Pagina 2 van 3
Re: Eurofima I6 vragen....
Geplaatst: 15 feb 2011, 16:51
door MaartendeJ
Alle rijtuigen die nu, op dit moment, in de Benelux en in de Fyra rijden zijn van NS-Hispeed, gehuurd/geleased van NS-R.
Altijd al geweest: Locs zijn van de NMBS, rijtuigen van de NS.
In April komt er dus een stammetje I6-rijtuigen van de OBB bij. Vast en zeker gehuurd door NS-hispeed.
Re: Eurofima I6 vragen....
Geplaatst: 15 feb 2011, 16:56
door 260689
MaartendeJ schreef:Alle rijtuigen die nu, op dit moment, in de Benelux en in de Fyra rijden zijn van NS-Hispeed, gehuurd/geleased van NS-R.
Altijd al geweest: Locs zijn van de NMBS, rijtuigen van de NS.
In April komt er dus een stammetje I6-rijtuigen van de OBB bij. Vast en zeker gehuurd door NS-hispeed.
I6 en I10 rijtuigen van de NMBS zie je zeer regelmatig nog in de Beneluxroulatie, van September 2009 tot december 2010 hadden ze zelfs vaste treinen die met I6/I10 reden.
Re: Eurofima I6 vragen....
Geplaatst: 15 feb 2011, 17:43
door donauwalzer
Deze ÖBB Amz en Bmz wagens zijn allemaal geschikt gemaakt voor 200 km/h.
De kleuren zijn helaas niet verbeterd t.o.v de oude kleuren.
Maar het brengt wel weer wat afwisseling in de Benelux ondanks dat ik de Belgische I6 wagens mooier vind omdat
deze uiterlijk origineler zijn, zoals de ramen en schuifdeuren.
Op deze foto's het verschil te zien tussen de originele Eurofima Fiat draaistellen (0nder) en de draaistellen van de eigen serie naast de Eurofima.
Re: Eurofima I6 vragen....
Geplaatst: 15 feb 2011, 22:45
door MaartendeJ
260689 schreef:MaartendeJ schreef:Alle rijtuigen die nu, op dit moment, in de Benelux en in de Fyra rijden zijn van NS-Hispeed, gehuurd/geleased van NS-R.
Altijd al geweest: Locs zijn van de NMBS, rijtuigen van de NS.
In April komt er dus een stammetje I6-rijtuigen van de OBB bij. Vast en zeker gehuurd door NS-hispeed.
I6 en I10 rijtuigen van de NMBS zie je zeer regelmatig nog in de Beneluxroulatie, van September 2009 tot december 2010 hadden ze zelfs vaste treinen die met I6/I10 reden.
Klopt, maar door NShispeed geleased.. Ik had het wellicht anders moeten formuleren: NMBS regelt de Locs, NSHispeed regelt de rijtuigen. En met regelen bedoel ik ook "verantwoordelijk zijn voor"
Re: Eurofima I6 vragen....
Geplaatst: 27 feb 2011, 10:50
door MaartendeJ
Vandaag(!) komt er met CNL 1318 (doordeweeks 418) een Oostenrijkse wagen I6-rijtuig mee het land in. Ongetwijfeld voor opleiding (sluiten van de deuren, kleine storingen).
Re: Eurofima I6 vragen....
Geplaatst: 27 feb 2011, 18:25
door Terminus
MaartendeJ schreef:Vandaag(!) komt er met CNL 1318 (doordeweeks 418) een Oostenrijkse wagen I6-rijtuig mee het land in. Ongetwijfeld voor opleiding (sluiten van de deuren, kleine storingen).
Een "Oostenrijks I6-rijtuig" is wel geen correcte benaming voor dat type rijtuig. Het is niet dat dit type rijtuig in elk land "I6" heet

Re: Eurofima I6 vragen....
Geplaatst: 27 feb 2011, 19:23
door MaartendeJ
Maakt mij niet uit, zo vind ik het nog duidelijk overkomen, wat het belangrijkste is.

