spoorweglogica

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

spoorweglogica

Bericht door ferry »

Hoi

Wegens brand in het seinhuis te Etterbeek beperkt of schaft de NMBS P treinen af.
Zo ook de P trein Essen-Antwerpen-Brussel Luxemburg.
Dat deze trein een "scholierentrein" vormt tussen ESSEN en ANTWERPEN en een ontdubbeling uitmaakt van de navolgende (reeds overvolle) IC trein tusen ANTWERPEN enb MECHELEN schijnt de grote denkers te ontgaan.
Akkoord dat Br Luxemburg niet kan bediend worden maat dan kan deze trein in elk geval rijden tot Mechelen of zelfs tot Vilvoorde.
Denkelijk te moeilijk....!


f
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: spoorweglogica

Bericht door Shrek »

ferry schreef:Hoi

Wegens brand in het seinhuis te Etterbeek beperkt of schaft de NMBS P treinen af.
Zo ook de P trein Essen-Antwerpen-Brussel Luxemburg.
Dat deze trein een "scholierentrein" vormt tussen ESSEN en ANTWERPEN en een ontdubbeling uitmaakt van de navolgende (reeds overvolle) IC trein tusen ANTWERPEN enb MECHELEN schijnt de grote denkers te ontgaan.
Akkoord dat Br Luxemburg niet kan bediend worden maat dan kan deze trein in elk geval rijden tot Mechelen of zelfs tot Vilvoorde.
Denkelijk te moeilijk....!


f
Inderdaad, zo'n trein is zeer moeilijk in te leggen als hij niet het hele traject kan afleggen. In de spits kan je niet zomaar een trein in Mechelen laten eindigen en dan hopen dat het spoor vanzelf weer vrijkomt.
Moesten ze de trein laten eindigen in Mechelen of Vilvoorde zouden er ongetwijfeld een hoop andere treinen vertraging opgelopen hebben...
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: spoorweglogica

Bericht door ferry »

Hoi

Een beetje vindingrijkheid zou wenselijk zijn, nu moet de overvolle IC als stoptrein fungeren!
Door de P trein bvb te laten rijden tussen Essen en Antwerpen(en om te leiden via ringspoor) kan deze zonder problemen ontvangen worden te Antwerpen Centraal op +1.
Reizigers zijn natuurlijk maar een noodzakelijk kwaad...!



f
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: spoorweglogica

Bericht door Steven »

Beste ferry je moet verder kijken, misschien vormt Antwerpen geen probleem maar de rest van de route wel. Je moet alles in zijn geheel zien en niet in losse stukjes aangezien ook wij hier niet altijd het geheel zien is het moeilijk te oordelen.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: spoorweglogica

Bericht door Asterix »

Kan men met een beetje goede wil niet uitwijken in Vilvoorde?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: spoorweglogica

Bericht door Steven »

Je moet het ook verder bezien, welk personeel zit er op, wat moet er met dat materiaal verder op de dag gebeuren, .... dat zijn allemaal factoren die de beslissing bepalen om een trein mee af te schaffen of net niet. Te veel zaken waar we geen zicht op hebben, zuiver theoretisch kan die trein inderdaad in Vilvoorde uitwijken maar als dat nadien meer zorgen dan plezier geeft is dat dus weinig zinvol.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: spoorweglogica

Bericht door Asterix »

Ja goed maar als het voorzien is dat het materiaal en personeel een beweging richting Brussel maakt, kan een beweging tot Vilvoorde toch de facto nooit voor problemen zorgen? Als het personeel nog een andere dienst vanaf Brussel dient te verzorgen, hadden zij toch verder als reiziger kunnen bollen tot in Brussel? Daarenboven kan afgeschaft materiaal tot niet méér dienen dan materiaal dat tot Vilvoorde rijdt?
RIDCO

Re: spoorweglogica

Bericht door RIDCO »

Jeroen schreef:Kan men met een beetje goede wil niet uitwijken in Vilvoorde?
Inderdaad, dat is mogelijk, maar daar zullen die slimme mensen in Brussel niet aan gedacht hebben.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: spoorweglogica

Bericht door Kristofke »

Normaalgezien rijden die lege sprinters van LX naar Schaarbeek via L26.

In principe kan men vanaf Vilvoorde ook via L26 naar Schaarbeek.

Echter is de vraag of de bundel deze trein al kan ontvangen voor zijn voorziene uur.

