TBL1+ en traxx
TBL1+ en traxx
Wanneer krijgen de traxxen TBL1+ ?
Directie van de NMBS kan toch slecht verantwoorden dat die elk uur dwars door Belgie rijden, met de Benelux, zonder moderne beveiliging ?
Directie van de NMBS kan toch slecht verantwoorden dat die elk uur dwars door Belgie rijden, met de Benelux, zonder moderne beveiliging ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: TBL1+ en traxx
De Trax zal vermoedelijk niet voorzien worden van TBL1+ aangezien ze geen eigendom zijn van NMBS.
Re: TBL1+ en traxx
Is dat een uiting van het "veiligheidsbewustzijn" ???
En hoe zit dat met de Thalys ?
En hoe zit dat met de Thalys ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: TBL1+ en traxx
Als de infrastructuurbeheerder dit systeem als noodzakelijk stelt om over het net te rijden zal het toch moeten.Nils schreef:De Trax zal vermoedelijk niet voorzien worden van TBL1+ aangezien ze geen eigendom zijn van NMBS.
Re: TBL1+ en traxx
Maar de NMBS ging toch zijn eigen veiligheidsbewustzijn oppompen ...dan moeten ze veilige toestellen inzetten.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: TBL1+ en traxx
Infrabel kan het TBL1+ systeem niet opleggen aan de operatoren aangezien het pas in voege gekomen is na het ontstaan van ETCS.Kristofke schreef:Als de infrastructuurbeheerder dit systeem als noodzakelijk stelt om over het net te rijden zal het toch moeten.Nils schreef:De Trax zal vermoedelijk niet voorzien worden van TBL1+ aangezien ze geen eigendom zijn van NMBS.
Indien men een nieuw verplicht systeem in voege wil laten komen, legt Europa op dat dit ETCS is om een verdere wildgroei aan systemen te stoppen.
Re: TBL1+ en traxx
Om dezelfde reden moet geen enkele privé locomotief worden aangepast. Het betreft dan de locomotieven in gebruik door crossrail, trainsport, captrain, cfl, sncf, ....
Locs in eigendom van een leasingbedrijf maar gebruikt door de NMBS vallen hier dus evengoed onder.
Dit gaat dus over de reeksen 28, 29 en 57 men kan die eigenaars dus niet verplichten tbl1+ te monteren.
Locs in eigendom van een leasingbedrijf maar gebruikt door de NMBS vallen hier dus evengoed onder.
Dit gaat dus over de reeksen 28, 29 en 57 men kan die eigenaars dus niet verplichten tbl1+ te monteren.
Re: TBL1+ en traxx
is de Benelux niet van NS Highspeed ook niet?
ik denk niet dat er TBL1+ op zal komen ze
ik denk niet dat er TBL1+ op zal komen ze




Re: TBL1+ en traxx
Ja dat wist ik al, maar TBL1+ is niet op 1 dag ingebouwd heSteven schreef:De traxx in de Benelux is een reeks 28 en dus gehuurd door de NMBS.

Maar ik bedoelde meer, heeft NS niet ergens wat inspraak? je kan toch niet op 1 dag een traxx eruit halen en een ganse reeks afschaffen




Re: TBL1+ en traxx
NS gaat zich niet moeien met die locs dat moet de NMBS zelf oplossen en zoals reeds gezegd zijn het gehuurde locs en dus zal de eigenaar bepalen of ze tbl1+ krijgen of niet. Ik vrees dat het er niet zal inkomen. Het is een tijdelijk systeem tot er etcs is en dus zijn dat zotte kosten voor die locs.
Re: TBL1+ en traxx
Zullen we er eens een lid van die kamercommissie erop zetten ?
En de Nederlandse pers, want die mensen rijden wel graag veilig door Belgie...
Dan kan de NMBS-holding, met al zijn stief en echte dochters, eens laten zien hoe veiligheidsbewust ze bezig zijn.
Als de traxxen niet omgebouwd worden, gaan de 77ers gouden tijden tegemoet of worden die ook niet omgebouwd ?
En de Nederlandse pers, want die mensen rijden wel graag veilig door Belgie...
Dan kan de NMBS-holding, met al zijn stief en echte dochters, eens laten zien hoe veiligheidsbewust ze bezig zijn.
Als de traxxen niet omgebouwd worden, gaan de 77ers gouden tijden tegemoet of worden die ook niet omgebouwd ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: TBL1+ en traxx
Hoe kan men dan veiligheid met TBL1+ garanderen als de traxx-en en de locomotieven van privé-operatoren niet met dat systeem zijn uitgerust. Stel dat alle loc's van de NMBS ermee uitgerust zijn en Infrabel ook klaar is met zijn TBL1+ infrastructuur, dan zijn de traxxen en de locs van de privé-operatoren haast spookrijders?
Re: TBL1+ en traxx
Dat doet de nmbs nu toch ook in Maastricht en Roosendaal?Paul1946 schreef:Hoe kan men dan veiligheid met TBL1+ garanderen als de traxx-en en de locomotieven van privé-operatoren niet met dat systeem zijn uitgerust. Stel dat alle loc's van de NMBS ermee uitgerust zijn en Infrabel ook klaar is met zijn TBL1+ infrastructuur, dan zijn de traxxen en de locs van de privé-operatoren haast spookrijders?
Het grootste aantal treinbewegingen zijn nog altijd nmbs-materiaal op infrabel-sporen. Als die beide voorzien zijn is het gros van het risico al weg. Die details aanpakken heeft dan niet zoveel zin meer. Beter is die investeringen daarna in ETCS te doen

Re: TBL1+ en traxx
beter ETCS in de eerste plaats gedaanShrek schreef:Dat doet de nmbs nu toch ook in Maastricht en Roosendaal?Paul1946 schreef:Hoe kan men dan veiligheid met TBL1+ garanderen als de traxx-en en de locomotieven van privé-operatoren niet met dat systeem zijn uitgerust. Stel dat alle loc's van de NMBS ermee uitgerust zijn en Infrabel ook klaar is met zijn TBL1+ infrastructuur, dan zijn de traxxen en de locs van de privé-operatoren haast spookrijders?
Het grootste aantal treinbewegingen zijn nog altijd nmbs-materiaal op infrabel-sporen. Als die beide voorzien zijn is het gros van het risico al weg. Die details aanpakken heeft dan niet zoveel zin meer. Beter is die investeringen daarna in ETCS te doen



