Re: Hst-station Brecht wacht op een trein
Geplaatst: 29 jan 2009, 23:51
dus de gemeente moet nu zelf haar opritprobleem oplossen als ik het goed begrijp. ik wist zelfs niet dat daar nog een staartje aan dat opritverhaal zat.
Inderdaad, ramp,AlexNL schreef:Ik vroeg me al af waar die oprit gebleven was... daar dus.
Ik moet trouwens zeggen dat ik de manier waarop de HSL-4 bij jullie is aangelegd, nou niet bepaald een schoonheidsprijs verdient: langs het hele tracé staan betonnen schotten, en die overkapping vlak voor Antwerpen is helemaal om van te walgen. Vind ik dan.
Jullie Nederlanders hebben nochtans ook een belangrijk stuk betaald van de HSL Nederlandse grens-Antwerpen, in ruil voor toegevingen over het te volgen tracé.AlexNL schreef:Ik vroeg me al af waar die oprit gebleven was... daar dus.
Ik moet trouwens zeggen dat ik de manier waarop de HSL-4 bij jullie is aangelegd, nou niet bepaald een schoonheidsprijs verdient: langs het hele tracé staan betonnen schotten, en die overkapping vlak voor Antwerpen is helemaal om van te walgen. Vind ik dan.
Wij hebben mooie glazen geluidsschermen, dan zie je nog eens wat ja - ook als reizigerdentheo schreef:Inderdaad, ramp,
Ik vind stuk Breda Moerdijk inderdaad veel knapper....en daar zie je nog eens een trein...
Die kans is wel heel klein, 1 op 10 miljard ofzo?Bij ons werden horror-scenarios opgehangen over tankwagens die slippen op de autoweg , dan dwars op de HSL eindigen, net als er een TGV aankomt. Enige oplossing als er niet genoeg ruimte is voor en brede zandbak (zie F1 races), berlijnse muur of dijk....
Ik weet het ja. Jullie wilden de HSL toch langs Lijn 12 laten lopen, maar omdat Nederland het tracé langs de E19 wilde hebben moesten wij het verschil bijbetalen, toch?Adler schreef: Jullie Nederlanders hebben nochtans ook een belangrijk stuk betaald van de HSL Nederlandse grens-Antwerpen, in ruil voor toegevingen over het te volgen tracé.
Nu weet je dus ook waar jullie geld ligt te roesten.
De NMBS had de HSL 4 liever naar Roosendaal laten lopen, maar de Nederlandse overheid wilde de lijn liever bundelen met de snelweg om extra landschapsdoorsnijding zoveel mogelijk te voorkomen en bij Breda een aftakking te kunnen maken.AlexNL schreef:Ik weet het ja. Jullie wilden de HSL toch langs Lijn 12 laten lopen, maar omdat Nederland het tracé langs de E19 wilde hebben moesten wij het verschil bijbetalen, toch?
In het licht van de totale kostenpost die de HSL-Zuid voor ons is, vind ik dat bedrag eigenlijk nog wel meevallen...Adler schreef:De NMBS had de HSL 4 liever naar Roosendaal laten lopen, maar de Nederlandse overheid wilde de lijn liever bundelen met de snelweg om extra landschapsdoorsnijding zoveel mogelijk te voorkomen en bij Breda een aftakking te kunnen maken.
Daarom heeft de Nederlandse overheid voor 395 miljoen gulden (ongeveer 180 miljoen euro) meebetaald aan het langere tracé in België langs de autosnelweg Antwerpen - Breda.
Het bouwen van het station Noorderkempen was een handig truukje van de NMBS om een deel van de kosten van de HSL te laten betalen door de Staat met geld dat eigenlijk bedoeld was voor het binnenlands verkeer.AlexNL schreef: Wat is eigenlijk de reden dat station Noorderkempen er is gekomen? 't lijkt me niet echt een station met potentie, en gezien de beperkte diensten die NMBS wil aanbieden op dat station, lijkt 't ook niet echt alsof ze erin geloven (laatste trein om 20.00? What the hell!)
En het was een grote hulp om alle bouwtoelatingen van de regionale overheden te "smeren"...Adler schreef:Het bouwen van het station Noorderkempen was een handig truukje van de NMBS om een deel van de kosten van de HSL te laten betalen door de Staat met geld dat eigenlijk bedoeld was voor het binnenlands verkeer.SNIPAlexNL schreef: Wat is eigenlijk de reden dat station Noorderkempen er is gekomen? 't lijkt me niet echt een station met potentie, en gezien de beperkte diensten die NMBS wil aanbieden op dat station, lijkt 't ook niet echt alsof ze erin geloven (laatste trein om 20.00? What the hell!)
Al sedert jaar en dag valt mij op, dat betonconstructies, bijvoorbeeld viaducten, in België veel massiever zijn dan in Nederland. Ik vraag mij af of dat terug te voeren is op verschil in bouwvoorschriften, andere ontwerptradities, economische fctoren (is grind en cement in België misschien goedkoper) en inspraak?AlexNL schreef: Ik moet trouwens zeggen dat ik de manier waarop de HSL-4 bij jullie is aangelegd, nou niet bepaald een schoonheidsprijs verdient: langs het hele tracé staan betonnen schotten, en die overkapping vlak voor Antwerpen is helemaal om van te walgen. Vind ik dan.
Da's een taak van De Lijn, niet van de NMBS, Bruno. Er rijden nu trouwens ook al snelbussen naar dieje coté.treinbruno schreef:maar kan de NMBS niet gewoon snelle pendelbussen inleggen die over de busstrook gaan?
deden ze met bastogne toch ook