Wat is nu eigenlijk het probleem? Het is blijkbaar voorzien dat er sowieso wordt uitgeweken naar de bundel Schaarbeek? Alleen gaat hij er nu wellicht iets sneller zijn. Ik zie het probleem dus niet. Hier wordt gedaan alsof TB's autisten zijn die tilt slaan van zodra niet alles tot op de minuut loopt zoals voorzien.Peche schreef:Allemaal mooi maar, die trein moet aan de TW komen, moet daar ontkoppelen en de treinbestuurder moet dan van de TW naar bundel gent in brussel zuid. Waar hij moet koppelen met 3 sprinters om dan als stoptrein van FBMZ naar FN te rijden. Waar hij dan gedaan heeft met werken. En probeer uw plan dan maar binnen zijn uren te doen als jij wil dat hij ontkoppelt in de groep M van schaarbeek.260689 schreef:Bestuurder van die trein is van depot FN treinbegeleider van depot FGSP.
Bestuurder moet normaal in Brussel-Luxemburg leeg naar FSR rijden. Het kan perfect mogelijk zijn om die trein tot Vilvoorde te laten rijden en daar uit te wijken naar de bundel aangezien deze zowiezo de TW binnen moet voor onderhoud. Desnoods laat men die sprinter in dat kleine bundeltje stellen op uw rechter kant voor je FSR reiziger binnen rijd. De boordchef moet dan in Vilvoorde als controle richting Brussel waar hij op trein 531 terug controle tot FGSP is. Men moet gewoon de wil hebben maar we weten al langer dat dit niet in het plaatje van spoorweglogica toebehoord
Met 13 perronsporen moet dat toch lukken?Steven schreef:Door de werken van L26 moet er altijd via Schaarbeek station naar de bundel gereden worden, de inrit kant Vilvoorde is tijdelijk buiten dienst, Laat Schaarbeek station in de spits al een grote slokop zijn ivm het ontvangen van P treinen. Laat staan eentje die er komt kop maken.
Ik vind dit allemaal toch maar een vreemde redenering, hoor. Men zou toch mogen denken dat in dit tijdperk van chronisch overvolle treinen men net blij is dat een deel kan overstappen op een alternatieve trein? Het verwondert mij trouwens dat een geoefende reiziger als jij zomaar vertrouwt op die +06 die staat aangekondigd. In de NMBS-jungle kan je best op de eerste, de beste trein richting je bestemming springen want +06 wordt +010 en als je nog eens met je ogen knippert "afgeschaft". Waarom zou men trouwens moeten wachten als, zoals je zelf zegt, "elke tien minuten tien minuten zijn"?Kristofke schreef:Er is nu gekozen om de IC naar Charleroi die 10 minuten later vertrekt deze stops te laten overnemen.
Vandaag heeft dat ervoor gezorgd dat die trein in FN 8 minuten vertraging heeft en in Brussel aankwam met ongeveer 5 minuten.
Je moet jezelf eens afvragen wat je als reiziger zelf zou doen als je eindbestemming bv. FBSM is. Je staat in FN en ziet de P trein naar Vilvoorde afkomen, je weet dat 6 minuten later de IC naar Charleroi toekomt. Ik persoonlijk wacht dan op die IC zodat ik niet moet overstappen om tot in FBN te geraken. Bovendien zou je die P trein enkel nemen als je weet dat die IC uitzonderlijk zal stoppen in Vilvoorde, want wat gaat je eerste vertrek zijn naar Brussel vanuit Vilvoorde? Treinen genoeg zeg je? Elke tien minuten zijn tien minuten.
Ja reizigers naar de tussenstations tot vilvoorde kunnen deze trein dan wel gebruiken, maar het zullen er in verhouding niet veel zijn.