Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
Galactic

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Galactic »

Steve schreef:Op de IC-L vandaag minstens één stam gezien met 9 of 10 M6'en, misschien zelfs twee stuks. Vermoedelijk de stam die in het weekend altijd in diepe rust staat op spoor 1 in Poperinge...

Normaal gesproken wordt in het weekend enkel de stam van 5 M6'en ingezet, al de rest zijn Breaks.

Uitzonderlijk of is dit vanaf nu altijd zo (misschien een verband met de zomerregeling)?
Uitzonderlijk. Normaal is 2307 & 2314 met 5 x M6 in het weekend, maar de loc was defect. Dus de "reserve" op spoor 1 gebruikt (9 x M6). 2 laatste ruituigen werden afgsloten.
Retard

Bericht door Retard »

E8956 is weer met Klassiekskes, zeker wegens de zomerdienstregeling:
Dit was eergisteren, toen de 645 en den 210 deze trein verzekerden:
Afbeelding
Steve

Bericht door Steve »

Vandaag ergens rond 21-22 u een M5-stam door station Ruisbroek zien vlammen, richting Brussel. Een 21 of 27 vooraan, en een andere achteraan als rijtuig (neergelaten panto's). Niet kunnen kijken hoeveel rijtuigen M5 er waren.

Iemand een idee wat die daar deed? Er is geen enkele reguliere verbinding mee gepland, en ik zie ook niet meteen een ICT of EXT vanaf de kust hierlangs rijden.
Retard

Bericht door Retard »

Losse overbrenging?
overweg13

Bericht door overweg13 »

Steve schreef:Vandaag ergens rond 21-22 u een M5-stam door station Ruisbroek zien vlammen, richting Brussel. Een 21 of 27 vooraan, en een andere achteraan als rijtuig (neergelaten panto's). Niet kunnen kijken hoeveel rijtuigen M5 er waren.

Iemand een idee wat die daar deed? Er is geen enkele reguliere verbinding mee gepland, en ik zie ook niet meteen een ICT of EXT vanaf de kust hierlangs rijden.
Zoals in een van mijn uitstapverslagen al vermeld: de IC Schaarbeek - Moeskroen - Oostende en terug wordt dit jaar met M5 gereden. Dat betekent dat je het M5-stel 4 keer kunt zien passeren tussen Moeskroen en Schaarbeek, want 's morgens rijdt het als gewone IC naar Schaarbeek en 's avonds ook weer terug naar Moeskroen, na zijn uitstapje naar de Belgische kust.
Met vriendelijke groet

overweg13
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Vandaag zag ik IC 4505 in Brussel-Centraal, volgens Beluxtrains bestaat deze trein uit M6 + 18, vandaag bestond deze uit 3 Desiro's.
Steven

Bericht door Steven »

op die verbinding zitten al een tijdje desiro's, zowel in de week als weekend, heb echter geen idee of het altijd op dezelfde ritten is.
wva

Bericht door wva »

Ik zag om 16h18 ter hoogte van de ring van Antwerpen een AM 08 staan voor een rood sein richting Antwerpen Zuid.

Volgens railtime kan dit alleen maar de L 2586 zijn van Roosendaal naar Puurs.

Dit is niet de normale samenstelling. Mogen die dan nu Roosendaal binnen?
Eimai

Bericht door Eimai »

Nee, desiro's mogen NL niet in, 2586 was met een 800 zoals gewoonlijk. Wat je zag was trein ME18318, oftewel de lege rit van Schijnpoort naar Blankenberge om van daaruit de toeristische trein naar Antwerpen te doen.
nahoj

Bericht door nahoj »

MR08 kan technische gezien zelfs Roosendaal niet binnen, wegens niet geschikt voor 1,5kV DC.
wva

Bericht door wva »

Eimai schreef:Nee, desiro's mogen NL niet in, 2586 was met een 800 zoals gewoonlijk. Wat je zag was trein ME18318, oftewel de lege rit van Schijnpoort naar Blankenberge om van daaruit de toeristische trein naar Antwerpen te doen.
Ok dank je voor de opheldering!
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

L3764: 's-Gravenbrakel - Leuven was vandaag met 1 Desiro, tot vorige week was dit 1 klassiekje of 2 klassiekjes, ik ben niet zeker van het aantal.
Retard

Bericht door Retard »

E2321 werd tussen Poperinge en Kortrijk met drie stellen i.p.v. één gereden. Dit omdat al die drie stellen, 198, 236 en 691 volgens een treinmachinist uit Harelbeke slechte stellen waren. Daarom werd E691 met twee i.p.v. één stel gereden. Dat tweede stel, de 600 verzekerde E4122 tussen Kortrijk en Dendermonde en het eerste stel, dat normaalgezien E4122 moest verzekeren, verzekerde dan E2321 van Kortrijk tot Dendermonde.
nmbs820

Bericht door nmbs820 »

overweg13 schreef:
Steve schreef:Vandaag ergens rond 21-22 u een M5-stam door station Ruisbroek zien vlammen, richting Brussel. Een 21 of 27 vooraan, en een andere achteraan als rijtuig (neergelaten panto's). Niet kunnen kijken hoeveel rijtuigen M5 er waren.

Zoals in een van mijn uitstapverslagen al vermeld: de IC Schaarbeek - Moeskroen - Oostende en terug wordt dit jaar met M5 gereden. Dat betekent dat je het M5-stel 4 keer kunt zien passeren tussen Moeskroen en Schaarbeek, want 's morgens rijdt het als gewone IC naar Schaarbeek en 's avonds ook weer terug naar Moeskroen, na zijn uitstapje naar de Belgische kust.
Vandaag gaan kijken, en de IC Schaarbeek - Oostende via Moeskroen reed met M4, geen M5.
Kristofke

Bericht door Kristofke »

3306 zowel zaterdagochtend als zondagochtend met 2x break ipv 1x.

Zou er dan toch geluisterd zijn naar de overbezettingsklachten van de IRn in de weekends?

Of is dit omdat de Benelux in het weekend vanuit Antwerpen vertrekt en men meer reizigers verwacht voor de aansluiting?
Plaats reactie