Re: Zware tijden voor Railtime
Geplaatst: 27 dec 2010, 00:16
Voor een simpel eindstationnetje als de panne of genk zou het misschien nog kunnen, maar denk eens aan het andere eind van de lijnodul schreef:Lijkt mij zelfs nog vrij simpel.
Door opvolging van de treinnumer bijvoorbeeld. 4507 wordt opgevolgd in zen retour door 4532 Dus als 4507 met 45 minuten vertraging rijdt, Zal 4532 al zeker met 15 min vertraging vertrekken omdat de keertijd op 30 minuten ligt.

Het computerprogramma kan niet weten of 4532 wordt afgeschaft, of dat er reservemateriaal en ander personeel is (en dus 0 vertraging). Misschien wordt 4507 wel beperkt en rijdt hij niet tot het eindstation.
Er zijn veel te veel uitzonderingen voor een robuust werkend computerprogramma. De beslissing om een trein af te schaffen wordt (gelukkig) nog steeds door mensen gemaakt

Dat is niet waar hoor, op het scherm in brussel kunnen ze zien welke trein het perron gaat blokkeren op het moment van keren, welke bijkomende vertraging de trein nog gaat maken door andere treinen of werken en hebben ze zelfs contact met de bestuurder.odul schreef: En wat dat omroepen betreft, dan kan ter plaatse veeeel beter dan van achter een pc scherm waar je geen zicht hebt op de realiteit.
De man aan het loket kan alleen maar zien wat hij ziet, traffic control ziet de hele lijn

Iemand aan het loket inschakelen in de informatie is gewoon een extra, overbodige schakel. Laat de omroeper die exact weet hoe het zit dat maar doen

Al besef wel dat het systeem zoals het vandaag is nog lang niet perfect is, maar in het ideale systeem wordt alles centraal geregeld
