Bij een interrail pass, benelux tourrail, ... is die er ook niet.De dag-kolom is van groot belang om fraude tegen te gaan... van een 6 kan je een 8 maken, maar om van woensdag vrijdag te maken zonder dat het opvalt is veel moeilijker Zelfs mijn halftijdse treinkaart had een dag kolom.
NIEUWE LAY-OUT VAN JE TREINBILJET
-
Re: NIEUWE LAY-OUT VAN JE TREINBILJET

Als de TBG's wat ijveriger hun werk zouden doen zou dat probleem er niet zijn.fets schreef:De dag-kolom is van groot belang om fraude tegen te gaan... van een 6 kan je een 8 maken, maar om van woensdag vrijdag te maken zonder dat het opvalt is veel moeilijkerZelfs mijn halftijdse treinkaart had een dag kolom.
Een extra kolom op de ticket zetten is goedkoper dan je personeel extra gaan trainen/motiveren.Trammist schreef:Als de TBG's wat ijveriger hun werk zouden doen zou dat probleem er niet zijn.
Het is niet omdat je geen controle krijgt dat de TBG zijn (haar) werk niet (goed) doet.Trammist schreef:Als de TBG's wat ijveriger hun werk zouden doen zou dat probleem er niet zijn.fets schreef:De dag-kolom is van groot belang om fraude tegen te gaan... van een 6 kan je een 8 maken, maar om van woensdag vrijdag te maken zonder dat het opvalt is veel moeilijkerZelfs mijn halftijdse treinkaart had een dag kolom.
L'union fait la force.
Ja zeg kom, terug naar de basis: Hoe wil men al die kolommen op zo'n verkleind (want dat is toch de bedoeling) ticket drukken?
Of zullen we filosoferen over de zin of onzin van de Pass-formules?
Of zullen we filosoferen over de zin of onzin van de Pass-formules?
Iemand die nieuwe dingen al in zijn/haar handen gehad? Of is er nog ergens een duidelijke scan/foto? En wat voor papier is het?
-

Vandaag eentje gaan halen in Brussel Noord. Blijkbaar zijn nog niet alle loketten omgevormd, loket 1 had een nieuwe printer, loket 3 nog de oude, 2 & 4 toe.
ticket te bekijken alhier: http://yfrog.com/h7n82yoj
ticket te bekijken alhier: http://yfrog.com/h7n82yoj
Goede zaak dat er ook een barcode op komt te staan. Dat schept mogelijkheden.
Ik zei 'mogelijkheden', niet 'functies' ... Maar ik begrijp u volledigdentheo schreef:Zoals vroeger de magneetstrip ?

Wat ook goed is, is dat alle recente EID kaarten, OOK een barcode hebben. Indien de ibis terminals dan een scanner aan boord hebben, moeten ze alleen maar die code lezen, en niet alle (privé) gegevens op de chip.Trammist schreef:Goede zaak dat er ook een barcode op komt te staan. Dat schept mogelijkheden.
De achterkant van het nieuwe biljet heeft trouwens twee opeenvolgende barcodes erop gedrukt. (en het begin van een derde) Ik vermoed dat die voorgedrukt zijn op de achterkant van het papier?
Ja, net zoals de nooit gebruikte magneetstrip die 15 jaar lang op de biljetten prijkte..Trammist schreef:Goede zaak dat er ook een barcode op komt te staan. Dat schept mogelijkheden.

Maar een barcode afprinten of een hele magneetstrip achterop het ticket kleven zal wel een serieus verschil in kostprijs gevenmsts.be schreef:Ja, net zoals de nooit gebruikte magneetstrip die 15 jaar lang op de biljetten prijkte..Trammist schreef:Goede zaak dat er ook een barcode op komt te staan. Dat schept mogelijkheden.We kunnen er dus vanuitgaan dat dat nog niet voor de eerste jaren zal zijn. En tegen dan staan ofwel NFC-tickets met GSM op punt (bv. DB Touchpoint), of RFID's in een chipkaart. En dan is alles weer voor niks geweest.

Je kan het ook anders aanpakken: 7 kolommetjes met erboven ma/di/wo/... zodat je enkel het juiste hokje moet aankruisen. Maar goed, ze zijn er al, alleen kan ik er nog niet veel zinnigs over zeggen omdat ik ze nog niet in mijn handen heb gehad. Ben verder ook benieuwd wat ze met bvb. internationale tickets doen.Trammist schreef:Ja zeg kom, terug naar de basis: Hoe wil men al die kolommen op zo'n verkleind (want dat is toch de bedoeling) ticket drukken?