En men zal wel gedacht hebben beter afschaffen dan dumpen in Vilvoorde.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: spoorweglogica

Bericht door Steven »

Door de werken van L26 moet er altijd via Schaarbeek station naar de bundel gereden worden, de inrit kant Vilvoorde is tijdelijk buiten dienst, Laat Schaarbeek station in de spits al een grote slokop zijn ivm het ontvangen van P treinen. Laat staan eentje die er komt kop maken.
260689
Berichten: 3745
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: spoorweglogica

Bericht door 260689 »

Bestuurder van die trein is van depot FN treinbegeleider van depot FGSP.

Bestuurder moet normaal in Brussel-Luxemburg leeg naar FSR rijden. Het kan perfect mogelijk zijn om die trein tot Vilvoorde te laten rijden en daar uit te wijken naar de bundel aangezien deze zowiezo de TW binnen moet voor onderhoud. Desnoods laat men die sprinter in dat kleine bundeltje stellen op uw rechter kant voor je FSR reiziger binnen rijd. De boordchef moet dan in Vilvoorde als controle richting Brussel waar hij op trein 531 terug controle tot FGSP is. Men moet gewoon de wil hebben maar we weten al langer dat dit niet in het plaatje van spoorweglogica toebehoord
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: spoorweglogica

Bericht door Kristofke »

Er zullen wel afwegingen gemaakt zijn. Een trein naar Brussel heeft grotendeels reizigers voor Brussel aan boord.

Er is nu gekozen om de IC naar Charleroi die 10 minuten later vertrekt deze stops te laten overnemen.

Vandaag heeft dat ervoor gezorgd dat die trein in FN 8 minuten vertraging heeft en in Brussel aankwam met ongeveer 5 minuten.

Je moet jezelf eens afvragen wat je als reiziger zelf zou doen als je eindbestemming bv. FBSM is. Je staat in FN en ziet de P trein naar Vilvoorde afkomen, je weet dat 6 minuten later de IC naar Charleroi toekomt. Ik persoonlijk wacht dan op die IC zodat ik niet moet overstappen om tot in FBN te geraken. Bovendien zou je die P trein enkel nemen als je weet dat die IC uitzonderlijk zal stoppen in Vilvoorde, want wat gaat je eerste vertrek zijn naar Brussel vanuit Vilvoorde? Treinen genoeg zeg je? Elke tien minuten zijn tien minuten.

Ja reizigers naar de tussenstations tot vilvoorde kunnen deze trein dan wel gebruiken, maar het zullen er in verhouding niet veel zijn.

En de NMBS denkt nu niet echt altijd reizigersgewijs ;) Laat staan dat ze aan de reizigers tussen Essen en Antwerpen zouden denken.
Peche

Re: spoorweglogica

Bericht door Peche »

260689 schreef:Bestuurder van die trein is van depot FN treinbegeleider van depot FGSP.

Bestuurder moet normaal in Brussel-Luxemburg leeg naar FSR rijden. Het kan perfect mogelijk zijn om die trein tot Vilvoorde te laten rijden en daar uit te wijken naar de bundel aangezien deze zowiezo de TW binnen moet voor onderhoud. Desnoods laat men die sprinter in dat kleine bundeltje stellen op uw rechter kant voor je FSR reiziger binnen rijd. De boordchef moet dan in Vilvoorde als controle richting Brussel waar hij op trein 531 terug controle tot FGSP is. Men moet gewoon de wil hebben maar we weten al langer dat dit niet in het plaatje van spoorweglogica toebehoord
Allemaal mooi maar, die trein moet aan de TW komen, moet daar ontkoppelen en de treinbestuurder moet dan van de TW naar bundel gent in brussel zuid. Waar hij moet koppelen met 3 sprinters om dan als stoptrein van FBMZ naar FN te rijden. Waar hij dan gedaan heeft met werken. En probeer uw plan dan maar binnen zijn uren te doen als jij wil dat hij ontkoppelt in de groep M van schaarbeek.
En probeer maar in de spits een gaatje in schaarbeek om daar te keren van kant om naar de groep M te gaan.

Je moet ook weten. Iedere rit dat je dan onvoorzien moet doen moet betaald worden aan infrabel. En als je de trein afschaft blijft de rit betaald. Men krijgt geen geld terug.
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: spoorweglogica

Bericht door dentheo »

Aangezien het de seinpost is van Infrabel die stuk is , hebben zij geen poot om op te staan om dat traject aan te rekenen.
Trein afschaffen over heel het traject omdat hij ergens achteraan op het traject een station niet kan bedienen, groots.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: spoorweglogica

Bericht door Shrek »

dentheo schreef:Trein afschaffen over heel het traject omdat hij ergens achteraan op het traject een station niet kan bedienen, groots.
Heb jij dan liever dat er een hoop andere treinen samen meer vertraging oplopen dan de rit van die ene trein duurt? :roll:
Plaats reactie