Maar als er hier gesproken wordt van "files op het spoor, zoals in de ochtendspits richting Brussel,..." dan veronderstel ik wel dat er op die sporen meer treinen per uur rijden dan op andere plaatsen waar er geen files zijn (want treinen stipt).Jani schreef:K V B schreef:Tja. Ik zie hoe elke dag de SBB treinen wel op tijd laat rijden op lijnen die nog een stuk drukker zijn...Jani schreef:Zoals Marc Deschemaecker al zei, zijn er wel degelijk files op het spoor, zoals in de ochtendspits richting Brussel, in de avondspits richting Gent of Hasselt, Charleroi. Je gelooft het misschien niet, maar in de ochtend-of avondspits is een trein zo goed als niet op uur te houden, ze maken ongelooflijk snel vertraging door reizigersbeweging, gesleepte treinen met een dienstregeling voor motorstellen,...
Ja, ik wil dit niet goedpraten, maar het is gewoon zo in België.
Je staat vrij om alternatieven te bedenken voor "druk treinverkeer"
NMBS en "spin" dokters
Re: NMBS en "spin" dokters
Ik blijf die melding van "druk verkeer" quatsch vinden: het lijkt erop dat men op die manier de automobilisten onder ons een voorstelling probeert te geven die dicht bij het dagelijkse filefenomeen komt op snel- en andere wegen, en misschien denkt men dat we het op die manier zullen begrijpen. Maar het klopt gewoon niet: treinen rijden volgens een strak schema, waarin alle opvolgingen, kruisingen, stilstanden berekend werden. Laat ons hopen dat dat schema in theorie nog altijd klopt.
Als het dan verkeerd loopt, dan kan dat niet aan druk verkeer geweten worden: er moet altijd een andere reden zijn waarom men van dat schema afwijkt: defect, onvoldoende tractie, te veel fietsen laden, reizigersbeweging die langer uitvalt dan gepland, problemen met seinen en andere infrastructuur, loslopende koeien... Wat wel waar is: de drukte van het verkeer heeft een rechtstreekse invloed op de gevolgen van dergelijke incidenten. Maar dan nog moet men het incident vermelden, en niet de drukte als excuus inroepen. Die drukte is een passe-partout geworden die zelfs tijdens het weekend gebruikt wordt, en dat is er voor mij net iets te veel aan.
Als het dan verkeerd loopt, dan kan dat niet aan druk verkeer geweten worden: er moet altijd een andere reden zijn waarom men van dat schema afwijkt: defect, onvoldoende tractie, te veel fietsen laden, reizigersbeweging die langer uitvalt dan gepland, problemen met seinen en andere infrastructuur, loslopende koeien... Wat wel waar is: de drukte van het verkeer heeft een rechtstreekse invloed op de gevolgen van dergelijke incidenten. Maar dan nog moet men het incident vermelden, en niet de drukte als excuus inroepen. Die drukte is een passe-partout geworden die zelfs tijdens het weekend gebruikt wordt, en dat is er voor mij net iets te veel aan.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Zelfs tijdens het weekend op lijnen waar maar 1 trein per uur per richting rijdt gebruiken ze 'druk trijnverkeer' als excuus. Dan maak je u zelfs voor de modale treingebruiker belachelijk.overweg13 schreef:Die drukte is een passe-partout geworden die zelfs tijdens het weekend gebruikt wordt, en dat is er voor mij net iets te veel aan.
Dus ook geregeld injecteur bijzetten om het waterpeil in orde te houden....nighttrain schreef: Ik dacht de T 21/27.
Voor de rest is de reglementering gemaakt om zo veilg mogelijk te zijn zonder in detail te moeten gaan pr type soort enz...... Dus om zo weinig mogelijk verschillen te moeten hebben . In het frans zeggen ze "par defaut".En dus niet "par exeption".Dus om het leven iets gemakkelijker te maken voor zij die het moeten toepassen.De kunst is om eenvoudig te blijven.

Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide