Eurofima I6 vragen....
Eurofima I6 vragen....
Hallo!
Wie kan mij vertellen waar op dit moment nog Eurofima I6 wagens aan zijn te treffen.
In de Benelux zijn ze inmiddels verdwenen heb ik begrepen.
2e klas wagens in Memling kleuren zijn van binnen nog bijna origineel, klopt dat?
Wanneer exact is de laatste oranje Eurofima zijn originele kleur verloren?
Bedankt voor antwoorden!
Groeten,
Niels
Wie kan mij vertellen waar op dit moment nog Eurofima I6 wagens aan zijn te treffen.
In de Benelux zijn ze inmiddels verdwenen heb ik begrepen.
2e klas wagens in Memling kleuren zijn van binnen nog bijna origineel, klopt dat?
Wanneer exact is de laatste oranje Eurofima zijn originele kleur verloren?
Bedankt voor antwoorden!
Groeten,
Niels
Re: Eurofima I6 vragen....
De i6 rijtuigen zijn zowat overal te vinden.
Van de EC treinen richting zwitserland over lijnen 161/162 tot in verschillende piekuurtreinen.
Sinds kort zijn er ook een aantal aangepast om aan 200km/u te rijden waardoor je ze ook kan zien in de IC treinen tussen Oostenden en Eupen en ook op de trein Brussel Maastricht.
Van de EC treinen richting zwitserland over lijnen 161/162 tot in verschillende piekuurtreinen.
Sinds kort zijn er ook een aantal aangepast om aan 200km/u te rijden waardoor je ze ook kan zien in de IC treinen tussen Oostenden en Eupen en ook op de trein Brussel Maastricht.
Re: Eurofima I6 vragen....
Bedankt!
Zijn alle I6 wagens inmiddels uitgerust met het nieuwe deursluitsysteem?
Ik volg deze wagens eigenlijk al van begin af toen zij in 1977 in Nederland als sncf wagen tussen Parijs en Amsterdam reden.
Einde jaren 80 kwamen ook de Belgische I6 wagens naar Nederland.
Oranje in combinatie met het donkergrijze dak heb ik ze altijd het mooist gevonden.
In een Memling uitvoering waar ik een half jaar geleden in gezeten had waren inmiddels de gordijnen vervangen door een rolgordijn maar verder
leek het interieur nog erg op het origineel.
Groeten,
Niels
Zijn alle I6 wagens inmiddels uitgerust met het nieuwe deursluitsysteem?
Ik volg deze wagens eigenlijk al van begin af toen zij in 1977 in Nederland als sncf wagen tussen Parijs en Amsterdam reden.
Einde jaren 80 kwamen ook de Belgische I6 wagens naar Nederland.
Oranje in combinatie met het donkergrijze dak heb ik ze altijd het mooist gevonden.
In een Memling uitvoering waar ik een half jaar geleden in gezeten had waren inmiddels de gordijnen vervangen door een rolgordijn maar verder
leek het interieur nog erg op het origineel.
Groeten,
Niels
Re: Eurofima I6 vragen....
Misschien voor liefhebbers interessant om te weten....
De ÖBB heeft naast de originele Eurofima wagens ook een eigen serie gebouwd die redelijk hetzelfde is.
De verschillen zijn de draaistellen en de schortplaten maar een belangrijk verschil is dat het koelingsrooster aan de gangzijde een compleet
venster verder naar rechts geplaatst is dan de originele Eurofima.
De ÖBB heeft naast de originele Eurofima wagens ook een eigen serie gebouwd die redelijk hetzelfde is.
De verschillen zijn de draaistellen en de schortplaten maar een belangrijk verschil is dat het koelingsrooster aan de gangzijde een compleet
venster verder naar rechts geplaatst is dan de originele Eurofima.
Re: Eurofima I6 vragen....
En die ÖBB wagens zouden wel is in de IC-B kunnen zitten binnenkort...donauwalzer schreef:Misschien voor liefhebbers interessant om te weten....
De ÖBB heeft naast de originele Eurofima wagens ook een eigen serie gebouwd die redelijk hetzelfde is.
De verschillen zijn de draaistellen en de schortplaten maar een belangrijk verschil is dat het koelingsrooster aan de gangzijde een compleet
venster verder naar rechts geplaatst is dan de originele Eurofima.
