Efficiëntere NMBS kan regering 1 miljard euro opleveren

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steven

Re: Efficiëntere NMBS kan regering 1 miljard euro opleveren

Bericht door Steven »

Dat van dat seinhuis klopt, maar op die manier is er al veel bespaard, vroeger bestonden er overwegwachters, die functie bestaat ook al een hele tijd niet meer. Zo kunnen we nog wel verschillende functies aan het spoor bedenken die door besparing en modernisering niet meer bestaan.
De seingever in de huidige vorm is ook gedoemd om te verdwijnen. Het zullen allemaal operatoren worden met een veel groter actiegebied en dat doe je niet van vandaag op morgen maar dat zal dus verdwijnen. Wat ik niet snel zie verdwijnen zijn al die verschillende directies. Op de goederen heeft men bijna 1 directeur per type product dat men op die goederentreinen vervoert. Is zoiets nodig? Ik denk het niet in tegendeel. Al die subniveau's op de die bureaudiensten bestaan ook nog altijd en meestal komen er bij ipv te verdwijnen. Van de lagere rangen zijn in de loop der jaren echter voldoende functies verdwenen. Besparingen zijn er dus geregeld geweest echter altijd op dezelfde plaatsen en daar waar er echt viel te besparen is het zelden of nooit gebeurd.
KB

Bericht door KB »

Steven schreef:alles hop we zijn weer aan het besparen en iedereen vind hier weer het warm water uit. We gaan besparen door kruimels te rapen maar dat volledige brood laten we liggen en daar komen we niet aan. Het besparen zal amper tot niets opleveren door onderaan de ladder te besparen. Het besparen zit hem niet op die plaatsen waar de gewone reiziger iets van ziet maar daar waar de reiziger niets van ziet omdat wat niet weet, wat niet deert.
Ik ben het ermee eens dat kruimels rapen niet veel besparing zal opleveren. Maar het is niet omdat het niet veel oplevert dat je (relatief) kleine verspillingen, inefficiënte procedures of gebruiken (en die zullen er ongetwijfeld zijn) gewoon moet laten voortduren.
Laatst gewijzigd door KB op 14 okt 2011, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
L'union fait la force.
Steven

Bericht door Steven »

KB schreef:
Steven schreef:alles hop we zijn weer aan het besparen en iedereen vind hier weer het warm water uit. We gaan besparen door kruimels te rapen maar dat volledige brood laten we liggen en daar komen we niet aan. Het besparen zal amper tot niets opleveren door onderaan de ladder te besparen. Het besparen zit hem niet op die plaatsen waar de gewone reiziger iets van ziet maar daar waar de reiziger niets van ziet omdat wat niet weet, wat niet deert.
Ik ben het ermee eens dat kruimels rapen niet veel besparing zal opleveren. Maar het is niet omdat het niet veel oplevert dat je (relatief) kleine verspillingen, onefficiënte procedures of gebruiken (en die zullen er ongetwijfeld zijn) gewoon moet laten voortduren.
Als je de kleine foutjes wil oplossen door mensen efficiënter te laten werken moet je de grote zorgen ook aanpakken maar dat doen ze niet.
groentje

Bericht door groentje »

de blok van Hamoir verdwijnt, hoor, maak je geen zorgen. Het probleem is vooral, dat vooraleer je kan besparen door de bediening over te nemen in EBP, je wel eerst zwaar moet investeren. En zo geldt het op nog wel meer plaatsen.
Ik durf niet te beweren dat een overgrote meerderheid aan hogere kaders niet (hard) werken, het is echter wel de vraag hoe nuttig dat werk allemaal is. Ik heb daar ernstige twijfels over...
Steven

Bericht door Steven »

Soms creëert men werk ook al is dat niet nodig zoveel is zeker.
Plaats reactie