Waarom is het type 51 van de baan?
Re: Waarom is het type 51 van de baan?
hallo iedereen,
inderdaad is het zo dat de motor van GM gebruikt wordt in het type class 66.
Maar toch blijf ik type 51 verdedigen? Waarom.
Ondertussen weet je dat het type 77-78 wat veel problemen heeft.
En type 41 brandt zelfs uit en onderhoud wordt er praktisch niet meer op gedaan.
Wat kost dan het meest die bovenstaande types of den 51
VG
Franco
inderdaad is het zo dat de motor van GM gebruikt wordt in het type class 66.
Maar toch blijf ik type 51 verdedigen? Waarom.
Ondertussen weet je dat het type 77-78 wat veel problemen heeft.
En type 41 brandt zelfs uit en onderhoud wordt er praktisch niet meer op gedaan.
Wat kost dan het meest die bovenstaande types of den 51
VG
Franco
- sammarco1
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
- Locatie: Grobbendonk , Belgie
- Contacteer:
Re: Waarom is het type 51 van de baan?

**********************************************************************************************************
Re: Waarom is het type 51 van de baan?
Je hebt ook wel de kunst om te veralgemenen zeg...COCOKEN007 schreef:hallo iedereen,
inderdaad is het zo dat de motor van GM gebruikt wordt in het type class 66.
Maar toch blijf ik type 51 verdedigen? Waarom.
Ondertussen weet je dat het type 77-78 wat veel problemen heeft.
En type 41 brandt zelfs uit en onderhoud wordt er praktisch niet meer op gedaan.
Wat kost dan het meest die bovenstaande types of den 51
VG
Franco
Re: Waarom is het type 51 van de baan?
niet vergeten dat de HLD51 een heel kostelijke lok is om te gebruiken. Je blijft met een 6-asser rijden en die rijpaden blijven altijd duurder. De enige 6-asser die de nmbs nog gebruikt is de HLE20 en ook die zijn levensjaren zijn ver op het einde.
Re: Waarom is het type 51 van de baan?
55ers zijn ook 6-assers, wel niet in dienst meer van de NMBS maar van TUC rail.
Re: Waarom is het type 51 van de baan?
Bibke schreef:55ers zijn ook 6-assers, wel niet in dienst meer van de NMBS maar van TUC rail.
Die doen enkel nog werktreinen dus en dat is op lijnen buiten dienst gesteld aan snelheden die je in de meeste gevallen per fiets kan volgen.
Re: Waarom is het type 51 van de baan?
Hallo,
Niet in dienst bij de NMBS, maar genoeg te zien op het net...
Groeten,
Joris De Mol
Een class 66 is anders ook een 6 asserSteven schreef:niet vergeten dat de HLD51 een heel kostelijke lok is om te gebruiken. Je blijft met een 6-asser rijden en die rijpaden blijven altijd duurder. De enige 6-asser die de nmbs nog gebruikt is de HLE20 en ook die zijn levensjaren zijn ver op het einde.

Groeten,
Joris De Mol
Re: Waarom is het type 51 van de baan?
Dat is een feit, tot de dag dat er er een paar bedrijven zijn die last mile rijden en dan zie ik ze zo verdwijnen en allemaal overschakelen op elektrische vierassers.Joris schreef:Hallo,Een class 66 is anders ook een 6 asserSteven schreef:niet vergeten dat de HLD51 een heel kostelijke lok is om te gebruiken. Je blijft met een 6-asser rijden en die rijpaden blijven altijd duurder. De enige 6-asser die de nmbs nog gebruikt is de HLE20 en ook die zijn levensjaren zijn ver op het einde.Niet in dienst bij de NMBS, maar genoeg te zien op het net...
Groeten,
Joris De Mol
Re: Waarom is het type 51 van de baan?
Kleine vraag tussendoor: waarom is het duurder om een zesasser te laten rijden?




Re: Waarom is het type 51 van de baan?
Infrabel rekent wellicht per as aan. Alhoewel, een zesasser heeft veelal een lagere asdruk, dus dit zou minder moeten kosten?Stef schreef:Kleine vraag tussendoor: waarom is het duurder om een zesasser te laten rijden?
Re: Waarom is het type 51 van de baan?
Sterkere belasting van het spoor?Stef schreef:Kleine vraag tussendoor: waarom is het duurder om een zesasser te laten rijden?
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: Waarom is het type 51 van de baan?
Inderdaad: drie-assige draaistellen wringen in wissels en korte bochten.
Re: Waarom is het type 51 van de baan?
Het goedkoopste is een elektrische lokCOCOKEN007 schreef:Maar toch blijf ik type 51 verdedigen? Waarom.
Ondertussen weet je dat het type 77-78 wat veel problemen heeft.
En type 41 brandt zelfs uit en onderhoud wordt er praktisch niet meer op gedaan.
Wat kost dan het meest die bovenstaande types of den 51