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Eurofima I6 vragen....
& Op welke uren doen die dan dienst op die lijnen? Ik heb al eens in een I10 gezeten op de IC A, maar een I6 heb ik daar nog niet gezien.Steven schreef:Sinds kort zijn er ook een aantal aangepast om aan 200km/u te rijden waardoor je ze ook kan zien in de IC treinen tussen Oostenden en Eupen en ook op de trein Brussel Maastricht.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: Eurofima I6 vragen....
? Heeft de ÖBB dan Eurofima's verkocht aan de NMBS ? Ja OK, met de instroom van RailJets gaan er Eurofima's uit, maar allemaal verdwijnen zullen ze nog niet..Juupske schreef:En die ÖBB wagens zouden wel is in de IC-B kunnen zitten binnenkort...
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: Eurofima I6 vragen....
http://www.spoorforum.com/spoorforum/ph ... f=9&t=2944
Per april gaat er dus een ICR-stam uit de Benelux naar de Fyra (dus van Brussel-Amsterdam naar Breda-Amsterdan via HSL), waardoor er iets vervangen moet worden. Dat zou dan gaan om de OBB-rijtuigen.
(Is echter nog niet bevestigd. Daarnaast heb ik soms wel mijn twijfels bij berichten op dat forum. Dus 100% zeker is het niet, maar er kan allicht rekening gehouden worden met...
)
Per april gaat er dus een ICR-stam uit de Benelux naar de Fyra (dus van Brussel-Amsterdam naar Breda-Amsterdan via HSL), waardoor er iets vervangen moet worden. Dat zou dan gaan om de OBB-rijtuigen.
(Is echter nog niet bevestigd. Daarnaast heb ik soms wel mijn twijfels bij berichten op dat forum. Dus 100% zeker is het niet, maar er kan allicht rekening gehouden worden met...

Re: Eurofima I6 vragen....
Als ik de komende week Eurofima wagens wil gaan fotograferen waar kan ik dan het beste heen?
Brussel Zuid voor Piekuurtreinen of de IR trein tussen Liers en Luxembourg?
Het gaat mij om nog niet aangepaste I6 wagens (160km/h) en niet de gemodificeerde voor hogesnelheidslijnen.
Weet iemand misschien of er afgelopen week oude Memling I6 wagens in Piekuurtreinen te zien waren en zo ja hebben
deze als startplaats in de middag Schaarbeek?
Brussel Zuid voor Piekuurtreinen of de IR trein tussen Liers en Luxembourg?
Het gaat mij om nog niet aangepaste I6 wagens (160km/h) en niet de gemodificeerde voor hogesnelheidslijnen.
Weet iemand misschien of er afgelopen week oude Memling I6 wagens in Piekuurtreinen te zien waren en zo ja hebben
deze als startplaats in de middag Schaarbeek?
Re: Eurofima I6 vragen....
en heel af en toe ook nog wel een I6.Sander14 schreef:Tussen Liers en Luxembourg rijden nu I10 wagons ipv I6'en.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Eurofima I6 vragen....
Voor het spotten van I6-rijtuigen concentreer je je best op de avondspits in Brussel op de P-treinen "richting Hasselt" (Hasselt, Genk, Landen, ...)
Re: Eurofima I6 vragen....
Ik heb nu al enkele keren opgemerkt dat P-trein 8307 (vertrek Brussel Zuid: 17u17, richting Aarschot/Hasselt) enkele I6-rijtuigen bevat. Er zit zelfs nog een I6-rijtuig in de memling-livrei...
Ik vraag me echt af wat van dat bericht waar is (al hoop ik van wel
)...dus als iemand kan bevestigen...
De rijtuigen in de IC-B komen (op een enkele uitzondering na dan) toch van NS-Hispeed?msts.be schreef:? Heeft de ÖBB dan Eurofima's verkocht aan de NMBS ? Ja OK, met de instroom van RailJets gaan er Eurofima's uit, maar allemaal verdwijnen zullen ze nog niet..Juupske schreef:En die ÖBB wagens zouden wel is in de IC-B kunnen zitten binnenkort...
Ik vraag me echt af wat van dat bericht waar is (al hoop ik van wel