Re: Eurofima I6 vragen....
Geplaatst: 27 feb 2011, 19:34
door b-loc
Terminus schreef:MaartendeJ schreef:Vandaag(!) komt er met CNL 1318 (doordeweeks 418) een Oostenrijkse wagen I6-rijtuig mee het land in. Ongetwijfeld voor opleiding (sluiten van de deuren, kleine storingen).
Een "Oostenrijks I6-rijtuig" is wel geen correcte benaming voor dat type rijtuig. Het is niet dat dit type rijtuig in elk land "I6" heet

Hoe noemen deze dan?
Re: Eurofima I6 vragen....
Geplaatst: 27 feb 2011, 23:53
door donauwalzer
Een 1e klas Wagen heette vroeger een Amoz nu Amz
Een 2e klas Wagen heette vroeger een Bmoz en nu Bmz
Re: Eurofima I6 vragen....
Geplaatst: 06 apr 2011, 10:41
door carlos
Dieselfreak schreef:Steven schreef:Sinds kort zijn er ook een aantal aangepast om aan 200km/u te rijden waardoor je ze ook kan zien in de IC treinen tussen Oostenden en Eupen en ook op de trein Brussel Maastricht.
& Op welke uren doen die dan dienst op die lijnen? Ik heb al eens in een I10 gezeten op de IC A, maar een I6 heb ik daar nog niet gezien.
Deze morgen stond er in Brussel Noord (spoor10) rond 8u30 een trein T13+I6a+een reeeks I11-en+I11BDX
Is het de bedoeling dat op termijn alle I-en en alle I6-en 200km/u zullen mogen rijden?
Die upgrade van 160 naar 200 is dit pure homologatie, of zijn daar technische wijzigingen voor nodig?
Tenslotte zitten er ook andere types van rijtuigen in de pipeline om op^gewaardeerd te worden tot 200km/u? (ikdenk hierbij in de eerste plaats aan M6 en M4)
Re: Eurofima I6 vragen....
Geplaatst: 06 apr 2011, 13:21
door Brent
carlos schreef:Dieselfreak schreef:Steven schreef:Sinds kort zijn er ook een aantal aangepast om aan 200km/u te rijden waardoor je ze ook kan zien in de IC treinen tussen Oostenden en Eupen en ook op de trein Brussel Maastricht.
& Op welke uren doen die dan dienst op die lijnen? Ik heb al eens in een I10 gezeten op de IC A, maar een I6 heb ik daar nog niet gezien.
Deze morgen stond er in Brussel Noord (spoor10) rond 8u30 een trein T13+I6a+een reeeks I11-en+I11BDX
Is het de bedoeling dat op termijn alle I-en en alle I6-en 200km/u zullen mogen rijden?
Die upgrade van 160 naar 200 is dit pure homologatie, of zijn daar technische wijzigingen voor nodig?
Tenslotte zitten er ook andere types van rijtuigen in de pipeline om op^gewaardeerd te worden tot 200km/u? (ikdenk hierbij in de eerste plaats aan M6 en M4)
Wat is het verschil eigenlijk tussen i10 en i6?

Re: Eurofima I6 vragen....
Geplaatst: 06 apr 2011, 13:39
door overweg13
Brent schreef:
Wat is het verschil eigenlijk tussen i10 en i6?

De I6 dragen de langste jurken, de I10 eerder Schotse kilts.
Re: Eurofima I6 vragen....
Geplaatst: 06 apr 2011, 15:55
door Brent
overweg13 schreef:Brent schreef:
Wat is het verschil eigenlijk tussen i10 en i6?

De I6 dragen de langste jurken, de I10 eerder Schotse kilts.
???? wa bedoelt ge nu
Re: Eurofima I6 vragen....
Geplaatst: 06 apr 2011, 15:59
door b-loc
overweg13 schreef:Brent schreef:
Wat is het verschil eigenlijk tussen i10 en i6?

De I6 dragen de langste jurken, de I10 eerder Schotse kilts.
I6 heeft coupeetjes. gang is langs ene kant van rijtuig.
I10 daarbij zijn de zitplaatsen zoals bij een I11
De onderkant van I6 is mooier afgewerkt
I6
I10

Bij I6 hebben alle rijtuigen klapraampjes bij I10 deel klapraampjes en deel schuiframen
Re: Eurofima I6 vragen....
Geplaatst: 06 apr 2011, 16:01
door Brent
Nu ik deze vergelijking zie kan je het dus ook zien aan de ramen
