Zware tijden voor Railtime
Zware tijden voor Railtime
Op lijn 12 klopt momenteel bijna niets Charleroi rijdt niet maar staat er nog op.
Hij is blijkbaar niet terug weggeraakt uit Essen, nu komt de tweede er al aan , wordt druk in Essen....
Kaart op Railtime klopt niet en tijden ook niet. Klopt precies alleen voor de rijdende treinen.
Hij is blijkbaar niet terug weggeraakt uit Essen, nu komt de tweede er al aan , wordt druk in Essen....
Kaart op Railtime klopt niet en tijden ook niet. Klopt precies alleen voor de rijdende treinen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Zware tijden voor Railtime invloed sneeuw op IT ?
Aai nu komt de familie terug en weer herrie.
Ik wordt bedolven onder SMSjes maar Railtime laat me weer in de steek... trein staat volgens hen in Heide, volgens de kaart in Kapellen.....
Dat zal ik straks weer mogen uitleggen
Ik wordt bedolven onder SMSjes maar Railtime laat me weer in de steek... trein staat volgens hen in Heide, volgens de kaart in Kapellen.....

Dat zal ik straks weer mogen uitleggen
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Zware tijden voor Railtime Nawoord
De familie is terug thuis met hun sterk reisverhaal...
De stoptrein (16:35) had na Antwerpen last van achtereenvolgens (redelijke communicatie ):
1) de deuren
2) beetje later motorstoring
3) seinstoring
4) "gestoorde" overweg (tot jolijt van alle Nederlanders want daar steekt men "gestoorden" in een tehuis)
5) na Heide werd de verlichting in de ganse trein uitgeschakeld (besparing ???) in volledige duisternis werd Kalmthout bereikt en de deur ging open.
(Tussen de verschillende communicaties steeds de pingetjes, dat is toch de machinist die de TBG vraagt ???
Ik heb de indruk dat er een paar mensen zaten te panikeren vooraan.
Ik denk dat het viertje nu helemaal kapot is, stoptreinen worden afgeschaft...zal eens per twee uur worden.
Dit alles gevolgd door een prachtige ingreep van Berchem, de dubbeldekker stopte op tegenspoor in Kalmthout en reed zo daarna het "kneusje" voorbij.
De stoptrein (16:35) had na Antwerpen last van achtereenvolgens (redelijke communicatie ):
1) de deuren
3) seinstoring
4) "gestoorde" overweg (tot jolijt van alle Nederlanders want daar steekt men "gestoorden" in een tehuis)
5) na Heide werd de verlichting in de ganse trein uitgeschakeld (besparing ???) in volledige duisternis werd Kalmthout bereikt en de deur ging open.
(Tussen de verschillende communicaties steeds de pingetjes, dat is toch de machinist die de TBG vraagt ???
Ik denk dat het viertje nu helemaal kapot is, stoptreinen worden afgeschaft...zal eens per twee uur worden.
Dit alles gevolgd door een prachtige ingreep van Berchem, de dubbeldekker stopte op tegenspoor in Kalmthout en reed zo daarna het "kneusje" voorbij.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Zware tijden voor Railtime Nawoord
laat me raden, de deuren te antwerpen-damdentheo schreef:De familie is terug thuis met hun sterk reisverhaal...
1) de deuren
3) seinstoring

Re: Zware tijden voor Railtime
Kan wel ik was er niet bij mijn familie wel.
Ik blijf het een gekke verzameling vinden, moeilijk te geloven.
Dat laatste rijden in volle duisternis vind ik heel gek, kun je daar een trein mee "redden" ?
Dat laatste rijden in volle duisternis vind ik heel gek, kun je daar een trein mee "redden" ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Denk niet dat dat iets uitmaakt ze.dentheo schreef:Kan wel ik was er niet bij mijn familie wel.
Vind het ook maar raar mja.
van 1 tot 4 kan altijd voor vallen, natuurlijk pech dat je alles op 1 dag hebt :/.

