Pagina 2 van 2
Re: Ze kunnen er toch nog mee lachen bij de nmbs
Geplaatst: 15 dec 2010, 17:57
door jotie
Darko schreef:Bibke schreef:Omdat de bestuurder zijn bril niet bij heeft en zijn trein niet vind rijdt de ....
Omdat het weer eens vriest rijdt de....
enzovoort :p wa ik daar al gehoord heb.. niet te doen eigelijk
Maar... Dat zijn toch gewoon de werkelijke redenen? Ik vind het juist heel correct om dat zo om te roepen, liefst nog met een kwinkslag. Als er dan toevallig een bende azijnpissers op het perron staat, welja, laat ze dan maar klagen, die hebben toch niets beters te doen. De doorsnee reiziger glimlacht even, voelt zich voor een keertje ernstig genomen en haalt vervolgens de schouders op, met of zonder zuchtje. Alweer een vertragingsminuut overwonnen
Heel wat anders dan: "Wegens het niet tijdig beschikbaar zijn van het materieel,..." Dan hoor je op het perron terecht reacties zoals: "Ja, moesten ze dat stel nog in elkaar knutselen,
ofwa?" Zeg dan gewoon dat er vertraging is door een voorgaande rit in vertraging door onze onrealistische dienstregeling. Geen decodering nodig, gewoon recht voor de raap, uit respect voor de reiziger. De dag dat de NMBS zoveel openheid aandurft, schrijf ik meteen een felicitatiebriefje naar de klantendienst.
Re: Ze kunnen er toch nog mee lachen bij de nmbs
Geplaatst: 15 dec 2010, 21:55
door Bordensteker
jotie schreef:Zeg dan gewoon dat er vertraging is door een voorgaande rit in vertraging door onze onrealistische dienstregeling. Geen decodering nodig, gewoon recht voor de raap, uit respect voor de reiziger. De dag dat de NMBS zoveel openheid aandurft, schrijf ik meteen een felicitatiebriefje naar de klantendienst.
Ik kan waardering opbrengen voor eerlijkheid en respect naar de klant toe.
Het is echter uw broodheer die u (met uw volmondige instemming) aangenomen heeft, en die uw salaris betaalt, en die daarmee
uiteindelijk binnen de grenzen van de wet helemaal de dienst uitmaakt.
Ik kan het weten, want heb in mijn loopbaan (tot voor kort steeds "in de privé") meer dan eens bakzeil moeten halen.
Men zegt niet voor niets:
"Wiens brood men eet, diens woord men spreekt".
Het is aan de werkgever zelf om te bepalen wanneer hij aan de door u bepleite openheid toe is. U mag daar intern en via de vakbond op aandringen, maar u heeft als het er op aankomt enkel stemrecht met uw voeten.
Of u dat meer recht van spreken geeft staat nog te bezien, maar in elk geval bent u uw recht op het brood dan kwijt ...
Re: Ze kunnen er toch nog mee lachen bij de nmbs
Geplaatst: 17 dec 2010, 17:56
door dekooiker
Sommige mensen omschrijven hen als azijnpissers, anderen als 'misnoegde klanten' (zijn er andere?).
Wat als de omroepers het beu zijn en geen enkele versporing omroeper of uithangen?
Een concreet geval:
Trein valt defect.
Bestuurder licht de permanentie in zodat er een hulpelement kan gezonden worden want het euvel is niet zomaar te herstellen.
De reizigers op het perron staan er ondertussen al een hele tijd.
Men vergeet RDV in te lichten of men vergeet het niet.
Feit is dat het veel te lang duurt eer TC, dat nochtans vlak naast RDV gelegerd is, ingelicht wordt.
TC licht dan regelaars en ostch in dewelke op hun beurt de omroeper moeten inlichten.
Hoeveel tijd denkt u dat er gaat tussen defect en inlichten van de reizigers?
Op deze omslachtige wijze kàn het niet goed gaan.
De oprichting van zoiets als ROR heeft het in geen geval beter gemaakt.
Veel te veel mensen binnen die informatieketting beseffen niet half hoe belangrijk het is dat zij informatie snel en duidelijk doorgeven.
Er komt nog een moment dat omroepers het gebrek aan informatie kotsbeu zijn en dan zit de reiziger met de gebakken peren!
Re: Ze kunnen er toch nog mee lachen bij de nmbs
Geplaatst: 17 dec 2010, 18:02
door Darko
dekooiker schreef:Sommige mensen omschrijven hen als azijnpissers, anderen als 'misnoegde klanten' (zijn er andere?).
Wat als de omroepers het beu zijn en geen enkele versporing omroeper of uithangen?
Een concreet geval:
Trein valt defect.
Bestuurder licht de permanentie in zodat er een hulpelement kan gezonden worden want het euvel is niet zomaar te herstellen.
De reizigers op het perron staan er ondertussen al een hele tijd.
Men vergeet RDV in te lichten of men vergeet het niet.
Feit is dat het veel te lang duurt eer TC, dat nochtans vlak naast RDV gelegerd is, ingelicht wordt.
TC licht dan regelaars en ostch in dewelke op hun beurt de omroeper moeten inlichten.
Hoeveel tijd denkt u dat er gaat tussen defect en inlichten van de reizigers?
Op deze omslachtige wijze kàn het niet goed gaan.
De oprichting van zoiets als ROR heeft het in geen geval beter gemaakt.
Veel te veel mensen binnen die informatieketting beseffen niet half hoe belangrijk het is dat zij informatie snel en duidelijk doorgeven.
Er komt nog een moment dat omroepers het gebrek aan informatie kotsbeu zijn en dan zit de reiziger met de gebakken peren!
Ik moet wel zeggen in leuven gebeurd dit nogal snel dat de borden veranderd worden.. de ostch loopt daar rond over de perrons vaak.. en ziet dus snel als iets niet in orde is eigelijk