzetten tot snelle treinverbindingen". Het heeft in Duitsland decennia geduurd voor het spoorwegnet de deling ten boven kwam.celtjan schreef:Den "Dolf" mag dan wel jammergenoeg veel 'verkeerd' gedaan hebben,
maar hij was wel degelijk de aanzetter van de snelle treinverbindingen door Europa.
Re: ICE in London
Hoe bedoel je dat? Met Personenbeförderungsgesetz § 13 Absatz 2 werd enkel Deutsche Reichsbahn beschermd, niets meer niets minder. Het lijkt me zelfs nadelig, nog steeds, voor concurrentie op lange afstand binnen Duitsland. En daarmee ook negatief voor snelle treinverbindingen door Europa.celtjan schreef:Den "Dolf" mag dan wel jammergenoeg veel 'verkeerd' gedaan hebben,
maar hij was wel degelijk de aanzetter van de snelle treinverbindingen door Europa.
Veel van die deling merk je nog steeds, een snelle verbinding München-Berlijn is ook nog niet voor morgen...K V B schreef: Een proces in gang zetten dat als eindresultaat een grote muur dwars door Europe had is niet bepaald "aanzetten tot snelle treinverbindingen". Het heeft in Duitsland decennia geduurd voor het spoorwegnet de deling ten boven kwam.
Re: ICE in London
Dolf lijkt mij eerder bekend als de uitvinder van de autosnelwegen...celtjan schreef:Den "Dolf" mag dan wel jammergenoeg veel 'verkeerd' gedaan hebben,
maar hij was wel degelijk de aanzetter van de snelle treinverbindingen door Europa.
Wat zegt deze wet precies?kika schreef: Hoe bedoel je dat? Met Personenbeförderungsgesetz § 13 Absatz 2 werd enkel Deutsche Reichsbahn beschermd, niets meer niets minder. Het lijkt me zelfs nadelig, nog steeds, voor concurrentie op lange afstand binnen Duitsland. En daarmee ook negatief voor snelle treinverbindingen door Europa.
Re: ICE in London
Fabeltje. Wat hij wel heeft gedaan is een hele hoop mensen aan het werk zetten door meer en nieuwe autosnelwegen aan te laten leggen.LHOON schreef:Dolf lijkt mij eerder bekend als de uitvinder van de autosnelwegen...
Precies kan je hier nalezen. Simpel gezegd komt het er op neer dat je niet met de spoorwegen mag concurreren op interlokaal vervoer (bussen bvb.). Deze wet is in 1934 in voege gekomen en nog steeds van kracht. De enige aanpassing was m.b.t. Berlijn, wat een uitzonderingsstatuut heeft gekregen na de tweedeling van Duitsland.LHOON schreef:Wat zegt Personenbeförderungsgesetz § 13 Absatz 2 precies?
Re: ICE in London
Nee, dat was Mussolini. Een andere linkse populist...LHOON schreef:Dolf lijkt mij eerder bekend als de uitvinder van de autosnelwegen...celtjan schreef:Den "Dolf" mag dan wel jammergenoeg veel 'verkeerd' gedaan hebben,
maar hij was wel degelijk de aanzetter van de snelle treinverbindingen door Europa.
Re: ICE in London
Ook dat is incorrect. Ja, hij heeft veel voor het Italiaanse snelwegennetwerk gedaan, en ook de eerste ingehuldigd, maar uitgevonden, nee dat niet. Wat hij voor de treinverbindingen tussen London en het vasteland heeft gedaan is me helemaal onduidelijkK V B schreef:Nee, dat was Mussolini. Een andere linkse populist...LHOON schreef:Dolf lijkt mij eerder bekend als de uitvinder van de autosnelwegen...

-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: ICE in London
populist ja , maar links????K V B schreef:Nee, dat was Mussolini. Een andere linkse populist...LHOON schreef:Dolf lijkt mij eerder bekend als de uitvinder van de autosnelwegen...celtjan schreef:Den "Dolf" mag dan wel jammergenoeg veel 'verkeerd' gedaan hebben,
maar hij was wel degelijk de aanzetter van de snelle treinverbindingen door Europa.
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: ICE in London
het ERA heeft geen bezwaren tegen de spreiding van de motoren over de gehele trein .Dus , OK voor o.a. de ICE
En zet de deur enigzins op een kier voor dieseltraktie.
En zet de deur enigzins op een kier voor dieseltraktie.
Re: ICE in London
Als de ICE naar London zou rijden, kunnen er wel eens onverwachtte slachtoffers vallen: Ik was eerder vandaag in Aken, en zag een petitie tegen het opdoeken van de ICE stop in Aken. Dus even wat opzoekwerk: ook Luik zou uit de boot kunnen vallen:
http://www.az-web.de/lokales/aachen-det ... ennte.html
Voor zover mijn Duits reikt:
- voor de relatie Frankfurt - London, zijn alleen Keulen, Brussel en Lille geselecteerd als stop. Eventuele andere stops zouden alleen langs de Engelse kant kunnen.
- Er zouden drie treinparen per dag zijn, die 3 van 4 huidige treinparen zouden "overnemen". Aken en Luik komen er dan wel heel bekaaid uit.
Aken is heel hard aan lobbyen om die stops te houden..
http://www.az-web.de/lokales/aachen-det ... ennte.html
Voor zover mijn Duits reikt:
- voor de relatie Frankfurt - London, zijn alleen Keulen, Brussel en Lille geselecteerd als stop. Eventuele andere stops zouden alleen langs de Engelse kant kunnen.
- Er zouden drie treinparen per dag zijn, die 3 van 4 huidige treinparen zouden "overnemen". Aken en Luik komen er dan wel heel bekaaid uit.
Aken is heel hard aan lobbyen om die stops te houden..
Re: ICE in London
Probleem is denk ik dat je altijd met grenscontroles zit.fets schreef:Als de ICE naar London zou rijden, kunnen er wel eens onverwachtte slachtoffers vallen: Ik was eerder vandaag in Aken, en zag een petitie tegen het opdoeken van de ICE stop in Aken. Dus even wat opzoekwerk: ook Luik zou uit de boot kunnen vallen:
http://www.az-web.de/lokales/aachen-det ... ennte.html
Voor zover mijn Duits reikt:
- voor de relatie Frankfurt - London, zijn alleen Keulen, Brussel en Lille geselecteerd als stop. Eventuele andere stops zouden alleen langs de Engelse kant kunnen.
- Er zouden drie treinparen per dag zijn, die 3 van 4 huidige treinparen zouden "overnemen". Aken en Luik komen er dan wel heel bekaaid uit.
Aken is heel hard aan lobbyen om die stops te houden..



Re: ICE in London
Zolang UK niet bij Schengen is, nog voor heel lang dus!Robin schreef:
Probleem is denk ik dat je altijd met grenscontroles zit.