Dat was het Varkentje toch?
Opvallend dat die zoveel panne vertoonde. Je zou eerder denken dat dit hoort bij de Benelux (Traxx) of de M6.
Zal wel pech zijn, ik vind het over het algemeen wel een betrouwbare trein (alleen stopt hij wel heel veel
)
Groetjes en nog fijne feestdagen.
Marianne
Opvallend dat die zoveel panne vertoonde. Je zou eerder denken dat dit hoort bij de Benelux (Traxx) of de M6.
Zal wel pech zijn, ik vind het over het algemeen wel een betrouwbare trein (alleen stopt hij wel heel veel

Groetjes en nog fijne feestdagen.
Marianne

Was inderdaad een varkentje. hebben wel meer problemen met de compressor meen ik en slechts één per viertje...
Ik gok dat dit de reden was van het deur probleem en de motor zal wel de motor van die compressor geweest zijn
Maar de binnenverlichting uit vond ik nogal gek.
Ik weet niet hoeveel verlichting er in zo'n viertje hangt maar 1 ampère op 3kv geeft 3KW of 120 lampen van 25W ...
1A besparen om een trein in beweging te houden.... paniek of wetenschap ?
Ik gok dat dit de reden was van het deur probleem en de motor zal wel de motor van die compressor geweest zijn

Maar de binnenverlichting uit vond ik nogal gek.
Ik weet niet hoeveel verlichting er in zo'n viertje hangt maar 1 ampère op 3kv geeft 3KW of 120 lampen van 25W ...
1A besparen om een trein in beweging te houden.... paniek of wetenschap ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
slecht moment zeker Theo.
Ik heb vorige zondag, toen het heel de dag hevig sneeuwde van Essen naar Gent gespoord H/T zonder noemenswaardige problemen.
Wat die railtime betreft, ik vraag me af hoe dat systeem eigenlijk werkt.
Stel de L trein staat in panne ergens ten velde. De daarop volgende IC trein rijdt op zen normale uur. Dus railtime duidt 'geen vertraging' aan.
Maar we weten allemaal dat die defecte L trein, wel voor de IC trein vertraging gaat zorgen, aangezien deze op dezelfde lijn terecht terecht komt.
In feite kan "railtime" dus de realiteit niet volgen, en moet deze manueel worden bijgestuurd.
Maar aangezien men nooit weet hoelang die L trein voor oponthoud zal zorgen, wordt dit achterwege gelaten, en zal de computer pas een vertraging registeren als deze trein effectief in vertraging komt.
Kijk, daarom is 'personeel' zo belangrijk... Ook in kleinere stations.
Zij hebben een veel reëler overzicht.

