Wat heeft de NMBS als reden om deze prachtige machines uit de baan gehaald

Kan iemand me dat vertellen.
Bedankt
Vg
Cocoken
Reken daar nog een veel hoger aangerekende prijs door infrabel bij (6 assen...) en het duurdere onderhoud door zo'n grote motor en je ziet al snel dat het veel duurder is zo'n oude machines in dienst te houden dan nieuwe te kopen/leasen.trainfreak schreef:Tijdens het bezoek in Antwerpen-Noord werd verteld dat ze niet meer voldeden aan de uitstootnormen. En dat ze ook teveel verbruikten.
Dit is typisch voor oudere diesels, kan verholpen worden met een re-motorisatie zoals bijvoorbeeld ook op de Britse HST 43 machines is gebeurd, waar de legendarische Valenta motoren zijn vervangen door stillere en zuinigere exemplaren.trainfreak schreef:Tijdens het bezoek in Antwerpen-Noord werd verteld dat ze niet meer voldeden aan de uitstootnormen. En dat ze ook teveel verbruikten.
Nog een voorbeeld: oude Sovjet-locomotieven (2M62) gerenoveerd met nieuwe motoren in Litouwen, zo kunnen ze nog jaren mee:COCOKEN007 schreef:Inderdaad LHOON ben ik volledig met je eens.
Heb een Frans tijdschrift gelezen waar er nieuwe dieselmotoren werden ontwikkeld om zo in bestaande locos te steken. Het ging vooral over de Duitse en Oostenrijkse bestaande dieselsloco.
Akkoord in de meeste gevallen. Wat vindt ge overigens van de nieuwe Britse klasse 70? Die hebben wel een meer 'beestig' uiterlijk...COCOKEN007 schreef: De nieuwe diesels zijn niet meer zo en het lijken allemaal juffrouwtjes.
Het gaat wel om een tweetakt DIESEL motor.dekooiker schreef:Dan kan ik meteen een vraag stellen waar ik al lang mee zit.
Infrabel gebruikt nu de reeks 62/63 voor haar werktreinen.
Tweetaktmotoren verbruiken toch een grote hoeveelheid olie?
Misschien is het gebruik van een 51'er dan nog beter qua verstook...of heb ik het mis?