Re: Waarom is het type 51 van de baan?
Bij mijn weten is het ondertussen ook al enkele jaren geleden dat er nog eens een 41 is uitgebrand.Het probleem hierbij is aangepakt en aangepast in Salzinnes.COCOKEN007 schreef:En type 41 brandt zelfs uit en onderhoud wordt er praktisch niet meer op gedaan.
Wie is u bron over dat verzinseltje dat er bijna geen onderhoud op de 41 wordt gedaan?
Al het rollend materieel wordt periodiek onderhouden als het in dienst is , zoniet wordt het in park geplaatst of geschrapt.
Type 51 had een vrij slechte motor op gebied van onderhoud , wisselstukken waren vaak recuperatie waar dan nog niet eens garantie op was.Ook de motor op zich was berucht voor waterverlies.
Voor GM motoren zijn al de stukken nog nieuw verkrijgbaar.

Re: Waarom is het type 51 van de baan?
Hallo iedereen,
ik denk dat iedereen hier maar spreekt over kosten en dergelijke.
Zoals ik al zij er zijn heel wat machines die ondertussen meer kosten dan type51.
ik denk de politieke druk vooral van Europa legt nogal wat druk op dit klein land.
De meeste aantal treinen die in Belgie rijden zijn minimum 20jaar oud en gaan tot 50 jaar oud.
Dus zo vernieuwen doen we ook niet , de kosten die de NMBS maakt komen niet van de treinen nota bene.
De treinen en personeel die voor die trein rijdt brengen geld op.
Het zijn de andere kosten die de deur uitvliegen en projecten die niets opbrengen enz.
Wat ik wil zeggen is dat jullie deze trein op een GROTE kost bekijken terwijl er bij de NMBS
andere leegzuigers zijn en jullie weten welk die zijn , zij die veel in contact komen met de NMBS zelf weten wat ik bedoel.
Het is altijd de kleine bediende en arbeider en zijn toestellen die veel geld kosten.
Maar de grote bazen en instanties die het geld buitensmijten daar wordt niets over gezegd.
Ik zou zeggen doe een onderzoek welke butgetten er buiten vliegen en je zult zien dat het budget van de type 51 er zelfs niet is in te vinden , zo klein.
Dat is wat ik wil zeggen , vernieuwen kan je op verschillende manieren, maar toestellen en machines
buitensmijten die het nog goed doen daar zien ze het nut niet van in.
Het geld en politiek das wat telt bij de NMBS , de rest en de klant die ja...................................
en toch rijdt de type 51 bji Ventura heel goed , zelfs nota bene rijdt er een type 60 rond.
Dus blijf maar discuteren maar ga bij hen eens vragen wat ze vinden van onze machines en je zult bluf horen over dat goed materiaal van de NMBS
Ge ziet alles is nog niet verloren.
VG
Cocoken
ik denk dat iedereen hier maar spreekt over kosten en dergelijke.
Zoals ik al zij er zijn heel wat machines die ondertussen meer kosten dan type51.
ik denk de politieke druk vooral van Europa legt nogal wat druk op dit klein land.
De meeste aantal treinen die in Belgie rijden zijn minimum 20jaar oud en gaan tot 50 jaar oud.
Dus zo vernieuwen doen we ook niet , de kosten die de NMBS maakt komen niet van de treinen nota bene.
De treinen en personeel die voor die trein rijdt brengen geld op.
Het zijn de andere kosten die de deur uitvliegen en projecten die niets opbrengen enz.
Wat ik wil zeggen is dat jullie deze trein op een GROTE kost bekijken terwijl er bij de NMBS
andere leegzuigers zijn en jullie weten welk die zijn , zij die veel in contact komen met de NMBS zelf weten wat ik bedoel.
Het is altijd de kleine bediende en arbeider en zijn toestellen die veel geld kosten.
Maar de grote bazen en instanties die het geld buitensmijten daar wordt niets over gezegd.
Ik zou zeggen doe een onderzoek welke butgetten er buiten vliegen en je zult zien dat het budget van de type 51 er zelfs niet is in te vinden , zo klein.
Dat is wat ik wil zeggen , vernieuwen kan je op verschillende manieren, maar toestellen en machines
buitensmijten die het nog goed doen daar zien ze het nut niet van in.
Het geld en politiek das wat telt bij de NMBS , de rest en de klant die ja...................................
en toch rijdt de type 51 bji Ventura heel goed , zelfs nota bene rijdt er een type 60 rond.
Dus blijf maar discuteren maar ga bij hen eens vragen wat ze vinden van onze machines en je zult bluf horen over dat goed materiaal van de NMBS
Ge ziet alles is nog niet verloren.
VG
Cocoken