Ik heb vorige zondag, toen het heel de dag hevig sneeuwde van Essen naar Gent gespoord H/T zonder noemenswaardige problemen.
Stel de L trein staat in panne ergens ten velde. De daarop volgende IC trein rijdt op zen normale uur. Dus railtime duidt 'geen vertraging' aan.
Maar we weten allemaal dat die defecte L trein, wel voor de IC trein vertraging gaat zorgen, aangezien deze op dezelfde lijn terecht terecht komt.
In feite kan "railtime" dus de realiteit niet volgen, en moet deze manueel worden bijgestuurd.
Maar aangezien men nooit weet hoelang die L trein voor oponthoud zal zorgen, wordt dit achterwege gelaten, en zal de computer pas een vertraging registeren als deze trein effectief in vertraging komt.
Kijk, daarom is 'personeel' zo belangrijk... Ook in kleinere stations.
Zij hebben een veel reëler overzicht.
Railtime volgt continu de flow van de treinen bij doortocht op referentiepunten.odul schreef:slecht moment zeker Theo.![]()
.
Ik denk bezet worden of vrij-rijden van blokken.
Systeem kijkt dus goed achteruit, maar slechts beperkt vooruit.
Soms wel bv. bij vertrek +20 Charleroi geeft hij op lijn 12 bv. +15 verminderend naar Essen +12, dat is dus een beredeneerde gok.
Wanneer op L12 de stoptrein met +20 naar Roosendaal rijdt zal hij te laat daar weer weg gaan (vertraging groter dan keertijd)
Die vertraging komt pas op Railtime bij vertrek trein uit Roosendaal naar Antwerpen....
ps.Ik geloof niet dat persoon aan het loket een rol speelt bij de "voeding" van Railtime
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Dus railtime bevat nog 'kinderziektes" die men best zo snel mogelijk oplost.dentheo schreef:Railtime volgt continu de flow van de treinen bij doortocht op referentiepunten.odul schreef:slecht moment zeker Theo.![]()
.
Ik denk bezet worden of vrij-rijden van blokken.
Systeem kijkt dus goed achteruit, maar slechts beperkt vooruit.
Soms wel bv. bij vertrek +20 Charleroi geeft hij op lijn 12 bv. +15 verminderend naar Essen +12, dat is dus een beredeneerde gok.
Wanneer op L12 de stoptrein met +20 naar Roosendaal rijdt zal hij te laat daar weer weg gaan (vertraging groter dan keertijd)
Die vertraging komt pas op Railtime bij vertrek trein uit Roosendaal naar Antwerpen....
ps.Ik geloof niet dat persoon aan het loket een rol speelt bij de "voeding" van Railtime
Zoals in het voorbeeldje, wanneer de 'keertijd' niet meer gehaald kan worden, zou de 'retour' onmiddellijk een vertraging moeten aangeven. Wat niet gebeurt.
Het 'personeel' ter plaatse kan onmiddellijk de reizigers inlichten. Dus zij zijn geen overbodige 'luxe"
Maar voor de terugrit kan beslist worden om een andere trein in te zetten. Het gebeurt steeds minder, omdat er steeds minder materieel in reserve is, maar het kan in theorie.
Het aantal registraties varieert, maar is hetzelfde als die in de A172. In principe zijn dat alle stations (versta: een plaats met spoortoestellen) en enkele 'karakteristieke punten', zoals vertakkingen en enkele willekeurige kilometerpunten waar de afstand tussen stations te groot is, zoals op lijn 50A. Daarnaast kan een trein ook manueel stilgezet worden aan een willekeurige kilometerpaal door de lijnregelaar. Als je dat moet doen, staat die trein meestal in panne, en heb je echter wel wat anders te doen. Daarom dat het soms wel eens pas later gebeurt, of niet.
Het aantal registraties varieert, maar is hetzelfde als die in de A172. In principe zijn dat alle stations (versta: een plaats met spoortoestellen) en enkele 'karakteristieke punten', zoals vertakkingen en enkele willekeurige kilometerpunten waar de afstand tussen stations te groot is, zoals op lijn 50A. Daarnaast kan een trein ook manueel stilgezet worden aan een willekeurige kilometerpaal door de lijnregelaar. Als je dat moet doen, staat die trein meestal in panne, en heb je echter wel wat anders te doen. Daarom dat het soms wel eens pas later gebeurt, of niet.
Als het geval met de deuren op antwerpen-dam is ligt dit niet aan de compressor maar aan de schuine stand van de treindentheo schreef:Was inderdaad een varkentje. hebben wel meer problemen met de compressor meen ik en slechts één per viertje...
Ik gok dat dit de reden was van het deur probleem en de motor zal wel de motor van die compressor geweest zijn![]()
![]()

Omdat het perron in een bocht ligt en de trein scheef staat sluiten sommige deuren niet te goed.
Ik heb er al eens een vrouwelijk TBG een serieuze stamp tegen zien geven dat ik dacht dat de deur binnen lag

Ik denk dat dergelijke problemen niet door een computerprogramma kunnen opgelost worden. Ook iemand aan het loket heeft niet genoeg overzicht om dit te doen. Enkel de mensen op traffic control kennen de hele situatie en kunnen de informatie naar de reizigers deftig verzorgen (zowel via railtime als via de omroepen).odul schreef: Dus railtime bevat nog 'kinderziektes" die men best zo snel mogelijk oplost.
Zoals in het voorbeeldje, wanneer de 'keertijd' niet meer gehaald kan worden, zou de 'retour' onmiddellijk een vertraging moeten aangeven. Wat niet gebeurt.
Het 'personeel' ter plaatse kan onmiddellijk de reizigers inlichten. Dus zij zijn geen overbodige 'luxe"

Shrek schreef:Ik denk dat dergelijke problemen niet door een computerprogramma kunnen opgelost worden.odul schreef: Dus railtime bevat nog 'kinderziektes" die men best zo snel mogelijk oplost.

Waarom niet?
Lijkt mij zelfs nog vrij simpel.
Door opvolging van de treinnumer bijvoorbeeld. 4507 wordt opgevolgd in zen retour door 4532 Dus als 4507 met 45 minuten vertraging rijdt, Zal 4532 al zeker met 15 min vertraging vertrekken omdat de keertijd op 30 minuten ligt.
Sorry, maar dan doen ze belange aan hun werk NIET deftig.Ook iemand aan het loket heeft niet genoeg overzicht om dit te doen. Enkel de mensen op traffic control kennen de hele situatie en kunnen de informatie naar de reizigers deftig verzorgen (zowel via railtime als via de omroepen).
En wat dat omroepen betreft, dan kan ter plaatse veeeel beter dan van achter een pc scherm waar je geen zicht hebt op de realiteit.