VIRM mag niet in Em komen (zonder aanpassingen), dus die valt af Elders in dit topic: Alleen toegelaten zijn Vtjes en de onverbouwde ICM's. Maar een lsose ICM-IV zou krap zijn, twee aan elkaar behoorlijk overkill. Daarnaast zijn er daar nog maar 17 van over (4234-4240, 4242-4250)
Dus het zullen dan Vtjes worden, of men gaat weer met 2xBR189+Bimz+Apmz pendelen...
(zoals http://s179.photobucket.com/albums/w304 ... 2009-4.mp4. Bimdz+5xBimz+2xApmz. De Bimdz en Bimz kennen we in NL van het ICL... Dat waren ook Bim(d)z maar ook Aimz (van de DB) en feitelijk hoorden de Avmz van de NS ook bij...)
msts.be schreef:Waar er hier geen aandacht wordt aan besteed is het feit dat er wéér een ICE-3M minder is, die al storingsgevoelig en overbevraagd zijn. Gaat de DB Ersatzzüge inzetten (Köln - Emmerich, Emmerich - A'dam Centraal met Koplopers/IRM ?) of kunnen de ritten met het beschikbare materieel verzekerd worden ?
De meeste reden sowieso al niet tot Asd en, zoals al eerder gemeld, doen ze het met Plan V. Mönchengladbach is toch prachtig als grensstation
Momenteel rijdt men niet(!) in NL. Reizigers mogen mee met de 3000 of 800/3100 (in volgorde: IC Den Helder-Nijmegen, IC (Schagen(spits)-)Alkmaar-Heerlen/Maastricht en Schiphol-Nijmegen. Die twee laatsten geven aansluiting op Utrecht met elkaar)) waarbij je in Arnhem met de bus mag. CNL en de EN gaan via Eindhoven-Venlo met een extra stop op Blerick. (Nummer 1 wat betreft troosteloze stations). Aan het perron van Venlo kan je geen locwisselen (technisch is het mogelijk, maar perrontechnisch niet) en in Blerick is makkelijk te bereiken vanuit Arnhem.
Maar idd: verwacht maar Vtjes. (Moenchlengladbach zou ik niet proberen met Vtjes, verder dan Venlo gaan ze het niet leuk vinden)
De botsing tussen een goederen- en een passagierstrein dinsdag bij Zevenaar is waarschijnlijk veroorzaakt door koperdiefstal. Over een lengte van 150 meter is driehonderd meter koperdraad weggenomen. Dat meldt het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) vrijdag.
Dinsdag schampten rond het middaguur een lege Duitse goederentrein en een Duitse internationale passagierstrein uit Amsterdam elkaar. Bij het ongeval raakte niemand gewond. De materiële schade was echter groot. Door de botsing ontspoorden de twee voorste wagons van de passagierstrein en de drie achterste wagons van de goederentrein.
Het treinverkeer tussen Arnhem en het Duitse Emmerich lag na de botsing bijna twee dagen stil. Ook op de Betuwelijn was geen treinverkeer mogelijk. Donderdagochtend kwam het treinverkeer tussen Nederland en Duitsland pas weer op gang, doordat de opruim- en herstelwerkzaamheden veel tijd kostten.
Het KLPD is op zoek naar getuigen van de diefstal of mensen die iets kunnen vertellen over de mogelijke daders. "Door diefstal van koper is de veiligheid op het spoor in geding. Afgezien van de verstoring van de treinenloop en de materiële en economische schade die hierdoor ontstaat, kunnen ook mensenlevens op het spel komen te staan", aldus het KLPD.
Voor de koperdiefstal kunnen maximumstraffen van vijftien tot twintig jaar cel worden opgelegd. Voor zaken rond koperdiefstal op en rond het spoort zijn sinds vorig jaar tot nu 29 verdachten aangehouden.
De beveiliging is daarop gemaakt: Als er iets niet wordt gedetecteerd (de goederentrein) dan valt er een relais niet goed... En daardoor iets geen verbinding maakt-> open stroomkring->geeft geen sein door->sein/wissel/overwegstoring. En dan krijg je er nooit een rijweg overheen, terwijl dat wel zo was (sein_ICE op groen, wissels in goede positie)
Overigens: Den Kranten in Nederland vinden het heel moeilijk om twee spoorlijnen uit elkaar te houden. BetuweRoute=goederenlijn die tussen de Kijfhoek en Zevenaar ligt.
BetuweLijn="normale" spoorlijn Elst-Tiel-Geldermalsen-Dordrecht, waar vanaf het jaar +-1870 PERSONENtreinen rijden.
MaartendeJ schreef:Momenteel rijdt men niet(!) in NL. Maar idd: verwacht maar Vtjes. (Moenchlengladbach zou ik niet proberen met Vtjes, verder dan Venlo gaan ze het niet leuk vinden)
Excuses, ik drukte mij niet duidelijk uit. Ik bedoelde dat andere ICE's voor het ongeluk al werden gereden met Plan V. Het andere deel van mijn zin sloeg op mijn persoonlijke uitstapjes, dat ik dan wel via Mönchengladbach en Venlo omreis en de bus laat voor wat ze is. Mönchengladbach doet me steeds denken aan 'vroeger,' ik hou wel van de vergane glorie die dat station uitstraalt, al is het jammer dat die verbinding zo werd 'verneukt' door DB en NS.
Over de BetwueLijn: er staat wat in de hens op Kijfhoek dixit nieuwsbureaus. Dat is toch allemaal goederen?
Ondertussen is uit het schadestel van dit ongeval (4654) en de 4681, aangereden op een overweg in augustus 2010 één nieuw stel samengesteld, de 4654 II. Om de 4681 te vervangen is er een 16e Velaro D bijbesteld: