Pagina 2 van 2

Re: TBL1+ en traxx

Geplaatst: 08 feb 2011, 19:37
door dentheo
Shrek schreef:Die details aanpakken heeft dan niet zoveel zin meer.
Inderdaad de TBL1+ die men gelegd heeft op lijn 12 is onzin.
4 van de zes reizigerstreinen/uur komen uit Nederland, en alle goederentreinen ook.

Re: TBL1+ en traxx

Geplaatst: 16 feb 2011, 15:49
door Adler
Paul1946 schreef:Hoe kan men dan veiligheid met TBL1+ garanderen als de traxx-en en de locomotieven van privé-operatoren niet met dat systeem zijn uitgerust. Stel dat alle loc's van de NMBS ermee uitgerust zijn en Infrabel ook klaar is met zijn TBL1+ infrastructuur, dan zijn de traxxen en de locs van de privé-operatoren haast spookrijders?
Punt 12.2.E van de bijlage B van het ministerieel besluit van 30 juli 2010 tot aanneming van de van toepassing zijnde vereisten op het rollend materieel voor het gebruik van de rijpaden bepaalt dat de infrastructuurbeheerder ritbeperkingen kan opleggen vanaf 1 januari 2015 voor het verkeer van voertuigen zonder TBL1+ op infrastructuren die met TBL1+ zijn uitgerust.
Die ritbeperkingen kunnen bijvoorbeeld bestaan uit het opleggen van een maximum snelheid.

Dat werd gisteren nogmaals bevestigd door staatssecretaris Schouppe als antwoord op een parlementaire vraag hierover in de commissie Infrastructuur.