Zo had ik altijd mijn GO-pass en ging ik altijd te voet verder of met de bus..
Nu met de wagen is het inderdaad veel makkelijker, maar moeilijk ging ook

En dan nog: "langs de lijn" ben je vaak ook op privé-terrein op een of andere manier. In het "beste" geval van een lokale boer, in het slechtste geval van de spoorwegmaatschappij. In minder tolerante landen en plaatsen kun je daar dus ook last krijgen, als is de kans daartoe uiteraard minder groot dan op een druk station.Shrek schreef:Dan moet je al vervoer hebben he, zeker op een vakantie in het buitenland is het niet altijd even gemakkelijk om een auto of fiets te vinden...5307 schreef:Wie neemt er nu foto's in een station??![]()
Langs de lijn is het eens zo tof!
AlexNL schreef:Wat is er mis met fotograferen op een station? Juist op een station leg je een deel van de ervaring eromheen vast. Reizigers, bankjes, bagage, al dan niet imposante stationsgebouwen of volle sporen. Dat lukt je langs de lijn dan weer niet
Er bestaat gelukkig ook nog zoiets als de openbare weg... Zorg gewoon dat ze je niet kunnen pakken op illegale toestanden. Blijf op voldoende afstand van de sporen af. Het heeft toch geen zin om te blijven plakken aan die buitenste rail (zoals je aangeeft met spoorwegterrein). Voor de rest vraag je best zo veel mogelijk toestemming aan de eigenaar van het terein. En blijf altijd vriendelijk, ookal wordt je aanvraag geweigerd.MIVB-reiziger schreef:En dan nog: "langs de lijn" ben je vaak ook op privé-terrein op een of andere manier. In het "beste" geval van een lokale boer, in het slechtste geval van de spoorwegmaatschappij. In minder tolerante landen en plaatsen kun je daar dus ook last krijgen, als is de kans daartoe uiteraard minder groot dan op een druk station.
Dank u voor de tekstAccelerat schreef:Bedankt voor het opmerken! Ik kan de huidige link niet vinden, dus ik heb de tekst die op die pagina stond er nu maar neer gezet.
"Het station" is bevoegd voor de commerciële ruimtes, wachtzalen ed. De perrons zelf zijn van Infrabel en tot nader bericht mag je daar hobbyfoto's maken als je een aantal zaken respecteert:Ben schreef:beste medeleden
Op de website van Het station staat er te lezen dat fotografie verboden is zonder toestemming.
http://www.scotty.be/nl/sites/het-stati ... oelatingen
Dus ben ik vandaag is gaan horen in Antwerpen-Centraal .
Daar wisten me te vertellen dat dit zelf voor de hobbyist geld en securail er streng tegen optreed.
nu heb ik enkele vraagjes.
Moeten toeristen dat ook doen? Het lijkt me vrij onmogelijk om eventjes zo iets aantevraagen.
Heeft iemand hier een idee waarom je toelating nodig hebt ?
En ben je hier ooit op aangesproken door een agent omtrent dit en wat zijn de "straffen" als je geen toelating hebt ?
met vriendelijke groeten Ben