Verkeer onderbroken L36/L36N/L36C

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
gysev

Re: Verkeer onderbroken L36/L36N/L36C

Bericht door gysev »

Steven schreef:Veel kans voor dat het skiklassen zijn en dan gaat het vanaf Leuven via L139 naar Ottignies en zo naar Namur. Nooit via Aachen dus.
Hij was wel degelijk via Aachen voorzien Steven. De redenen zijn:
- de onmogelijke prijzen die RFF tegenwoordig vraagt voor speciale treinen
- de "belasting" van enkele duizenden euro's die Frankrijk vraagt voor buitenlands materieel
- de totale onbetrouwbaarheid in het algemeen van de SNCF de laatste tijd

Wat het incident zelf betreft: het spoor B van de lijn 36 werd ongeveer 70' na de feiten vrijgegeven en vanuit Leuven werd er ook gebruik van gemaakt, echter met rit op zicht tussen Nossegem en Zaventem wegens de aanwezigheid van hulpdiensten en technisch personeel naast het spoor.
Accelerat

Kinderen brengen nacht door op gestrande skitrein

Bericht door Accelerat »

Kinderen brengen nacht door op gestrande skitrein

do 31/03/2011 - 06:10
Een defecte skitrein heeft problemen veroorzaakt op de lijn tussen Brussel en Leuven. De trein had een bovenleiding afgerukt. Een 500-tal schoolkinderen moest de nacht in de wagons doorbrengen. Intussen is de trein vertrokken. Er is nog lichte hinder tussen Brussel en leuven.
Marina Claes (Openluchtklassen vzw): "Kinderen hebben rustig geslapen"
Trein beschadigt bovenleiding
De trein met 500 kinderen op weg naar sneeuwklassen in Zwitserland rukte gisteravond de bovenleiding af ter hoogte van Zaventem. Niemand raakte gewond, maar het treinverkeer tussen Leuven en Brussel ondervond zware hinder. Zes treinen stonden geblokkeerd. Ook het verkeer naar de luchthaven was tijdelijk niet mogelijk.

De trein werd naar Leuven gesleept. De kinderen hebben de nacht in de wagons doorgebracht. Ze hadden dat sowieso toch moeten doen en waren erop voorbereid. In Leuven zijn er enkele herstellingen gebeurd en enkele rijtuigen vervangen. In de vroege ochtend is de trein dan uiteindelijk vertrokken naar Zwitserland. Het gaat om kinderen komen uit scholen in Merelbeke, Liedekerke en Ouderghem.

Marina Claes van Openluchtklassen vzw was de hele nacht bij de kinderen in het station van Leuven. "Diegenen die niet van rijtuig moesten veranderen, zijn eigenlijk zeer rustig in de trein gebleven. De anderen hebben wel een tijd op het perron gestaan. Maar toen de trein om 5 uur vertrok, sliep iedereen", luidt het. Het Rode Kruis en de Civiele Bescherming hebben hulp geboden.

Door de problemen met de trein hebben nog eens 500 kinderen die in Luik stonden te wachten, in het station Luik-Guillemins geslapen.

De spoorwegen hebben de hele nacht gewerkt aan het herstellen van de bovenleiding. Ze maken zich sterk dat de problemen tijdens de ochtendspits op de drukke lijn tussen Leuven en Brussel beperkt zullen zijn. "Drie van de vier sporen zijn beschikbaar. De gemiddelde vertraging zal daardoor ongeveer 10 minuten bedragen", aldus Frédéric Petit van Infrabel.
Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio ... ein_Leuven
Steven

Bericht door Steven »

Ah dat is nieuw dat ze via Luik en Aachen gaan. Dan is de schuldig vrijwel zeker een HLE27 want bij mijn weten zijn dat nog de enige locomotieven die in Aachen binnen mogen.
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
De Intersocs rijden inderdaad via Aachen. Misschien zit het er ook voor iets tussen dat de rijtuigen nu van EuroExpress zijn?
Voor Intersoc zal volgens mij de prijs meer een rol spelen dan het wat langer op de trein moeten zitten...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Steven schreef:Ah dat is nieuw dat ze via Luik en Aachen gaan. Dan is de schuldig vrijwel zeker een HLE27 want bij mijn weten zijn dat nog de enige locomotieven die in Aachen binnen mogen.
Reken maar op 2 27'ers.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Steven

Bericht door Steven »

Het aantal speelt minder rol dan wel het type loc he.
kars

Bericht door kars »

Zaten inderdaad twee 27´ers voor.
Darko

Bericht door Darko »

Steven schreef:Ah dat is nieuw dat ze via Luik en Aachen gaan. Dan is de schuldig vrijwel zeker een HLE27 want bij mijn weten zijn dat nog de enige locomotieven die in Aachen binnen mogen.
Twas idd nen 27 denkek. Gistren rond 10uur40 is er zo'n trein met van die intersoc (euroexpess) tuigen door leuven richting brussel gebracht met nen 27er
ostbahnhof

Bericht door ostbahnhof »

welke wagons zijn er in Leuven aangehangen?
Darko

Bericht door Darko »

ostbahnhof schreef:welke wagons zijn er in Leuven aangehangen?
Daar heb ik geen zicht op.. kan es navragen
Darko

Bericht door Darko »

het VTM nieuws heeft ook weer ne kemel geschoten "De trein kon pas verder toen de bovenleiding hersteld was"..
Punt 1) die is nog steeds niet hersteld
punt 2) dan zie je de trein weggesleept worden met neergelaten panto's door een diesellocomotief.
Asterix

Bericht door Asterix »

Joris schreef:Reken maar op 2 27'ers.
Juist, FRAGMENT
Shrek

Bericht door Shrek »

Darko schreef:het VTM nieuws heeft ook weer ne kemel geschoten "De trein kon pas verder toen de bovenleiding hersteld was"..
punt 2) dan zie je de trein weggesleept worden met neergelaten panto's door een diesellocomotief.
"neergelaten" is nogal een eufemisme, afgerukt is iets correcter denk ik :lol:
Darko

Bericht door Darko »

Shrek schreef:
Darko schreef:het VTM nieuws heeft ook weer ne kemel geschoten "De trein kon pas verder toen de bovenleiding hersteld was"..
"neergelaten" is nogal een eufemisme, afgerukt is iets correcter denk ik :lol:
ik probeer positief te blijven hé shrek :p
Darko

Bericht door Darko »

ostbahnhof schreef:welke wagons zijn er in Leuven aangehangen?
Volgens ik op het vtm nieuws vanavond kon zien: I10 of I6 :)
Plaats reactie