Rode Kruis Vlaams-Brabant in standby voor eventuele evacuatie. Iemand meer info?Railtime schreef:Lijn 36 Brussel-Zuid - Luik-Guillemins: Onderbroken verkeer. 20:26 Er is een storing aan de bovenleiding ter hoogte van station Zaventem.
Het treinverkeer is onderbroken tussen Schaarbeek en Leuven. De treinen tussen Schaarbeek en Leuven worden omgeleid via Muizen. Hierdoor duurt de reistijd 30 minuten langer.
Lijn 36C Brussel-Noord - Brussel-Nationaal-Luchthaven: Onderbroken verkeer. 20:17 Er is een storing aan de bovenleiding ter hoogte van Zaventem.
Het treinverkeer is onderbroken tussen Schaarbeek en Brussel-Nationaal-Luchthaven.
Lijn 36N Brussel-Zuid - Leuven: Onderbroken verkeer. 20:09 De stroomtoevoer van het netwerk is onderbroken ter hoogte van station Zaventem.
Het treinverkeer is
Verkeer onderbroken L36/L36N/L36C
Verkeer onderbroken L36/L36N/L36C
Re: Verkeer onderbroken L36/L36N/L36C
Pre-MIP afgekondigd en brandweer zal reizigers evacueren naar gemeentelijke sporthal.
Bovenleiding afgerukt door een trein naar zwitserland met 1000 tal kinderen
Ze zouden al 2 uur vastzitten. Dieselloc onderweg voor evacuatie naar Leuven maar zou nog 2 uur kunnen duren
Enfin, voorlopig nog geen evacuatie.

normale route naar Zwitserland loopt toch via Namur - Arlon dacht ik en niet via Zavemtem
Dat is de snelle -en dus dure- route. Via Aken is het een stuk goedkoper. De snelheid speelt geen rol want het is toch een slaaptreinKris G schreef:normale route naar Zwitserland loopt toch via Namur - Arlon dacht ik en niet via Zavemtem

Dat is toch logisch? Je kan moeilijk om 4u 's morgens die kindertjes al uit hun trein zetten. Dus wat langer rondrijden en zo kosten besparen is dan toch normaal?Jeroen schreef:Blijkbaar.Shrek schreef:De snelheid speelt geen rol
Veel kans voor dat het skiklassen zijn en dan gaat het vanaf Leuven via L139 naar Ottignies en zo naar Namur. Nooit via Aachen dus.
Correspondent ter plaatse meldt dat de diesel gekoppeld is en nu, na waterbedeling door Civiele Bescherming, het konvooi koers zet naar Leuven. Er zouden 3 a 4 rijtuigen beschadigd zijn (ramen) door inslag van de bovenleiding. Wellicht einde reis.... 

Begrijp ik het goed dat alle vier de sporen buiten dienst zijn ?
Ongelukkige plaats ?
Want daar zijn de bovenleidingspalen volledig gesplitst (4st) of per richting als "kandelaar"(2st) samengebracht op mijn foto's.
Ongelukkige plaats ?
Want daar zijn de bovenleidingspalen volledig gesplitst (4st) of per richting als "kandelaar"(2st) samengebracht op mijn foto's.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Bovenleiding is afgerukt en ligt op en naast de rijtuigen + de hulpdiensten zaten "in de sporen".dentheo schreef:Begrijp ik het goed dat alle vier de sporen buiten dienst zijn ?
Ongelukkige plaats ?
Er kon al redelijk snel gereden worden op het uiterst zuidelijke spoor
Vandaag al 3 van de 4 sporen vrij. enkel het spoor waar het gebeurd is njah.. daar is de kabel over 2km beschadigt.. en ze verwachten pas vannacht dat spoor ook weer klaar te hebben: Moeilijke ochtend en avondspits dus met 1 spoor down